Ktm 625

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
620 var det som gällde fram till 2001 sen kom 625 -02. Jo de är stort sett likadana i chassit. -02 fick motarderna 5" bakfälg. 625 -02 hade 41mm flatside dock med utvändig accpump som brukade krångla när man körde mkt grus/enduro så till -03 tror det var att den blev inbyggd. Det var framförallt -02 som hade problem med kopplingslagret med det har säkert förekommit på en del andra säkert. Ang styrkronorna kommer jag inte ihåg vilka nummer på undersidan av kronan jag såg som var ok resp ej ok! En 625 -02 med helsystem brukar gå jäkligt bra. nja märke väl inte av någon jätteskillnad mellan highflow & icke. Hade en 640-01, 625-02, 660-03 samt en 625-04 så av de så var jag mest nöj med 625-02/04

Tackar för ett bra svar! Vad kan hända med styrkronan,spricker den eller?

Det är en motard men grushjul följer med. Man använder motard skivan på framhjulet,det kan ju vara en nackdel i skogen. Kan man byta fästet till oket och sätta dit en mindre framskiva?
 
Last edited:

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
KTM 525-07
Någon som har haft problem med att batteriet på 625-05 inte laddar upp sig så att el-starten slutar fungerar? Tänkte felsöka lite men har ingen koll hur det e uppbyggt. Finns det nån form av generator?

Batteriet e sprillans nytt.
 

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
Någon som har haft problem med att batteriet på 625-05 inte laddar upp sig så att el-starten slutar fungerar? Tänkte felsöka lite men har ingen koll hur det e uppbyggt. Finns det nån form av generator?

Batteriet e sprillans nytt.

Tjena !!
jag har samma problem.. köpte hojen i söndags och nu är batteriet slut efter körningen igår !!
Batt. är oxå sprillans...
Och idag ville den inte starta
 

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
Någon som har haft problem med att batteriet på 625-05 inte laddar upp sig så att el-starten slutar fungerar? Tänkte felsöka lite men har ingen koll hur det e uppbyggt. Finns det nån form av generator?

Batteriet e sprillans nytt.

Har hört nyss att nya batterier man köper inte är så nya.
Utan att de stått på lager alldeles för länge och därigenom gått sönder.
Är de så så kan det även vara så dåligt att de inte orkar hålla motorn igång även om man kickar igång den.
 

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
KTM 525-07
Mitt förra batteri funka ett tag. Sen sluta det och det nya jag köpte funkade bra i början men blev sämre och sämre. Så känns som det e nått fel med laddningen på hojen. Någon som kan förklara funktionen för mig. Laddas det upp på högersidn av motorn där det e titthål för olje flödet. Har någon vänlig själ något el-shema el dyl.

Tacksa på svar/ Pat
 

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
Mitt förra batteri funka ett tag. Sen sluta det och det nya jag köpte funkade bra i början men blev sämre och sämre. Så känns som det e nått fel med laddningen på hojen. Någon som kan förklara funktionen för mig. Laddas det upp på högersidn av motorn där det e titthål för olje flödet. Har någon vänlig själ något el-shema el dyl.

Tacksa på svar/ Pat

Mitt batteri gick inte att ladda det indikerade att batteriet va trasigt.
går ditt att ladda upp med vanlig laddare ?
Vore ju jobbigt om de va någon sjuka på 625 -05 smc att generatorn är paj !
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Kastar in en fråga här då jag letar motard för fullt.
Om någon här har erfarenhet av 660, antingen själv eller via en kompis. Vad upplever ni som bättre och sämre på en 625 mot en 660? Vet att det antagligen finns många trådar om detta. Men jag komemr aldrig överens med sökfunktionen..:tummenupp
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Kastar in en fråga här då jag letar motard för fullt.
Om någon här har erfarenhet av 660, antingen själv eller via en kompis. Vad upplever ni som bättre och sämre på en 625 mot en 660? Vet att det antagligen finns många trådar om detta. Men jag komemr aldrig överens med sökfunktionen..:tummenupp

Någon med en sxc som vet om det ska sitta en distans mellan drevet och hjulet? Har en på motardhjulet för att flytta ut kedjan men kommer inte ihåg om det satt någon på offroadfälgarna från början. I delkatalogen som jag fick med ska det ju sitta en sådan på men har för mig att mitt drev slets konstigt med den på (men nu slits de å andra sidan rätt snabbt också).
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Någon med en sxc som vet om det ska sitta en distans mellan drevet och hjulet? Har en på motardhjulet för att flytta ut kedjan men kommer inte ihåg om det satt någon på offroadfälgarna från början. I delkatalogen som jag fick med ska det ju sitta en sådan på men har för mig att mitt drev slets konstigt med den på (men nu slits de å andra sidan rätt snabbt också).

Kommer iallafall ihåg på min -04 SMC så var jag tvungen att ha en distans på drevsidan när jag körde med offroadfälgarna även om den hade ryckutjämnare också! Har du samma sving som SMC?
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
Någon med en sxc som vet om det ska sitta en distans mellan drevet och hjulet? Har en på motardhjulet för att flytta ut kedjan men kommer inte ihåg om det satt någon på offroadfälgarna från början. I delkatalogen som jag fick med ska det ju sitta en sådan på men har för mig att mitt drev slets konstigt med den på (men nu slits de å andra sidan rätt snabbt också).

Jag har distansen både på enduro o motardhjulen på min och jag har inte nåt skav på mitt drev.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Mitt förra batteri funka ett tag. Sen sluta det och det nya jag köpte funkade bra i början men blev sämre och sämre. Så känns som det e nått fel med laddningen på hojen. Någon som kan förklara funktionen för mig. Laddas det upp på högersidn av motorn där det e titthål för olje flödet. Har någon vänlig själ något el-shema el dyl.

Tacksa på svar/ Pat
samma problem här..:(
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Hur ofta gör ni rent erat luftfilter ?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Tycker att min går jäkligt dåligt på låga varv. Kan det vara något som man kan ställa in eller är det så med stora ktm-stånkor? Det känns också som att den är lite hackig och tam på låga varv. Eller är det bara växla ner eller full gas som gäller.:D
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Jag tror jag fattar vad du menar !
Får låga varv å den går som en kratta :)
Man får jobba med kopplingen eller växla ner.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Tycker att min går jäkligt dåligt på låga varv. Kan det vara något som man kan ställa in eller är det så med stora ktm-stånkor? Det känns också som att den är lite hackig och tam på låga varv. Eller är det bara växla ner eller full gas som gäller.:D

Min gillar inte heller de lägsta regionerna av varvtalet. När man är ute i spenaten och harvar blir det mycket kopplingsslir då det går som långsammast, trots nerdrevning.

Jag tror helt enkelt att karaktären på motorn är sån att den blir stånkig på de lägsta varven.

Högre varv och högre fart! :D

/Anders
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Nu har man äntligen hittat en fräsch 625a,den är dock helt orginal. Tips på vad som ger mest bangforthebuck,tas tacksamt emot!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top