Ktm 625

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu har man äntligen hittat en fräsch 625a,den är dock helt orginal. Tips på vad som ger mest bangforthebuck,tas tacksamt emot!


Nja om du hittar ett gammalt Sebring twin helsystem så är det riktigt trevligt dvs om du köpt en 625 utan elstart men eftersom det stod SC i din profil så är det nog utan! Kam gör inte så mkt om du köra orig system & porta toppen nja gör det om du ska både fixa helsystem + kam, men rekommenderar att börja med att köra enbart helsystem!
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Nja om du hittar ett gammalt Sebring twin helsystem så är det riktigt trevligt dvs om du köpt en 625 utan elstart men eftersom det stod SC i din profil så är det nog utan! Kam gör inte så mkt om du köra orig system & porta toppen nja gör det om du ska både fixa helsystem + kam, men rekommenderar att börja med att köra enbart helsystem!

Ok tack Gnutten,blir nog bara borttaget luftburkslock och öppen ljuddämpare till att börja med.Tips på bestyckning?

Tyckte faktiskt att den går rätt bra orginal. Körde ju 660 med helacra förut och trodde denna skulle vara trött men ICKE!
 

Hoffen_87

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
jönköping
Hoj
kxf 450 motard
Hej har en ktm 625 06a som har gått 13,5timmar står de på displayen undrar om de går att få fram miltal på den nån som vet?
 
Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Hej har en ktm 625 06a som har gått 13,5timmar står de på displayen undrar om de går att få fram miltal på den nån som vet?
Du kan välja fritt bland alla olika alternativ i "setupen".

Håll in den runda knappen i typ 3 sekunder, sen trycker du plus om du vill aktivera de alternativet som blinkar, eller minus om du vill inaktivera, när du är klar, håll in den runda några sekunder igen, så är det klart!
 

Person

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Laholm
Hoj
ktm 625 smc
Tjena! Inhandlade en 625a 06a förra veckan, funka finfint när jag prova den! Men efter några mil körda här hemma så har den börjat dö när jag är ute och kör! Prova sätta på ett annat batteri då funka den i 5 minuter sen dog den igen! Någon som vet vad som kan vara felet? Tacksam för svar!
Mvh Jesper
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Du har inte varmstarten utdragen ?

det finns ju två "spjäl" på förgasaren ?
den ena kan ju "råka" vara utdragen ?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Någon som ha bytt packboxen på utgående axel?

Är ju helt jävla omöjlig att få loss:3freak
 

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
Yes det går att ladda upp med batteri laddare.

Oki oki..
jag fick nytt batteri och har kört en vecka nu och de funkar klockers..
då är de ju inte fel på batteriet iallafall..
kan ju vara skavda kablar någon stans..
kolla bakom frontlyktan där kan de hända att de skaver isär..

Någon som ha bytt packboxen på utgående axel?

Är ju helt jävla omöjlig att få loss:3freak

Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??
 
Last edited:

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??

Vad har du för drev där? Lc4:an ska ha ett särskilt drev annars blir det otätt vid axeln.

Har inte bytt packbox själv så om du behöver göra det kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??

Precis som min då..

Borde inte vara så svårt tycker man, att ta bort drevet och allt utanför går ju snabbt, lika så lagret med o-ringen på baksidan som sitter mellan axeln och packboxen..men själva packboxen går inte att få loss, sitter som satan.

Och taktiken att vålda ut skiten funkar ju ninte helller, eftersom axeln sitter mitt i hålet så man har inget utrymme.

Hilfe!:)
 

Hjulgran

Längtar efter kortet
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Mariestad
Hoj
Yamaha R1 -99 (såld) KTM 620 SC -01
Jag lossade locket till luftburken idag för att se om det gjorde nåt. men den söver sig bara när jag ger på drygt halvgas och mer, hojjen är ombestyckad enligt förra ägare och det sitter en competition dämare på. Det är en 620 -01.
någon som har några tips och idèer? vad det ska va för storlek på munstyckena mm.
Tacksam för svar
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Oki oki..
jag fick nytt batteri och har kört en vecka nu och de funkar klockers..
då är de ju inte fel på batteriet iallafall..
kan ju vara skavda kablar någon stans..
kolla bakom frontlyktan där kan de hända att de skaver isär..



Skulle vara tacksam jag med.. min pissar olja som ett litet spädbarn där under... jobbigt att fylla på olja hela tiden och man blir skraj när man inte ser någon olja i hålet heller.....
Så måste bytas på min med.. någon som har en sida att rekommendera där de står hur man gör ??
om du inte löst det redan, kan jag numera..bytte nyss min:)
 

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
om du inte löst det redan, kan jag numera..bytte nyss min:)

Vore fint om man fick lite hjälp...
Hur får man loss skiten och hur får man dit den..
har hört att man måste trycka in den med speciell hylsa för att få den på rätt avstånd...

De ska vara orginaldrev som sitter på så är nog inte att drevet glappar...
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Vore fint om man fick lite hjälp...
Hur får man loss skiten och hur får man dit den..
har hört att man måste trycka in den med speciell hylsa för att få den på rätt avstånd...

De ska vara orginaldrev som sitter på så är nog inte att drevet glappar...
Okej:)

Plocka bort drevet och kedjan är ju en bra start;)
Dra ut distansen som sitter runt axeln och kolla o-ringen som sitter bakom, de va den som läckte hos mig.
Sen är det lite jobbiga att få loss packboxen, om den ser ut att behöva bytas..
Om man har en fjäder-krok, till tex avgas-fjädrarna och och ett ton muskler så kan det nog gå att bara dra ut skiten, men jag saknar både och...
Ta typ ett dorn eller en mejsel och slå ner packningens kant ner mot axeln, den sitter som fan, men det är bara att banka på..
När du fått ner typ halva ringen från kanten så sitter den löst och bra, bara att dra med en tång:)

Igentligen skall man väll ha någon typ av specialverktyg för att få dit den nya packboxen, men det funkar med en vanlig hylsa, typ strl 34 eller nått, sen är det bara att slå lite på hylsan tills packningen sitter rakt och lagom långt in, dvs. kant-i-kant med motorkåpan.
Olja in o-ringen som vanligt och lägg den i distansens skåra, sen är det bara att trycka in allt genom packboxens gummi, så långt det gå..
Tips är ju att kolla så att gummiflänsen inte sitter vikt runt distansen!

Sen är det bara att smälla på drevet igen, brickan och muttern:tummenupp

:)
 

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
Okej:)

Plocka bort drevet och kedjan är ju en bra start;)
Dra ut distansen som sitter runt axeln och kolla o-ringen som sitter bakom, de va den som läckte hos mig.
Sen är det lite jobbiga att få loss packboxen, om den ser ut att behöva bytas..
Om man har en fjäder-krok, till tex avgas-fjädrarna och och ett ton muskler så kan det nog gå att bara dra ut skiten, men jag saknar både och...
Ta typ ett dorn eller en mejsel och slå ner packningens kant ner mot axeln, den sitter som fan, men det är bara att banka på..
När du fått ner typ halva ringen från kanten så sitter den löst och bra, bara att dra med en tång:)

Igentligen skall man väll ha någon typ av specialverktyg för att få dit den nya packboxen, men det funkar med en vanlig hylsa, typ strl 34 eller nått, sen är det bara att slå lite på hylsan tills packningen sitter rakt och lagom långt in, dvs. kant-i-kant med motorkåpan.
Olja in o-ringen som vanligt och lägg den i distansens skåra, sen är det bara att trycka in allt genom packboxens gummi, så långt det gå..
Tips är ju att kolla så att gummiflänsen inte sitter vikt runt distansen!

Sen är det bara att smälla på drevet igen, brickan och muttern:tummenupp

:)

Guld värt !!! tackar tackar... kände på drevet idag men den muttern satt som berget.. är den gängad åt "fel" håll ?? eller är de bara att slita fram musklerna ?
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Vanlig gänga på den .
Konstigt, min läcket den med....hmmm, ett varningens finger att köra med detta fenomen.Oljan som rinner ut där åker snålskjuts med kedjan och landar så småningom på hö sida av bakdäcket....haaaaaaaalt.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Vanlig gänga på den .
Konstigt, min läcket den med....hmmm, ett varningens finger att köra med detta fenomen.Oljan som rinner ut där åker snålskjuts med kedjan och landar så småningom på hö sida av bakdäcket....haaaaaaaalt.
och loctite!

Det var så jag märkte det på min, kedjan va sjukt fet och hela bakfälgen var svartprickig, och yttersta kanten på däcket var snolhal:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top