Ktm 625

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Hej! Kan någon hjälpa mig med en liten udda fråga...

Får två stycken original ljuddämpare från en 625a plats i en ryggsäck?
Lite "hur långt är ett snöre" varning, men ändå:)

Någon som har lust att mäta och tycka lite, så hade jag varit väldigt tacksam!:Bugar
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hej! Kan någon hjälpa mig med en liten udda fråga...

Får två stycken original ljuddämpare från en 625a plats i en ryggsäck?
Lite "hur långt är ett snöre" varning, men ändå:)

Någon som har lust att mäta och tycka lite, så hade jag varit väldigt tacksam!:Bugar

nej det kommer inte få plats med 2 st om du inte har en jumboryggsäck. Spänn fast en eller kanske t.om. båda ovanpå bakskärmen?
 

Rikter

Jobbar arslet av mig, dröm i sikte!
Gick med
16 Nov 2009
Ort
Bjärred
Hoj
siktar på en KTM 660...
Jag förstår inte, varför skulle KTM göra sina 660 och 625 10-15 kg tyngre mellan 2004 och 2005? vad tycker ni om detta, blev de märkbart/mycket klumpigare? Skillnaden är väl starkare ram där bak för passagerare och en till avgasdämpare..? Bra eller anus?
Velar mellan att köpa en 04 och en 06 625:a (eller en 660:a)

blir bara så irriterad...
 

stoffe_nilsson

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
kristianstad
Hoj
Ktm 625 SMC, honda cr 250
Flytande bromsskiva fram

Hallå! Någon som har koll på hur många "nitar" som ska sitta i bromsskivan fram på en 625 smc 04:a? Ser ut som det ska sitta i alla 6 hålen......! Kan man isåfall sätta dit nya? Eller det blir till att köpa ny skiva?

Tack på förhand.....
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag förstår inte, varför skulle KTM göra sina 660 och 625 10-15 kg tyngre mellan 2004 och 2005? vad tycker ni om detta, blev de märkbart/mycket klumpigare? Skillnaden är väl starkare ram där bak för passagerare och en till avgasdämpare..? Bra eller anus?
Velar mellan att köpa en 04 och en 06 625:a (eller en 660:a)

blir bara så irriterad...

Har man råd köper man en 625/660 ifrån 2005 och framåt.
Enkelt :tummenupp
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hallå! Någon som har koll på hur många "nitar" som ska sitta i bromsskivan fram på en 625 smc 04:a? Ser ut som det ska sitta i alla 6 hålen......! Kan man isåfall sätta dit nya? Eller det blir till att köpa ny skiva?

Tack på förhand.....

ett hål är till för hastighetsmätaren :hihi
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Påbörjat projektet med att byta cylinderfotspackning, Hur fan får man lös svingbulten när man ska lyfta ur motorn den är ju helt stum.
Har den rostat fast är det rostlösningsolja och våld som gäller.Sak du bara byta fotpackning så går det att göra med motorn kvar i ramen annars.
 

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Norrland 2/3 av Sverige
Hoj
2006 KTM 625smc
Har den rostat fast är det rostlösningsolja och våld som gäller.Sak du bara byta fotpackning så går det att göra med motorn kvar i ramen annars.

Ja lyckades få lös den med mycket våld, den hade inte rostat fast som tur va utan va bara jävla torr. Jo men nu är motorn ute, Tänkte passa på att göra en ordentlig ventiljustering samtidigt, tycker de är så jävla trångt att göra de me motorn i:banana
 

_booost_

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 300 exc
Hej, någon som har en bra och snygg lösning på nummerskyltshållare till 625:an? Lägg gärna upp bilder.. tack.

Mvh
 

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Norrland 2/3 av Sverige
Hoj
2006 KTM 625smc
Hej, någon som har en bra och snygg lösning på nummerskyltshållare till 625:an? Lägg gärna upp bilder.. tack.

Mvh

Snyggare kanske, men tveksamt om det är lagligt:D

img04432.jpg

img04452.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ja, något tveksamt kanske.. risken att bli stoppad här är stor också.. ingen som har något mer lagligt?

Montera skylten på flärpen bakom lyktan där den var svedd att sitta från början. Inte helt ok om man skall följa boken men ser betydligt mer lagligt ut.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Montera skylten på flärpen bakom lyktan där den var svedd att sitta från början. Inte helt ok om man skall följa boken men ser betydligt mer lagligt ut.

Så hade jag det och jag blev aldrig stoppad, trots att farbror blå legat bakom mig ett antal gånger.
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Hallå! Köpte MAGs 625a igår och känner mig jävligt nöjd över att få ingå i denna emenenta forumsdel!:banana

Hoppas jag slipper ställa en enda fråga här inne:D
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Hallå! Köpte MAGs 625a igår och känner mig jävligt nöjd över att få ingå i denna emenenta forumsdel!:banana

Hoppas jag slipper ställa en enda fråga här inne:D

mmm... själv får jag väl gå härifrån då :huvet

Sorry för däcken och fotpinnarna :D

Du kommer inte ångra hojvalet iaf!!
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top