Ktm 625

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
När man byter från 17" till 21" framhjul på 625an,hur går man då tillväga för att hastighetsmätaren skall stämma?
Det är en-02 så det finns ingen lös "knappsats".
 

dumskalle

Dumskalle
Gick med
5 Aug 2007
Ort
Nordmaling
Hoj
-06 KTM 625
Hejsan!

zwffab.jpg


21j6qo6.jpg


xodqbr.jpg


Beror på hur mkt du vill ta bort, Jag tog bort mellanväggen & förlängde sista biten med en rörstump pga perforerat rör är så jäkla dyrt. Kommer inte ihåg om jag nöjde mig med 26mm i utblås eller 28mm. Jag kortade även av dem med 9cm men är inte nödvändigt, men då får du förlänga mera!

Hejsan, det går inte att kontakta dig? via msn eller telefon för lite hjälp?
 

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Blackeberg
Hoj
KTM 625 SXC -05
Passar hjul som suttit på EXC?

Som rubriken lyder. Passar motardhjul som suttit på en EXC 450 -05 på min KTM 625 -05?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Som rubriken lyder. Passar motardhjul som suttit på en EXC 450 -05 på min KTM 625 -05?

Har exakt samma hoj som dig och har för mig att man använder samma sm-kit till LC4 och EXC men är inte helt säker. Är det så behöver du en distans till framhjulet och ett annat bromsok alt. köpa ett kit som flyttar ut orginaloket för att passa den stora skivan.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Jag har nu såhär halvvägs in i säsongen börjat känna att effekten i min potenta mördarmaskin inte riktigt räcker till. Nog kan man dra feta slangåk osv om man har kunskapen, men den känns liksom slö.

Den skjuter i rören under motorbroms vilket jag antar är för att den går lite fett eller? Hur matar man den enklast med mer luft isf?

Vad kan man i övrigt göra för att få lite mer "push" i maskineriet? Porta toppen, trimkam? Kompressionspulver och nya kolvuppstötarfjädrar? Någon som vet något kanske? Det hade blivit ett bra vinterprojekt :)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jag har nu såhär halvvägs in i säsongen börjat känna att effekten i min potenta mördarmaskin inte riktigt räcker till. Nog kan man dra feta slangåk osv om man har kunskapen, men den känns liksom slö.

Den skjuter i rören under motorbroms vilket jag antar är för att den går lite fett eller? Hur matar man den enklast med mer luft isf?

Vad kan man i övrigt göra för att få lite mer "push" i maskineriet? Porta toppen, trimkam? Kompressionspulver och nya kolvuppstötarfjädrar? Någon som vet något kanske? Det hade blivit ett bra vinterprojekt :)

Smällar vid avslag tyder på för litet lågfartsmunstycke,dvs den går för snålt.

St 47 istället för orginalets 45 brukar lösa det,vill du ha hjälp att byta så hojta.

Helsystem och en trimmkam bör skrämma fram någon pålle till.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Smällar vid avslag tyder på för litet lågfartsmunstycke,dvs den går för snålt.

St 47 istället för orginalets 45 brukar lösa det,vill du ha hjälp att byta så hojta.

Helsystem och en trimmkam bör skrämma fram någon pålle till.
Där ser man vad okunskap kan ställa till med. Jag och Ki bytade det mot ett 48 om jag inte minns fel dock :va
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Vart hittat man nån bra hemsida med orginal delar listade.
Gärna med artikelnummer och pris!
 

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
Fucking jävla fitt kuk!!
fick alla delar idag och så skulle man slå dit packboxen och den blev sne !!
Lackar man ur då eller !!!
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Nää ingen parts lista :-(
Vet du vart man hittar en sån ?

Okej karlsröm, bra tips!
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Är det någon som vet var man kan få tag på startmotor-kol till en -05'a? Enligt JOnte-Engdahl kan man bara köpa hela startmotorn och inte bara kolen som sitter inuti. Tar gärna emot PM om någon har en fräsh startmotor över annars, eller tips på vad man kan göra med kolet som är slut (det är bara ett av två som är helt nedslitet).
 

Henken

Guest
Min hoj har snart rullat 500 mil. Vad ska man kolla/fixa? Går som en klocka annars.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top