Ktm 625

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
två frågor...

varför sitter kickspaken på vänstra sidan på de flesta hojarna?

och hur hade KTM tänkt att jag skulle tuta när tutan sitter så konstigt på 625? ibland får jag använda högra handen... lite saker jag tänkt på, speak up people! :tummenupp
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
varför sitter kickspaken på vänstra sidan på de flesta hojarna?

och hur hade KTM tänkt att jag skulle tuta när tutan sitter så konstigt på 625? ibland får jag använda högra handen... lite saker jag tänkt på, speak up people! :tummenupp
Tutan är jävligt irriterande. Styrlåset är inte heller sådär jättesmart gjort då det inte sitter på tändningen. Glömmer det nästan varje gång när man startat hojen och ska sticka iväg.


Efter att ha kört grus hela sommaren med offroadfälgarna (fan vad gruskörning är kul) så tvekade man lite att sätta på motardfälgarna när man kom hem från landet. Men satans vad motard är kul och vilket skön väghållning hojen fick helt plötsligt. Hade nästan glömt bort hur lättsvängd hojen blev, sen att man slipper vibrationerna från offroaddäcken är ett stort plus.

Ett minus är dock bakhjulskörningen. Med offroadfälgarna så var det bara gasa upp den på tvåan (drevning 16/42) men med motardfälgarna(drevning 16/40) så vill den inte alls upp lika lätt även om det känns som det blir bättre krut i hojen. Kan det vara för att framdäcket är så pass mycket större på offroadfälgarna?

Någon mer som har en distans bakom bakdrevet så att kedjan inte ska gå emot bakdäcket? Någon som varit med om att drevet slits i sidled med den på?
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Människor har nu sedan Dacketiden kickat från andra sidan, vilket genom det
naturliga urvalet lett till att generaliteten har större vadmuskel på höger ben. Inte helt olikt det faktum att vissa har större muskel på höger arm av helt andra skäl... Detta är även hämden för alla som är vänsterhänta, allstå även en diskrimineringsfråga inte helt olik manliga och kvinnliga löner ... :rolleyes:

varför sitter kickspaken på vänstra sidan på de flesta hojarna?

och hur hade KTM tänkt att jag skulle tuta när tutan sitter så konstigt på 625? ibland får jag använda högra handen... lite saker jag tänkt på, speak up people! :tummenupp
 
Last edited:

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
jaduu legionrider... ´hur lång tid tog det att skriva det svaret? :p
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
He he, är du tillbaka i stan... Jo lika snabbt som den silversvarta KTMen :hihi ...

Nej är bara bitter för semestern är slut och att man blivit så spritfet
av den årliga semesteralkolismen ...

plocka med dig fiddyn så kör vi ...
(ps Funkar nya hojen bra ?)

jaduu legionrider... ´hur lång tid tog det att skriva det svaret? :p
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
mm samma här, ska upp till norge igen och lägga den satans asfalten nästa vecka. Har haft speed triplen nu ett år ca men kommer att byta nu mot en husa 650 elelr 625. Kan ju kanske sno din annars :p
Hade!
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
... Sen ska jag tala om för dig att styrlåset sitter bra där det sitter. Idioterna som försökte sno min hoj lyckades inte med det, just för att de trodde att styrlåset satt i tändningen. Jevla as!!
Imorgon ska jag jobba. Natti.

Förresten jag måste bygga om min regplåt. Någon som känner sig
sugen på att hjälpa till? Allting skakar så jevla mycket. Jag bjuder på bira!
 
Last edited:

Nickipippi

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Ingenmansland
Hoj
Ktm 625 SMC -05a
Halloj,

På min 625a -05a så har bak bromsen låst sej 2 gånger på nån dag,

fick nästan slut på bromsvätska när jag bytte bakdäck, (Polarn tänkte sej inte för å satt å trycke på bak bromsen så han pumpa ihop kolven):tummenupp

så då glömde jag fylla på, en dag körde jag å kände att bahjulet gick trögt å oket va varmt å de komm lite rök, stannade direkt å fyllde på!

sen dess han den fastnat 2 gånger!

vad är det för fel? harju luftat osv, släpper efter ett tag när man stått stilla en stund å juckat!

en liten funderare! tack på förhand :)
 

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Ort
Haninge
Hoj
ktm 625 -05
hej alla kunniga se hit. är det lätt att montera rallykam om man inte är helt lost utan kan följa instruktion. om nån kunde pastea en tråd med instruktioner om hur man gör skulle ja vara glad jag hittade inget när jag sökte /Andreas
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
hej alla kunniga se hit. är det lätt att montera rallykam om man inte är helt lost utan kan följa instruktion. om nån kunde pastea en tråd med instruktioner om hur man gör skulle ja vara glad jag hittade inget när jag sökte /Andreas

Är lite intresserad av samma sak. Blir nog en rallykam och ett helsystem i vinter.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
hej alla kunniga se hit. är det lätt att montera rallykam om man inte är helt lost utan kan följa instruktion. om nån kunde pastea en tråd med instruktioner om hur man gör skulle ja vara glad jag hittade inget när jag sökte /Andreas


Nopp det är inte svårt, det enda jag tyckte var jobbigt var att kladda på ny packningsmassa när man smäller ihop ventilkåpan. Har ett antal bilder som jag kan försöka ladda upp!
 

Bifogat

  • Demonterad ventilkåpa.jpg
    Demonterad ventilkåpa.jpg
    88.5 KB · Visningar: 685
  • Buntband på!.jpg
    Buntband på!.jpg
    77.3 KB · Visningar: 677
  • Förbereda!.jpg
    Förbereda!.jpg
    75.7 KB · Visningar: 677
  • kammen!.jpg
    kammen!.jpg
    101.1 KB · Visningar: 238
  • Lossa kamdrevets bult!.jpg
    Lossa kamdrevets bult!.jpg
    65.3 KB · Visningar: 677
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lite till!
 

Bifogat

  • Rallykam monterad!.jpg
    Rallykam monterad!.jpg
    82.9 KB · Visningar: 146
  • Viktig markering!.jpg
    Viktig markering!.jpg
    74 KB · Visningar: 689
  • Rally VS orig.jpg
    Rally VS orig.jpg
    87.3 KB · Visningar: 130
  • rallykam.jpg
    rallykam.jpg
    79.4 KB · Visningar: 131

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Fan vad du är grym gnutten!! :tummenupp

Är det förresten någon som vet vad som skiljer en G1-kam och en rallykamm?
 
Last edited:

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Nja tror det är låg och mellanregistret också med G1. Finns väl G2 och G3 också där G3an är på toppen. G1an är ju även från en tredjepartstillverkare medan KTM gör rallykammen.

Rätta mig om jag har fel :)

Mina intryck är att G1an ger mer effekt men är lite svårare att ställa in och få ut max av. Medan rallykammen inte ger så mycket extra utan bara flyttar ner registret.

Båda måste väl kompletteras med helsystem/ombestyckning om det ska funka bra?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hur mycket av luftburken har ni förresten kapat bort? Är hela borta eller som på min bara det undre etaget (den lilla burken har ju nivåer). På min är iallfall inte riktigt hela locket av. Är det någon som kapat på sidan och toppen och var på sidan ska man i så fall ta bort?
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
På min är locket uppsågat, bara ett fyrkantigt hål kvar. dock ingen öppning på sidorna.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur mycket av luftburken har ni förresten kapat bort? Är hela borta eller som på min bara det undre etaget (den lilla burken har ju nivåer). På min är iallfall inte riktigt hela locket av. Är det någon som kapat på sidan och toppen och var på sidan ska man i så fall ta bort?


Men det finns ju på vänstra sidan av kåpan du kan ta bort en del så du kan få in mer luft! Lite svårt att förklara men såg den på min -04 att det gick att ta bort.

Enligt bänkning jag körde på tidigare så fick den för mkt luft och för lite bränsle så mata på mer luft blir lite fel eller?
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Nja tror det är låg och mellanregistret också med G1. Finns väl G2 och G3 också där G3an är på toppen. G1an är ju även från en tredjepartstillverkare medan KTM gör rallykammen.

Rätta mig om jag har fel :)

Mina intryck är att G1an ger mer effekt men är lite svårare att ställa in och få ut max av. Medan rallykammen inte ger så mycket extra utan bara flyttar ner registret.

Båda måste väl kompletteras med helsystem/ombestyckning om det ska funka bra?

Ganska nyligen satt i rallyekammen och säger :tummenupp för den. Tappar lite på toppen men hur ofta är man i de registren. Har endast Akra slipon, så med helsystem ger det säkert lite till. Tycker dock det är fullt tillräckligt som det är nu iallaf.
Låste någon tråd på soe om bestyckningsproblem med den andra varianten. Kommer inte ihåg exakt vilken det gällde.
 

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Ort
Haninge
Hoj
ktm 625 -05
ventilspel

Hej jag har försökt söka efter en manual till ktm 625 -05 men inte hittat någon. vad skall ventilspelet vara? eller om någon kan länka till en manual...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top