Ktm 625

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Tackar !!
Fick för mig genom reservdelskatalogen att 165 visade en 1a, dvs var orginal Keihin FCR 41 :va Någon som testat större och hittad någon magiskt övre gräns? Får nog prova det då hojen hostar till vid tvärt gaspådrad, vilket jag misstänker vara för mycket luft ... 50 idle, för stort ? hmm ...

ps - Kan ju hoppas min cylinderfotspackning håller några mil i alla fall :näsblod

Tackar ödmukast för råd!

Main 165
Idle 48
OBEKR nålen i fjärde hacket uppifrån
Luftskruven 1½-2½ varv ut

Det brukar bli rätt hyggligt ;)



Skulle nog lägga mig runt 7-7500:- vid hojköpet, löst skulle jag nog inte gå under 8-9000:- *mina tankar*
 
Last edited:

Solid snake

Guest
Öppnade ljuddämparna idag, dvs tog bort röret som sitter i ljuddämparen och slipade upp ett större utblås.

Har ni som gjort det bestyckat om hojen efter det? Eller räcker det med att höja nålen ett hack? Om ni bestyckade om, vilken storlek gick ni till? Så har man lite att gå på...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Öppnade ljuddämparna idag, dvs tog bort röret som sitter i ljuddämparen och slipade upp ett större utblås.

Har ni som gjort det bestyckat om hojen efter det? Eller räcker det med att höja nålen ett hack? Om ni bestyckade om, vilken storlek gick ni till? Så har man lite att gå på...

Nu har jag en -04 men kör med dubbla origblås från en -05. Kör med 168 i main och 48 i lågfart samt 2 varv ut på luftskruven. Tror jag körde i 4:e hacket på nålen. Nu får man iallafall gyllenbrun färg på stiftet!
 

Solid snake

Guest
3058537 Nu har jag en -04 men kör med dubbla origblås från en -05. Kör med 168 i main och 48 i lågfart samt 2 varv ut på luftskruven. Tror jag körde i 4:e hacket på nålen. Nu får man iallafall gyllenbrun färg på stiftet!
Okej jag tackar för infon! Kan tillägga att min inte smäller något nämnvärt på avslag, inte som en 525 eller husa gör.

Ska kolla storlek på munstyckena imorgon, och får nog ta en titt på stiftet också.
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Har nu provat upp till 175 i huvudmunstycke och att hojen hostar till vid tvärt gaspådrag har minskat. Var även tvungen att prova 50 i lågfartsmunstycke, vilket gav ökade avgassmällar...

Detta känns som en ganska fet bestyckning. KTM pekar dock själva på att om man kör med ett Akra system, slipon eller helsystem, ska 188 Main användas ... ?? känns jävligt mycket för stort ? Men man kanske ska prova större ändå :va Akran är ju iofs rätt öppen ... Vad kör ni andra med...


Tackar !!
Fick för mig genom reservdelskatalogen att 165 visade en 1a, dvs var orginal Keihin FCR 41 :va Någon som testat större och hittad någon magiskt övre gräns? Får nog prova det då hojen hostar till vid tvärt gaspådrad, vilket jag misstänker vara för mycket luft ... 50 idle, för stort ? hmm ...

ps - Kan ju hoppas min cylinderfotspackning håller några mil i alla fall :näsblod

Tackar ödmukast för råd!
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Detta känns som en ganska fet bestyckning. KTM pekar dock själva på att om man kör med ett Akra system, slipon eller helsystem, ska 188 Main användas ... ?? känns jävligt mycket för stort ? Men man kanske ska prova större ändå :va Akran är ju iofs rätt öppen ... Vad kör ni andra med...
Jag har en 625 -03 med Akrapovic helsystem och åker med 48/165 och nålen någonstans runt mittläget(kommer inte ihåg).Gav fin blandkurva vid bänkning.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har nu provat upp till 175 i huvudmunstycke och att hojen hostar till vid tvärt gaspådrag har minskat. Var även tvungen att prova 50 i lågfartsmunstycke, vilket gav ökade avgassmällar...

Detta känns som en ganska fet bestyckning. KTM pekar dock själva på att om man kör med ett Akra system, slipon eller helsystem, ska 188 Main användas ... ?? känns jävligt mycket för stort ? Men man kanske ska prova större ändå :va Akran är ju iofs rätt öppen ... Vad kör ni andra med...

Oj då det verkar vara mkt. I min sitter det rallykam och har inte behövt gå upp så mkt i main!
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Har nu provat upp till 175 i huvudmunstycke och att hojen hostar till vid tvärt gaspådrag har minskat. Var även tvungen att prova 50 i lågfartsmunstycke, vilket gav ökade avgassmällar...

Detta känns som en ganska fet bestyckning. KTM pekar dock själva på att om man kör med ett Akra system, slipon eller helsystem, ska 188 Main användas ... ?? känns jävligt mycket för stort ? Men man kanske ska prova större ändå :va Akran är ju iofs rätt öppen ... Vad kör ni andra med...

Om du har en FCR MX-41 så finns det 2 nålar, om du har "strypnålen" OBDVT så behöver du mkt riktigt större munstycke än om du kör med "trimnålen" OBEKR, men 188 låter mkt.
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Ja man tycker ju det, kanske de dubbla burkarna på 05 06 pallar mer ? ... Ska riva vidare ikväll ...
Någon som vet ngt om James Dean kittet till 625an :va

Om du har en FCR MX-41 så finns det 2 nålar, om du har "strypnålen" OBDVT så behöver du mkt riktigt större munstycke än om du kör med "trimnålen" OBEKR, men 188 låter mkt.
 
Last edited:

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Min mekanikers 625:a
Allt som går att sätta på är nog på den!:D
 

Bifogat

  • DSC00173.JPG
    DSC00173.JPG
    87.4 KB · Visningar: 238
  • DSC00174.JPG
    DSC00174.JPG
    102.4 KB · Visningar: 245
  • DSC00175.JPG
    DSC00175.JPG
    98.6 KB · Visningar: 211
  • DSC00176.JPG
    DSC00176.JPG
    86.8 KB · Visningar: 213
  • DSC00177.JPG
    DSC00177.JPG
    98 KB · Visningar: 281
  • DSC00178.JPG
    DSC00178.JPG
    70.3 KB · Visningar: 239

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Meken tar inte ut så mkt lön utan mest delar eller? :D
Riktigt snygg!
Men den ju inte direkt använd ut... Han kör väl med den?

BTW, en polare gjorde en 12+ i veckan och gick i backen.
Han hade en slangklämma med en gummislang runt ljuddämparna.
Men den ljudämparen som gick i backen, lyckades inte skyddas av det.
Slangklämman och slangen slets av och ljuddämparen ser ut därefter = köpa ny. "Skydden" satt långt bak som på bilderna på mekens hoj.

Är det läge att sätta klämman längre in? Vad använder ni för slang?
Var inne på Mekonomen för att köpa prylarna, men killen trodde inte att deras slangar skulle palla värmen(?)!
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Skaffa tunnare kylarslang som klarar 120 C. Hydroscan är ett bolag som pysslar med slangar av olika typer. Vet dock inte vilka städer de huserar...

Meken tar inte ut så mkt lön utan mest delar eller? :D
Riktigt snygg!
Men den ju inte direkt använd ut... Han kör väl med den?

BTW, en polare gjorde en 12+ i veckan och gick i backen.
Han hade en slangklämma med en gummislang runt ljuddämparna.
Men den ljudämparen som gick i backen, lyckades inte skyddas av det.
Slangklämman och slangen slets av och ljuddämparen ser ut därefter = köpa ny. "Skydden" satt långt bak som på bilderna på mekens hoj.

Är det läge att sätta klämman längre in? Vad använder ni för slang?
Var inne på Mekonomen för att köpa prylarna, men killen trodde inte att deras slangar skulle palla värmen(?)!

SÅ FET ! Hälsa och gratulera till en av jordens snyggaste hojar !

Men nu MÅSTE du ju även avslöja bestyckningen! och är luftboxen borrad även på sidorna av hojen, och/eller vilken av KTM aluminium luftfiltersidor passar ?

Har nu provat upp till 185 med 48 låg. Kan säga att hojen går mer hysteriskt med denna bestyckning, har inte lyckats hålla framhjulet i backen någon gång vid gas på 2an, med orginaldrevningen... Tycker bara att det borde bli så fett...? Nålen är OBEKR.

ps - Var har han för ljus och skylt(hjulhuset självklart) ? - ds

Så där då - 20 frågor :smasha

Min mekanikers 625:a
Allt som går att sätta på är nog på den!:D
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Skaffa tunnare kylarslang som klarar 120 C. Hydroscan är ett bolag som pysslar med slangar av olika typer. Vet dock inte vilka städer de huserar...



SÅ FET ! Hälsa och gratulera till en av jordens snyggaste hojar !

Men nu MÅSTE du ju även avslöja bestyckningen! och är luftboxen borrad även på sidorna av hojen, och/eller vilken av KTM aluminium luftfiltersidor passar ?

Har nu provat upp till 185 med 48 låg. Kan säga att hojen går mer hysteriskt med denna bestyckning, har inte lyckats hålla framhjulet i backen någon gång vid gas på 2an, med orginalbestyckning... Tycker bara att det borde bli så fett...? Nålen är OBEKR.

ps - Var har han för ljus och skylt(hjulhuset självklart) ? - ds

Så där då - 20 frågor :smasha

KN-filter!!:D
 

Bifogat

  • DSC00180.JPG
    DSC00180.JPG
    78.4 KB · Visningar: 184
  • DSC00179.JPG
    DSC00179.JPG
    87 KB · Visningar: 186

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Skaffa tunnare kylarslang som klarar 120 C. Hydroscan är ett bolag som pysslar med slangar av olika typer. Vet dock inte vilka städer de huserar...

Har nu provat upp till 185 med 48 låg. Kan säga att hojen går mer hysteriskt med denna bestyckning, har inte lyckats hålla framhjulet i backen någon gång vid gas på 2an, med orginalbestyckning... Tycker bara att det borde bli så fett...? Nålen är OBEKR.

Tack för tipset!

Låter fortfarande högt med 185, men kör ett tag och kolla stiftet. Bänka är ju givetvis att rekommendera... Dock bättre med för fett än för snålt om man ful-labbar i garaget :D

Hur kom du över ett 48-munstycke, försökte hitta hos Karlströms utan framgång. Finns heller inte listat i spare-parts-katalogen för Husa :va
Vet att Yasha oxå kör på det, men trodde hon skrev fel eftersom jag inte hittar det ngnstans...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Tack för tipset!

Låter fortfarande högt med 185, men kör ett tag och kolla stiftet. Bänka är ju givetvis att rekommendera... Dock bättre med för fett än för snålt om man ful-labbar i garaget :D

Hur kom du över ett 48-munstycke, försökte hitta hos Karlströms utan framgång. Finns heller inte listat i spare-parts-katalogen för Husa :va
Vet att Yasha oxå kör på det, men trodde hon skrev fel eftersom jag inte hittar det ngnstans...
Visst finns det på Karlströms.54531607048 heter det.Eller så knallar du in hos närmsta crosshandlare och köper ett.Dom flesta 4t crossar använder Keihin FCR förgasare.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Visst finns det på Karlströms.54531607048 heter det.Eller så knallar du in hos närmsta crosshandlare och köper ett.Dom flesta 4t crossar använder Keihin FCR förgasare.

WTF!
Tyckte jag sökte på det förrut, skrev in söknummret för 45-munstycket, men bytte ut 45 mot 48. Jaja, dax att sluta varva i garaget med stängda dörrar så synen kommer tillbaka :D

Tackar!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top