Poppe
Ny medlem
Kolla vilken nål det är men troligast så har du ett taskigt accpumpsmembran eller så är accpumpsmekanismen fastkärvad.
Inte helt säker men tror jag har "OBEKR"
Vad gör man åt accpumpen om det nu är den?
Kolla vilken nål det är men troligast så har du ett taskigt accpumpsmembran eller så är accpumpsmekanismen fastkärvad.
Inte helt säker men tror jag har "OBEKR"
Vad gör man åt accpumpen om det nu är den?
Med OBEKR så är din bestyckning rimlig.
Man rengör länkaget och byter membranet.
Finns det något enkelt sätt att kontrollera att vattenpumpen fungerar som den ska?
Titta om den snurrar och håller tätt....
Förstår inte, hur/var ser jag att den snurrar, dvs när den är monterad på motorn?
Förstår inte, hur/var ser jag att den snurrar, dvs när den är monterad på motorn?
Jag har nu läst igenom trådarna:
KTM 625, 660, 640, 690 och endel Husa och SXV, på ett ungefär 1000 sidor totalt blev valet enkelt. Det blev en 625'a
Inge större modifikationer på detta exemplar än, men de kommer.
Haft den i några dagar nu, Inga problem än, är kalasnöjd
Gratulerar, vad för moddar har du planerat?
Bra val...att du dessutom valde en årsmodell med två pipor istället för en
Trodde bara det va prestige-modellerna som hade svart-lackad ram. Men din har ju uppenbarligen det också
Hej !
Undrar kort vad som skiljer mellan 640 och 625, är "enduro" modellerna det gäller inte motard. Det som sägs ofta är att en trimmad 640 är nästan lika rapp som en 625 vilket genast får mej att vilja välja en 625
Har läst både 640 tråden och 625 tråden, men inte hittat nån rakt på jämförelse nånstans men ögona går i kors efter 250 sidor.
Vad skiljer i vikt och i service intervall ?
Hur många hk har 640 och 625 i avstrypt skick ?
Finns "massa" 640 på blocket men knappt inga 625,är det för att 640:n är "sämre" ?
Ska köpa en hoj för aktiv körning på grus och ev lättare enduro,samt en del transport på asfalt,men kommer aldrig bli helt motardkittad utan målet är grus skog och is om vi får nån vinter.
Har sneglat på 525 som alternativ men det blir ett helt annan nivå på skruva då ? (olja/filter/ventiljustering mest hela tiden?)
Budget = runt 40k.
Tacksam för svar
Så om man väljer en 640 där dom bytt förgasare så är den lika rapp som 625 ?
Angående xr/625 så är vikten hos dessa 2 som talar för dem,enligt samma test så vägde 640(adventure) 180 kg tankad,dvs nästan 40 kg mer,men å andra sidan så ska min Dr 800 väga 220kg eller så tankad så den är ju lättare än den,men trots allt så vill jag försöka mig på lite enklare enduro,och då bryter jag hellre på 140kg än 180.
Sen ska jag försöka hitta en extra uppsättning fälgar som man kan ha isdäck på och kanske man även kan köra lite stubbräjs å sånt,men till is och stubb funkar säkert 640 lika bra,det är just för skogsstigar osv som det kan vara bättre med lite mindre vikt om man kör fast.
Ni som kört båda får gärna ge fler synpunkter,kanske de extra kilona inte är så farliga ? Bättre komfort kanske är värt det ?
Finns dessutom ett par billiga 640 på blocket i närheten.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |