Skit bakom styret
Även känt som felkod 40 ..dvs felet sitter ca 40 cm ifrån styret.
Skit bakom styret
Även känt som felkod 40 ..dvs felet sitter ca 40 cm ifrån styret.
Bhaha, ok Jaaa, visst kan det vara så. Fast jag tror ändå att den är lite pajj Det inbillar jag mig iaf...
Kom så får jag provköra den
Bhaha, ok Jaaa, visst kan det vara så. Fast jag tror ändå att den är lite pajj Det inbillar jag mig iaf...
SBS?
Är det nåt med tjockisanknytning? Jag väger ju bara 90 pannor typ...
Jag väger en del mer än du så då vore det mobbing av mig själv...
Om du inte är van så testa att lägga dig på 50, 55 km/h, ge full gas bara kort, släpp helt så gaffeln komprimeras och sen ge full gas, kanske rycka lite också. Den kommer garanterat att resa sig. Allt eftersom tekniken 'förfinas' så går du ner i hastigheterna för att få upp hojen snabbare och för att kunna hålla längre wheelies.
Jag kan teorin men jag är inte så duktig i verkligheten...
Låter som att den drar tjuvluft.3016644Jag har småtestat lite men utan tendens att ens försöka resa sig. Dock så går den rätt illa på låga varv framförallt. Den rycker & går ojämnt på framförallt 1:an. Efter att de på Superbike hade in den & bytte en läckande packning så dör den dessutom i låg fart rätt ofta. Hjälpte inte heller att byta munstycken, det är fortfarande massa avgasknallar. Tycker dessutom att det blev värre när jag gjort det. Nån som har en idé?
Låter som att den drar tjuvluft.
Den kan dra mellan förgasargummit och toppen t.ex, kan ju pröva att spruta med startgas runt förgasargummit och däromkring, om motorn dör eller ökar i varv har du hittat var den drar luft.3016671Du tror inte att ett rejält skitigt luftfilter eller dåligt tändstift kan ge de problemen? Det låter iaf billigare än att nåt drar tjyvluft (Vad gör man/nån mekaniker åt det?)
Den kan dra mellan förgasargummit och toppen t.ex, kan ju pröva att spruta med startgas runt förgasargummit och däromkring, om motorn dör eller ökar i varv har du hittat var den drar luft.
Att den smäller jättemycket som du säger kan bero på att den får för tunn blandning (tjuvluft) om du fortfarande har original bestyckning utan att ha bytt ut nånting på hojen som avgassystem eller nåt sånt.
Motorn går dessutom varmare med tunnare blandning, hade luftfiltret varit ordentligt skitigt så hade den gårr för fett, och stiftet hade nog antagligen varit sotigt.
Du får helt enkelt öppna och titta, luftfiltret är inte speciellt svårt att titta på om man säger så.
Jag blir vansinnig...skulle byta olja, tog loss en av två oljebultar, den större, och lyckades med klassikern att dra den mindre rund.
Om en enda grej till går sönder/börjar konstra så blir det fan repet!!
Nån som har en fil att låna ut? Gärna nära Mölnlycke, måste ta buss numera.
När du har borta pluggarna så se till och borra litet håll i kanten så du kan naja båda pluggarna så slipper riskera dra dem för hårt!
Jag har småtestat lite men utan tendens att ens försöka resa sig. Dock så går den rätt illa på låga varv framförallt. Den rycker & går ojämnt på framförallt 1:an. Efter att de på Superbike hade in den & bytte en läckande packning så dör den dessutom i låg fart rätt ofta. Hjälpte inte heller att byta munstycken, det är fortfarande massa avgasknallar. Tycker dessutom att det blev värre när jag gjort det. Nån som har en idé?
Edit: Läcker fortfarande olja trots bytt packning.
Kolla även vilket läge du har på clipset på nålen och vilken inställning du har på blandskruven. Om luftfiltret ser ut som kriget kanske det är läge att göra rent förgasaren...
Vad väger en 625'a? Och hur är serviceschemat på dom?
Har läst en hel del om bakhjulskörning här på SH, men jag har ett problem.
Så fort jag sätter mig på hojen så fegar jag ur, blir så sjukt nervös bara av att tänka på att jag ska whuuuiela! Har aldrig kört en moppe eller något på bakhjulet så visst förstår jag att det känns läskigt. Men det är något man vill lära sig, annars kan man lika gärna köpa en Baotian 50cc eller något.
.
Så min fråga till er, hur fan blir man av med den där rädslan? Jag blir skakis bara av att sitta vid datorn och skriva om det haha
Jag är lite mesig på den fronten måste jag säga...
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |