Ktm 625

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ja, jag får ta o klura lite på det.. vill ju inte göra hål i skärmen helst. Tack för svaren iallafall!

/ Råbban

Äh, det är bara en plastbit. Enda gången hålen syns är ju när du besiktigar. Annars får du smälla upp skylten i hjulhuset, och då kan du ju likaväl skita i att ens ha skylten.
 

Hasse302

No skill, Just ballz
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawa er6-n -11
Nu är lilla jag här igen. Är de så jävligt att jag måste byta hoj eller fins de hopp!? Skulle vilja sänka den nån centi mer än vad stötdämparen tillåter, fins de kortare? Om jag måste byta till en lägre hoj vad rekomenderas. Jag når fan inte ner med mina taxben är ju bara 172cm kort så de går dåligt som fan när jag ska starta och stanna. och tack gud att jag inte fått något kärringstop än. Kicka utan att stå bredvid = otänkbart.
 
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Nu är lilla jag här igen. Är de så jävligt att jag måste byta hoj eller fins de hopp!? Skulle vilja sänka den nån centi mer än vad stötdämparen tillåter, fins de kortare? Om jag måste byta till en lägre hoj vad rekomenderas. Jag når fan inte ner med mina taxben är ju bara 172cm kort så de går dåligt som fan när jag ska starta och stanna. och tack gud att jag inte fått något kärringstop än. Kicka utan att stå bredvid = otänkbart.

Känner igen ditt problem. Har samma själv men har fan bestämt mig att hantera hojen som den är eftersom jag bara kör min i skogen och gärna behåller de extra cm. Köpte dock en sänkningssats från Lelles men monterade den aldrig. En sån borde ju hjälpa dig några cm.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nu är lilla jag här igen. Är de så jävligt att jag måste byta hoj eller fins de hopp!? Skulle vilja sänka den nån centi mer än vad stötdämparen tillåter, fins de kortare? Om jag måste byta till en lägre hoj vad rekomenderas. Jag når fan inte ner med mina taxben är ju bara 172cm kort så de går dåligt som fan när jag ska starta och stanna. och tack gud att jag inte fått något kärringstop än. Kicka utan att stå bredvid = otänkbart.

Jag e kortare och har aldrig haft problem,,,,,,, lär dig kicka:D
 

the_dreamer

Beroende
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Norrland 2/3 av Sverige
Hoj
2006 KTM 625smc
Skulle byta cylinderfotspackning men fick en lite överaskning när jag lyfte cylindern, dock har jag svårt att bedöma vad jag ska göra? Ny kolv? Reporna är så ytliga så man känner inte dom.

19494527.jpg

98174840.jpg
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Vid beg köp av 625 06, vad ska jag tänka på? har gått ca 250 mil, avstryp och dubbla akrapovic? ser mycket fräsch ut.
 
Last edited:

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Vid beg köp av 625 06, vad ska jag tänka på? har gått ca 250 mil, avstryp och dubbla akrapovic? ser mycket fräsch ut.

Läsa igenom lite trådar och kolla upp dom där milen... Sorry men hatar när folk ska blåsa en och 250mil hade den inte gått kom jag fram till.
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Läsa igenom lite trådar och kolla upp dom där milen... Sorry men hatar när folk ska blåsa en och 250mil hade den inte gått kom jag fram till.

Blev lite förvånad över att den bara gått 250 mil om han lyckats haft sönder slavcylindern? (hur har man sönder den?)

vad baserar du det på, att den gått mer än 250 mil?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Blev lite förvånad över att den bara gått 250 mil om han lyckats haft sönder slavcylindern? (hur har man sönder den?)

vad baserar du det på, att den gått mer än 250 mil?

Den kan ge upp närhelst den känner för det och har utsatts för lite våld...

250 mil då bör där sitta på original drivpaket/bromspads/däck och första oljebytet just vara gjort. Nog för att där finns cyklar som inte rullar mycket per säsong men det är ännu vanligare med icke påslagna mätare...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top