Ktm 625

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Hehe så underbart ! Var finnes Led lyse, blinkers och KN filter för omgående inköp ????? Och vad behövs för infästning till filtret ?

Någon kanske har bra ideer och provat passande blinkers...

Japp, det blir bänkkörning mot hösten. Eftersom jag är störd och måste göra allt och prova allt själv blir det lite fulmek... Då kanske bänkkörning mm går snabbare sen :hihi
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Hehe så underbart ! Var finnes Led lyse, blinkers och KN filter för omgående inköp ????? Och vad behövs för infästning till filtret ?

Någon kanske har bra ideer och provat passande blinkers...

Japp, det blir bänkkörning mot hösten. Eftersom jag är störd och måste göra allt och prova allt själv blir det lite fulmek... Då kanske bänkkörning mm går snabbare sen :hihi

Jag har samma LED-lyse, köptes på danmobility.se, blinkers som jag tycker matchade köptes på mcvaruhuset, kolla mitt garage för bilder...

Exakt, jag gör likadant, men till skillnad från dig så går den bara sämre med allt jag provar :) Ska bänka igen när jag har fått helsystemet, då blir det inga chansningar!
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
hmm... är det denna nej ?

Baklykta, LED lyse
Varunr.: 74205658002
Kr. 499,00

Riktigt snygg bakdel på hojen !

Jag har samma LED-lyse, köptes på danmobility.se, blinkers som jag tycker matchade köptes på mcvaruhuset, kolla mitt garage för bilder...

Exakt, jag gör likadant, men till skillnad från dig så går den bara sämre med allt jag provar :) Ska bänka igen när jag har fått helsystemet, då blir det inga chansningar!
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Idag när jag körde mitt vanliga pass från Botkyrka in till stan så fick jag lite strul. Vet inte hur allvarligt det är men har läst om det förut på forumet och det har varit bl.a en 660 som har haft ett likadant problem.
Efter att jag svängde av motorvägen så började jag höra hur det knackar från motorn, men körde vidare mot jobbet för att sen undersöka detta mera när jag väl kommit fram.
Vad är problemet? Har filmat det med telefonen men tänkte kolla först om det är någon som vet något, IOM att folk har skrivit om detta tidigare.

Vet inte om det bara är jag som är extra nojig för det som har hänt idag men fick känslan av att kylarn var lite varmare än vad den brukar vara. Kan det ha något med saken att göra?

David
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Idag när jag körde mitt vanliga pass från Botkyrka in till stan så fick jag lite strul. Vet inte hur allvarligt det är men har läst om det förut på forumet och det har varit bl.a en 660 som har haft ett likadant problem.
Efter att jag svängde av motorvägen så började jag höra hur det knackar från motorn, men körde vidare mot jobbet för att sen undersöka detta mera när jag väl kommit fram.
Vad är problemet? Har filmat det med telefonen men tänkte kolla först om det är någon som vet något, IOM att folk har skrivit om detta tidigare.

Vet inte om det bara är jag som är extra nojig för det som har hänt idag men fick känslan av att kylarn var lite varmare än vad den brukar vara. Kan det ha något med saken att göra?

David

Nja autodekompen alt kamkedjesträckaren!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Oki, är det saker jag kan kolla upp själv eller ska jag ta den till verkstan'

Kamkedjesträckaren är lätt att kolla men ev kanske man kan se lite av autodekompen genom inspektionsluckan för ventilerna men risken är att du får ta bort ventilkåpan i vilket fall som helst om den strular!!
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ang oljan kolla mina inlägg i "serva husan"-tråden.
Man kan köpa Q8:s SBK Racing-olja biiiiilligt i Södertälje...
Vill veta vad ni tror om den, Gnutten du har kört med den ett tag eller?
Jag har bara kört på den i 3h, vore toppen med input, bra eller anus.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Köpte en 625:a -06 idag :D

Har haft en 660 -04 i nästan ett år och den har vibrerat och varit lite ettrig på låga varv precis som folk brukar beskriva KTM:er med LC4 motor men när jag satte mig på 625:an så känns det som om den inte vibrerade alls om man jämför med 660:n

Är det sådan skillnad mellan -04 och -06 eller vibrerade min 660 extremt mycket?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo jag har kört med den oljan ca 140mil och har gjort 2 st byten. Har kört både grus & motard och har inte märkt någon negativ skillnad på att den är trögre än andra oljor såsom 10/40 mfl. Skulle nog inte köra med den på vintern men på sommaren så är det skönt med en något tjockare olja när det är som varmast! Jag är mkt nöjd med min iallafall.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Jo jag har kört med den oljan ca 140mil och har gjort 2 st byten. Har kört både grus & motard och har inte märkt någon negativ skillnad på att den är trögre än andra oljor såsom 10/40 mfl. Skulle nog inte köra med den på vintern men på sommaren så är det skönt med en något tjockare olja när det är som varmast! Jag är mkt nöjd med min iallafall.

:tummenupp
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Köpte en 625:a -06 idag :D

Har haft en 660 -04 i nästan ett år och den har vibrerat och varit lite ettrig på låga varv precis som folk brukar beskriva KTM:er med LC4 motor men när jag satte mig på 625:an så känns det som om den inte vibrerade alls om man jämför med 660:n

Är det sådan skillnad mellan -04 och -06 eller vibrerade min 660 extremt mycket?

Trevligt:tummenupp Får man fråga vad du betalade? Jag funderar nämligen på att sälja min.
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Shell då? Gör dom bra oljor ?
shell ultra eller
shell vsx.

Nån ni kan rekommendera, jag har närmast till shell :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Shell då? Gör dom bra oljor ?
shell ultra eller
shell vsx.

Nån ni kan rekommendera, jag har närmast till shell :)

Nu talar jag bara av egen erfarenhet men när jag använde Shell olja då en av de finare så slirade kopplingen för mig men som sagt de kanske andra har klarat sig ifrån! Men visst Shell gör fina grejer.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top