Ktm 625

mcnisselurban

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
E-tuna
Hoj
08, KTM 950 sm
Drivpakets fråga!

Hur långt kommer man innan det är dags att byta vid normal körning?

Hur många länkar är det på kedjan?

Duger en regina 520 o-ring. 120 länk??

Är bakdrevet alu eller stål ?

Det var bara det :)

Helt beroende på hur väl du har smörjt och hållt efter kedjan....
kuggarna på drevet ser du när de är slitna
 

Hoffen_87

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
jönköping
Hoj
kxf 450 motard
Fråga angående slipon till ktm 625 o5a vilket e de billigaste systemet som finns att få tag i sverige. skriv gärna pris på olika märken ni som vet.
 

Källeman

KTM Smäll
Gick med
4 Dec 2007
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 625 SMC -04
Nu är de såhära att ja vill ha svart plast på min kära KTM 625 -04 maskin, de största problemet ja har är att ja har inte en aning om var ja kan få tag på de. Så nu undrar ja om ngn vet vart de finns o få tag i o va de kan kosta?? mörrrssss
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Var sitter blinkrelät på -02orna? Mina blinkers lyser hela tiden.
Sen undrar jag om några bra modds man kan göra för att få lite fart på den. Har precis köpt den och vill ha lite mer drag i botten och mellanregistret
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Var sitter blinkrelät på -02orna? Mina blinkers lyser hela tiden.
Sen undrar jag om några bra modds man kan göra för att få lite fart på den. Har precis köpt den och vill ha lite mer drag i botten och mellanregistret

Tror det sitter innanför lyskåpan...inte säker...fungerar det ej?

Trimma redan...börja med att byta ljuddämpare i allafall!

Lite tips:

Jag frågade:

Hur är det med KTM 625/640 (99-02 dom som inte har highflowtopp) är dom lika "lätt" trimmade,var börjar man och vad kan man vänta sig för effekt?
640 har väl vacumförgasare så den måste kanske bytas...
Hur är dom i hållbarhet? Har hört att lc4 ska vara pålitlig.

Ps.Har eventuellt en 625-02 på gång...Ds.

Cooler hade ett utomordentligt svar!

Hallå.

Tar mig friheten och svara lite före Boost...

Har själv haft en 640 -02 (SM) som jag fixade till lite i motorn.

Rent generellt kan man väl säga att de (LC4) är ganska lika i sin grundkonstuktion. Lätt att skruva i och ganska lätta att få fart på. Till KTM:s LC4 motorer finns ju även en uppsjö av trimdelar.

På min -00 utrustade/fixade jag:
670cc-kit
Högkomp kolv
Portad topp
Kam
Egenbyggt 2-2-system med egna öppna dämpare
42 mm mikuni
KN-filter (obefintlig luftburk)

Original vaccumförgasaren inte är mycket att hänga i julgranen om man vill öka effekten och förbättra "kuligheten" i motorkaraktären.

Flödet i "icke highflow-toppen" är väl inte heller det bästa. En portning av denna gav stor skillnad tycke jag, och då var det inte heller någon extrem portning som gjordes. (Jag körde till en början med endast portad topp och öppnad scx?-dämpare)

Jämfört med ex. SMC 660 så har väl inte heller 640/625(?) så hög kompression.

Att som mig gå upp i cc var kanske lite bortkastade pengar (dyrt och besvärligt!) Så här i efterhand så skulle jag rekommendera dessa modifikationer på äldre LC4:eek:r i turordning efter hur mycket pengar man vill spendera:

1. Riktig förgasare (gärna med acc-pump)
2. Öppet luftfilter
3. Avgassytem (av "öppet" snitt)
Effektökning 10-20 % från original. Kostnad ca 10-15.000 kr

4. Ett portningsjobb med höjning av komp
5. Kamaxel (typ efter hur man kör)
Effektökning 35-40 % från original. Kostnad ca 6-7.000 (+ p 1-3)

6. Ökning av cc (660, 675, 710)
7. Större ventiler
Effektökning 40-50 % från original. Kostnad ca 10.000 (+ p.1-5)

(8. I värsta fall ett "Boost-turbosystem" om man inte är nöjd) (+30-100% effektökning) Kostnad, håller det på en KTM, och får man Boost att bygga ett sådant??

Vad man får ut för effekt beror på vilka delar som används, hur skicklig man är på att sammanfoga allt på ett bra sätt och hur allt i slutändan justeras in.

Jag var inte så här i efterhand direkt nöjd hur allt blev på min 640 (675) men det räckte i alla fall till att få närmare 200 km/h på den cykeldator hojen var utrustad med då original hastighetsmätare INTE räckte till... Och det var i alla fall ingen annan stånka som hängde med när man vred på rullen

Har man tur kan man hitta begagnade delar, och bygga mycket själv..

/Cooler
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
När jag nu har råd med hoj igen så är man bra sugen på att försöka någon kopia på en Factory supermoto. Gillar faktiskt den gamla stuket bättre än nya såsom SMC-supermoto-Duke mfl

Är lite förälskad i dubbelsystem.
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Tror det sitter innanför lyskåpan...inte säker...fungerar det ej?

Trimma redan...börja med att byta ljuddämpare i allafall!

Hittar inget relä där. rev halva hojen igår för att leta, men hitttade inget, bara några hempulade skarvningar i blinkers systemet. Blinkers lyser fast nu, kan det vara så att det sitter motstånd för miniblinkers någonstans?

Jag ska besikta på måndag, sedan ska dämparen öppnas och kollas vad som kan göras.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
funderar på att köpa en 625-05, vad får man räkna med att betala i försäkring?
halvförsäkring för en 25årig kille i sthlm utan garage.
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Hittar inget relä där. rev halva hojen igår för att leta, men hitttade inget, bara några hempulade skarvningar i blinkers systemet. Blinkers lyser fast nu, kan det vara så att det sitter motstånd för miniblinkers någonstans?

Jag ska besikta på måndag, sedan ska dämparen öppnas och kollas vad som kan göras.


Vet ej tyvärr,men har för mig att dom fungerade när jag köpte den.:va

Finns nog mycket effekt att hämta på den eftersom den är helt orginal.:tummenupp
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
funderar på att köpa en 625-05, vad får man räkna med att betala i försäkring?
halvförsäkring för en 25årig kille i sthlm utan garage.

Kolla bilsport och mc. på deras hemsida kan du räkna ut själv. Tror det är ett fast pris på offroadhojar.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
verkar som att man måste stå i garage för att ha med bilsport och mc att göra? Min kommer stå på gatan.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
nån som har en motard i sthlm utan garage? vad får ni pröjsa? kör ni hel eller halv försäkring?
 

Källeman

KTM Smäll
Gick med
4 Dec 2007
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 625 SMC -04
Nu har ja beställt lite grejer från race-styles lite plastkit o dekaler o lite pryls ngn som har erfarenhet av att beställa därifrån??
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Nu har ja beställt lite grejer från race-styles lite plastkit o dekaler o lite pryls ngn som har erfarenhet av att beställa därifrån??

Ja det gick fin fint för mig när jag beställde plast till min. Tog några dagar då dom skulle sätta på dekalerna. Tycker det var bra service och dom svarade väldigt snabbt på mail.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Vad finns det för färdiga lösningar istället för orginal skyllthållaren?
Jag såg att sommer har en kortare variant, finns det fler alternativ till en 625sxc?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top