Ktm 625

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Jag hittar inge bra information om när man ska serva sin hoj. Har letat i mina papper som jag fick med när jag köpte den men icke.
Ser då på KTM´s hemsida att den ska servas var 500 mil eller en gång per år.

http://www.ktm.se/fileadmin/systemdata/downloads/service_times_KTM_models_EN_36.pdf

Men det verkar vara ett långt intervall när man läser om hur ni gör här.

Vad gäller Egentligen...om man ska köra som KTM rekommenderar!
Nu snackar vi normal körning inte race :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
I min bok så står det om man nu vill följa den ang årsmodel 2004 och framåt!

Change engine oil, oil filter and fine filter "insatsfiltret" 100mil eller 10 timmar.
Nästa service är alltså efter 500mil eller minst 1 gång per år dvs när mätarställningen står på 600mil.

Om hojen är tävlingskörd så kortas service intervallen ner till 5 timmar eller högst 50 mil!
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Visst!

Är så J*vla nöjd alltså! :yoparty

Här är jag å nya leksaken. :hej
 

Bifogat

  • me 007 SH1.JPG
    me 007 SH1.JPG
    128.9 KB · Visningar: 291
  • me 002 sh1.JPG
    me 002 sh1.JPG
    123.6 KB · Visningar: 304

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Grattis men va fan är slangar bilderna? :D


Lugn!

Men satan vad härlig den är att slanga med! 3:an är jhu en barnlek att ta upp den på. läst om folk som klagat på att den är så trött att den inte orkar på 3:an men det är väll snarare så att den är svår att hålla ner! [Lite men bara lite ironisk] behöver bara ett lite litet ryck så står den rakt upp.
Och vad fort den går! Är bra med kraft i 625:an måste jag få säga.
Sen vikten känner man inte av på gatan. känns jhu som att man sitter på en moped fast med massor med kraft som man kan snöra omkring hur man vill!

Ville bara säga HEL NÖJD! :tummenupp

Provade en 690 innan men det går verkligen inte jämföra med varandra. [Enligt mej!]
625:an vibrerar inte ens 50% av 690 gör.
Går betydligt bättre (kanske är det leo vince slip-on som gör det)
Känns mycke trevligare på alla sätt.
Känns även massor smidigare.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Är det möjligt att släppa en nykonstruerad cykel(på den här sidan Harley)som vibrerar mer än LC4?Är du säker på att du inte blandat ihop hojjarna:va

Japp! men mycke av vibb kom nog från den dåligt injusterade insprutningen men ändå.
Tycker igentligen inte att 625 vibrerar så mycke. Lite men inget jag störs av iaf.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Tycker igentligen inte att 625 vibrerar så mycke. Lite men inget jag störs av iaf.
Jag lider inget särskilt av det heller,men dom LC4 jag åkt på har vibrerat betydligt mer än något annat encylindrigt jag har provkört.
 

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Har en fråga!
Är det för ljus färg på detta stiftet? Blänker jhu lite med kameran så det ser lite ljusare ut men ska det ha mer färg eller är detta bra?
Enligt bike i gbg så skulle detta vara rätt bestyckning men kommer ej ihåg vad han sa att det var i förgasaren han som sålde hojen till mej.

Det sitter öppen burk samt leo vince slip-on.

Går perfekt förutom att det är lite avgasknallar när man släpper gasen helt.
 

Bifogat

  • stift 0011.JPG
    stift 0011.JPG
    124.4 KB · Visningar: 145
  • stift 0041.JPG
    stift 0041.JPG
    137.1 KB · Visningar: 175

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har en fråga!
Är det för ljus färg på detta stiftet? Blänker jhu lite med kameran så det ser lite ljusare ut men ska det ha mer färg eller är detta bra?
Enligt bike i gbg så skulle detta vara rätt bestyckning men kommer ej ihåg vad han sa att det var i förgasaren han som sålde hojen till mej.

Det sitter öppen burk samt leo vince slip-on.

Går perfekt förutom att det är lite avgasknallar när man släpper gasen helt.


Här har du nåt att läsa om!


http://members.uia.net/pkelley2/sparkplugreading.html
 

Nickipippi

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Ingenmansland
Hoj
Ktm 625 SMC -05a
Var och köpte ett 15 kuggs drev förra veckan, Så att slang åkning kanske skulle bli lättare!

Men då när jag var ut innan drevningen på lördagen så wiiips lärde jag mej växla 1 växel på bakan :)

Satte på drevet igår men inte hunnit prova så mycket pga vädret :huvet

Kommer med Edit senare :yoparty
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
Tja all på 625. Min speed triple ligger nu på blocket för ett byte mot ktm 625 eller en husa 650.. svårt val mellan dessa då det verkar som om husan helt klart är busigare och med finare motor i övrigt än 625.. Prata mycket med folket på marin fritid i laxå då de både säljer ktm och husa, men han rekomendera så starkt husan?! trots mer service, han sa att det kommer va värt det, nästan som han kasta lite smuts på 625 ?! vet att det finns mycket trådar säkert men är det så stor skillnad på dessa, nån som vet ??? / mvh fredrik
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top