Kanske prata med ägaren, istället för att sitta och spåna här på forumet?!
Man ser ju på hojen om den gått lite eller mycket när man åker och tittar på den.
Igår när jag skulle starta 625an i vanlig ordning, så klicka det bara när jag tryckte på el-starten. Ett klick, inget mer, motorn gick inte runt eller så.
Testa en gång till, samma resultat.
Testade ytterligare en gång och då gick startmotorn runt och hojen gick igång med en gång som vanligt. Då var klockan, tripp och allt nollställt på displayen (utom km-räknarn såklart).
Körde en sväng och tog en paus efter några mil och starta sedan med el-starten. Inga problem.
Tog en paus till efter x antal mil, men efter det klicka den bara när man försöka starta med hjälp av el-starten.
1. Är det batteriet som är kasst eftersom det inte laddar upp sig själv?
2. Är det skadligt att köra runt så här?(Kicka ist) Har ingen laddare för tillfället.
felet är kvar trots att jag bytte startmotoringreppet idag. Blir ett nytt batteri imorgon.
Läsa igenom lite trådar och kolla upp dom där milen... Sorry men hatar när folk ska blåsa en och 250mil hade den inte gått kom jag fram till.
Hur tar jag loss tändstiften?
Den långa svarta antar jag väl är tändhatten, ska den bara gå att lyfta av eller skruvar man av den? Hur jag än gjorde ville den inte lossna
Hade jag brukat lite mer våld hade jag säkert löst problemet på ena eller andra sättet men det känns inte som det ska behövas våld för att ta loss ett tändstift!
Hur tar jag loss tändstiften?
Den långa svarta antar jag väl är tändhatten, ska den bara gå att lyfta av eller skruvar man av den? Hur jag än gjorde ville den inte lossna
Hade jag brukat lite mer våld hade jag säkert löst problemet på ena eller andra sättet men det känns inte som det ska behövas våld för att ta loss ett tändstift!
Nu ska vi se om ni kan hjälpa mig att felsöka lite.
Skriver med så mycket jag kan, även om jag inte tror att allt har med mitt problem ett göra.
Som jag har skrivit tidigare är mitt batteri dött, batteriet bara "klicka" när man tryckte på elstarten(1 vecka sedan). Nu händer det ingenting när man trycker på elstarten, inte ens lampan tänds om jag vrider nyckeln 2 steg.
Batteriet har varit dött i ca en vecka nu, under denna veckan har jag alltså kickat igång hojen och kört. Men allt eftersom så har hojen blivit mer och mer svårstartad, både igår och idag har jag inte fått igång hojen.
Jag upplever även att kompet har blivit mindre, tycker inte det är lika tungt att kicka, idag när jag försökte starta den fick jag "slö-kicka" den ett antal gånger innan jag kände att jag hade något riktigt komp.
När dislpayen är igång lyser den som vanligt, men vrider jag på tändningen så halveras ungefär display-styrkan.
Oljevolymen har sjunkit en del på senare tid, från max-strecket till ungeför mitten. Detta efter att jag börja köra lite bakhjul, kör ca 200meter på bakan.
Det är 06 uttagen 07, batteri och tändstift skulle jag gissa på är original. Kanske dessa har sett sitt bäst före datum?.
Har inte tillgång till batteriladdare.
Vad tror ni kan vara orsak till att den inte startar?
Vad tror ni kan vara orsak till att den inte startar?
Nu ska vi se om ni kan hjälpa mig att felsöka lite.
Skriver med så mycket jag kan, även om jag inte tror att allt har med mitt problem ett göra.
Som jag har skrivit tidigare är mitt batteri dött, batteriet bara "klicka" när man tryckte på elstarten(1 vecka sedan). Nu händer det ingenting när man trycker på elstarten, inte ens lampan tänds om jag vrider nyckeln 2 steg.
Batteriet har varit dött i ca en vecka nu, under denna veckan har jag alltså kickat igång hojen och kört. Men allt eftersom så har hojen blivit mer och mer svårstartad, både igår och idag har jag inte fått igång hojen.
Jag upplever även att kompet har blivit mindre, tycker inte det är lika tungt att kicka, idag när jag försökte starta den fick jag "slö-kicka" den ett antal gånger innan jag kände att jag hade något riktigt komp.
När dislpayen är igång lyser den som vanligt, men vrider jag på tändningen så halveras ungefär display-styrkan.
Oljevolymen har sjunkit en del på senare tid, från max-strecket till ungeför mitten. Detta efter att jag börja köra lite bakhjul, kör ca 200meter på bakan.
Det är 06 uttagen 07, batteri och tändstift skulle jag gissa på är original. Kanske dessa har sett sitt bäst före datum?.
Har inte tillgång till batteriladdare.
Vad tror ni kan vara orsak till att den inte startar?
Tack så mycket för tipset.
Kollade över lite kablar under sadeln. När man trycker på el-starten nu kommer det ett elektrisk ljud från startrelät. (Sånt ljud som är på filmer när el hoppar mellan 2 kablar, eller när någon blir skjuten av en elpistol haha) Haha dålig jämförelse men nu vet ni iallafall ungefär vad det är för ljud jag snackar om. Ljudet håller bara på i ca 1 sek, startmotorn går inte runt. Innan jag pilla med kablarna hände det inget alls när man tryckte på el-starten.
Kan du utveckla?
Tror att jag har ett liknande problem.
Hur löste du det?
tja,
letar frustrerat efter en motard jag även kan köra enduro med, alltså byta hjulen på utan större problem och har helt snöat in mig på ktm. har sneglat på 690 smc då den är bra på många vis men fortfarande kostar en del och kollar därför andra alternativ. 660 smc ligger inte högt på listan då jag gärna vill ha elstart så nu glor jag lite på 640 och 625! Vad är fördelarna samt nackdelarna med 625:an? hk utan strypning? skillnad mellan exc och emc (förutom att det är enduro/motard)?
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |