Ktm 625

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Surfade runt lite idag och letade efter bromsbelägg till min KTM 625 06, Original var ju inte svårt att få tag på direkt. Men tänkte höra om någon vet om det finns några "värre" än original som man kansek borde satsa på?

hitta dom här http://www.garage24.se/web/Cross/Ma...GOLDFREN_023_(Ceramic_Carbon_S33)-143176.aspx
Bättre eller?

Nej för helvete. Goldfren skall du skippa....

Finns mängder av värre pads frågan är bara vad du skall ha dem till. Enbart bana eller bana+gata

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Nej för helvete. Goldfren skall du skippa....

Finns mängder av värre pads frågan är bara vad du skall ha dem till. Enbart bana eller bana+gata

De där me bromsbelägg... Du som har koll på en hel del då... Har en hoj hemma me ett 8 kolvs Serbring bromsok... Var får man tag på belägg till sån... Goggla men inte hittat...

Bifogat

• CH19_1.jpg
    CH19_1.jpg
    65.3 KB · Visningar: 50

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
De där me bromsbelägg... Du som har koll på en hel del då... Har en hoj hemma me ett 8 kolvs Serbring bromsok... Var får man tag på belägg till sån... Goggla men inte hittat...

Ett flertal stora tillverkare av bromspads har pads till de fina aftermarketoken ISR/Spiegler/Beringer/mfl .

Det är väl Spiegler som tillverkar de där oken. Då vet jag att Carbone Lorraine har pads.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Ett flertal stora tillverkare av bromspads har pads till de fina aftermarketoken ISR/Spiegler/Beringer/mfl .

Det är väl Spiegler som tillverkar de där oken. Då vet jag att Carbone Lorraine har pads.

Tack för tipsen... Kollat lite, men inte hitta någe passande... Får leta vidare... Mesta är ju ljuddämpare å en bilmodell, men dåligt me bromsar....

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du löste de åt mig.. Tusen tack...

Finns en återförsäljare i sverige som heter Boove ab å ligger i Spånga...
Världen är bra liten då när den firman ligger typ ett stenkast hemifrån, tar under 5 min dit... Priset va inte så farligt då... 449:-

SBK är carbone loraines näst mest sportiga compund. 5 är bara en efterföljare till 3. Deras värsta pads heter C43.

SBK5 är ett utmärkt val för banåka utan att kompromissa på möjligheten att åka gata allt för mycket.

Bana + gata blir det nog. Vad tipsar du om då Boris?

Toshiba TT
Brembo SC
Carbone Lorraine SBK
EBC HH
Braking CM

Är alla bra pads för din applikation

Last edited:

rasmussen

Guest
Min ktm svarar inte rikitgt på gasen när man står stilla...Vad ska man ha för några munstycke och nål i den? Öppnad luftburk och SAS:en är bortplockad. Nu när jag ändå frågar vad finns det för några fabriksstrypningar på en 625a från 2005?

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Min ktm svarar inte rikitgt på gasen när man står stilla...Vad ska man ha för några munstycke och nål i den? Öppnad luftburk och SAS:en är bortplockad. Nu när jag ändå frågar vad finns det för några fabriksstrypningar på en 625a från 2005?

Ha, jag skulle precis ställa samma fråga men med tillägget att det är slutdämpare med fritt flöde på. (Typ akra alltså)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA