Är det en sån här box du menar Boris? http://www.ebay.com/itm/KTM-EXC-400...=DE_Motorradteile&hash=item43d49aba49&vxp=mtr
Edit: Såg iofs nu att den verkar komma från en 400 EXC
Får man stor skillnad mot original-box med en sån här? Är ju inte jättesugen på att dra toppen o byta ventiler o fjädrar så om man behöver det med Vortexbox så kör jag nog hellre på en sån här om man slipper det
Skulle det funka med en box från en 450SX?
Du behöver inte byta ventiler eller fjädrar för du har stort spel mellan kolv o ventiler och du kommer inte ligga kvar på varvstoppen så länge ,man lär sig fort växla en bit tidigare än varvstopp. Jag har för mig man kunde gå in i Vortexboxen via dator o ändra varvtalet.
Den sx 450 "03" box Boris nämner låter lika vass som vortex men den går nog inte få tag på. Och hur ska man veta att man fått tag på en??
Om man inte hittar en billig Vortex så kan man köpa en vanlig sx 450-525 box men den måste komma från en SX inte som den i länken från ebay exc 450!!!! Som sista trimåtgärd brukar jag även flytta pickuppspolen (tändlägesgivaren) så den tänder statiskt tidigare tills det börjar spika och backar därifrån tillbaka ca 1 grad. Har man tur kan man flytta tändläget flera mm/grader tidigare och varje grad kan vara 1 hk i botten o mellanreg.
Last edited: