Ktm 625

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
625 heter SXC (enduro) eller SMC (motard)
längre fjädringsväg och annan utväxling på SXC

sorry, det visste jag ju, blandade ihop den med 400 exc. :huvet

jo kan tänka mig att det är annorlunda i just fjädring och utväxling! men är det t.ex. tändningslås på båda? elstart på båda? serviceintervaller?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
250mil på olja 500 på filter om man vill vara sparsam. Detta gäller på alla LC4 efter 1996 oavsett vad KTM säger.

låter bra! tack för infon! :tummenupp får se va fan det blir då, har provat 660 smc men den vibrerade inåt helvete och jag vill gärna ha elstart med, 625 kanske är ett alternativ då.

en fråga som kanske inte passar i just den här specifika tråden men någon kanske vet.... Har från en källa fått höra att det eventuellt kan vara problem att byta till endurohjul på 690, om någon vet nåt om det?
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
låter bra! tack för infon! :tummenupp får se va fan det blir då, har provat 660 smc men den vibrerade inåt helvete och jag vill gärna ha elstart med, 625 kanske är ett alternativ då.

en fråga som kanske inte passar i just den här specifika tråden men någon kanske vet.... Har från en källa fått höra att det eventuellt kan vara problem att byta till endurohjul på 690, om någon vet nåt om det?

jag funderar på att sälja min lite senare i höst du kan pma om du är inresserad :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
låter bra! tack för infon! :tummenupp får se va fan det blir då, har provat 660 smc men den vibrerade inåt helvete och jag vill gärna ha elstart med, 625 kanske är ett alternativ då.

en fråga som kanske inte passar i just den här specifika tråden men någon kanske vet.... Har från en källa fått höra att det eventuellt kan vara problem att byta till endurohjul på 690, om någon vet nåt om det?

Det stämmer då 690 hjulen är specifika till enbart 690. på 660/625/640 passar hjulen från enduro/cross -programmet så där finns beg hjul i drivor för småpengar.
 
  • Gilla
Reaktioner: Pat

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
låter bra! tack för infon! :tummenupp får se va fan det blir då, har provat 660 smc men den vibrerade inåt helvete och jag vill gärna ha elstart med, 625 kanske är ett alternativ då.

en fråga som kanske inte passar i just den här specifika tråden men någon kanske vet.... Har från en källa fått höra att det eventuellt kan vara problem att byta till endurohjul på 690, om någon vet nåt om det?

Jag har 690 endurohjul till salu annars.
PMa om det är intressant.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
jag funderar på att sälja min lite senare i höst du kan pma om du är inresserad :)

ja jag kan väl kanske återkomma isf, eller så hör du av dig till mig när du tänkt sälja den så får vi se om jag köpt nån än eller inte!

Det stämmer då 690 hjulen är specifika till enbart 690. på 660/625/640 passar hjulen från enduro/cross -programmet så där finns beg hjul i drivor för småpengar.

ok, bra att veta! tack! då kanske man iaf kan köpa 690 endurohjul till 690 smc eller? eller är dom också olika?

Jag har 690 endurohjul till salu annars.
PMa om det är intressant.

ja jag har ju inte köpt hoj än men om jag köper en 690 kan det klart vara intressant men passar 690 endurohjul till 690 smc utan större modifikationer då?
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
ja jag har ju inte köpt hoj än men om jag köper en 690 kan det klart vara intressant men passar 690 endurohjul till 690 smc utan större modifikationer då?

Bak passar det rakt av. Fram behöver du en distans på 2-3mm för att oket inte ska ta i ekrarna men en sådan kan du köpa på en järnhandel.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
ja jag kan väl kanske återkomma isf, eller så hör du av dig till mig när du tänkt sälja den så får vi se om jag köpt nån än eller inte!



ok, bra att veta! tack! då kanske man iaf kan köpa 690 endurohjul till 690 smc eller? eller är dom också olika?



ja jag har ju inte köpt hoj än men om jag köper en 690 kan det klart vara intressant men passar 690 endurohjul till 690 smc utan större modifikationer då?

Ja 690 SM hjul och endurohjul går att byta rakt av
 

Hasse302

No skill, Just ballz
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawa er6-n -11
Det stämmer då 690 hjulen är specifika till enbart 690. på 660/625/640 passar hjulen från enduro/cross -programmet så där finns beg hjul i drivor för småpengar.

I DRIVOR????! SMÅPENGAR?!?!!? vart:va. Söker själv ett par cross däck till 625an, men med fälg och allt ligger man kring 10lax. Kanske småpengar för dig men jag köppte hojjen för 22 så de käns som lite mer än småpengar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
I DRIVOR????! SMÅPENGAR?!?!!? vart:va. Söker själv ett par cross däck till 625an, men med fälg och allt ligger man kring 10lax. Kanske småpengar för dig men jag köppte hojjen för 22 så de käns som lite mer än småpengar.

Betalar du 10kkr för en uppsättning hjul så kan jag sälja dig hur många du vill...

Jag säljer beg hjul med skivor för 5kkr. Slangar och däckslås ingår men du får betala om du vill ha nya däck påkrängda.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
har en kille som kanske vill göra ett byte med mig, men det är ett problem med hans 625:a SMC. han har en uppsättning offroaddäck (som jag väldigt gärna vill kunna åka med också) och han har köpt till ett endurobromsok som tyvärr inte passade pga att det verkar vara andra gafflar på smc'n. så han kör med stora motardskivan istället för den mindre enduroskivan (som han har).

vad finns det för potentiella lösningar för att kunna köra med endurobromsoket på SMC'n? han nämnde att han hade hört talas om någon form av adapter men inte hittat något om det. någon som vet? för jag vill gärna kunna byta hjulkit utan problem och då också kunna åka med rätt skiva/bromsok.

och så undrar jag även om det finns någon som potentiellt kan vara intresserad av ett byte mot min Suzuki SV1000N -03 streetfighter +/- pengar? bytesvärdet kan diskuteras.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46151
 

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Ort
lidköping
Hoj
Ktm 625,er6-n
Betalar du 10kkr för en uppsättning hjul så kan jag sälja dig hur många du vill...

Jag säljer beg hjul med skivor för 5kkr. Slangar och däckslås ingår men du får betala om du vill ha nya däck påkrängda.[/QUOTEV

Jag letar efter kompletta hjul med ok isdäck,vad skulle det kosta om det går att få och isf är det bara att byta utan modifikation?
 

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Ort
GBG
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Effekt

Försökte hitta någon sökfunktion i forumet men hittade ingen efter lite letande så jag tänkte kolla om ni kunde hjälpa mig här.

Jag är osäker om jag får ut full effekt på min 625:a. Tidigare ägare hade monterat akra-slipon. Jag vet dock inte om den är mappad för detta. Har själv skiftat mellan org och akra pipor. Borde man mappa om den? Tycker inte den är direkt slö men det är svårt att få upp den på bakhjulet trots ryckande (har dock mkt dålig teknik). Känns som den borde vara piggare än vad den är. Vet inte heller om den är "avstrypt". Vad bör jag göra, kontrollera, för att säkerställa att jag får ut så mycket pulver som möjligt?

Tacksam för svar
 

prissma

Medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Hur funkar 625 på crossbana, nån som har testat?

Jag har kört några varv tyckte det gick hyfsat. Klart att man känner att den är lite tung och klumpig.

Går det att hoppa eller är det inte att tänka på? Själv vågade jag inte riktigt, dels för att jag är ovan och att jag inte vet om det går, gjorde bara några små skutt.

Funderar på att köpa/byta till mig en 200/250, genom att den känns lite för stor för enduro och crossbana
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Försökte hitta någon sökfunktion i forumet men hittade ingen efter lite letande så jag tänkte kolla om ni kunde hjälpa mig här.

Jag är osäker om jag får ut full effekt på min 625:a. Tidigare ägare hade monterat akra-slipon. Jag vet dock inte om den är mappad för detta. Har själv skiftat mellan org och akra pipor. Borde man mappa om den? Tycker inte den är direkt slö men det är svårt att få upp den på bakhjulet trots ryckande (har dock mkt dålig teknik). Känns som den borde vara piggare än vad den är. Vet inte heller om den är "avstrypt". Vad bör jag göra, kontrollera, för att säkerställa att jag får ut så mycket pulver som möjligt?

Tacksam för svar


Årsmodell?
På de flesta 625 sitter det oftast samma strypning som 660 dvs trottelstopp på FCR41 samt annan nål & munstycke. Så kan du inte mer än hälften så sitter stoppet kvar alt fel munstycke. Kolla på stiftet hur det ser ut!
 

sele

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2006
Ort
grästorp
Hoj
KTM 625
Gjorde det idiotiska misstaget att lita på en momentdragare idag när jag bytte olja och lyckades dra sönder gängorna till den mindre dräneringspluggen :huvet Någon mer som klantat sig och vet om de går att åtgärda???

Ska lämna in den på Bike i Trollhättan snarast men det lär ju inte bli billigt antar jag....

// Klanten
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top