Ktm 625

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Vad finns det för färdiga lösningar istället för orginal skyllthållaren?
Jag såg att sommer har en kortare variant, finns det fler alternativ till en 625sxc?

Jag kör på den kortare flärpen som lutar lite snätt utåt men det blev lite knixigt med skyltbelysningen när man använde den. Fick den med hojen och vet inte om det är något som tidigare ägaren fick med orginal eller om han köpt den i efterhand.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tjena, vart tusan får man tag på vettiga ramskydd till en 625:a???

Finns det inga delar till lc4:an eller? överallt man kollar finns det alla KTM modeller utom lc4!

Tips på firmor med LC4:a delar önskas!:Bugar
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tjena, vart tusan får man tag på vettiga ramskydd till en 625:a???

Finns det inga delar till lc4:an eller? överallt man kollar finns det alla KTM modeller utom lc4!

Tips på firmor med LC4:a delar önskas!:Bugar

Ebay fick jag tag på mina!
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Tjena, vart tusan får man tag på vettiga ramskydd till en 625:a???

Finns det inga delar till lc4:an eller? överallt man kollar finns det alla KTM modeller utom lc4!

Tips på firmor med LC4:a delar önskas!:Bugar

Köpte mina från Sommer (www.ktm-sommer.de). Då i plast men de som finns i katalogen nu är i aluminium. 55 euro. Visserligen till en 640 Adv men de passar iaf till min 05:as 625 SXC.
 

Bifogat

  • 06_ADVENT_LC4.jpg
    06_ADVENT_LC4.jpg
    55.5 KB · Visningar: 84
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Nån här som skjutsar på en 625 eller 660 av tidigare modell än 05? Går det?
Att den inte är registrerad för 2 vet jag men funkar det att skjutsa?
Gissar att man inte blir stoppad för det särskilt ofta?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nån här som skjutsar på en 625 eller 660 av tidigare modell än 05? Går det?
Att den inte är registrerad för 2 vet jag men funkar det att skjutsa?
Gissar att man inte blir stoppad för det särskilt ofta?

625 SMC -05 är registrerad för två, har starkare bakram och funkar väl sådär att skjutsa på. Det funkar men det är inte bekvämt för någon part. Jag tror 660 -05 också är reggad för två.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jo jag vet, tänkte höra om det är möjligt att skjutsa på de tidigare modellerna också? även fast dom inte är reggade för två dvs..
Gör ni det?
 

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 625sxc
jo jag vet, tänkte höra om det är möjligt att skjutsa på de tidigare modellerna också? även fast dom inte är reggade för två dvs..
Gör ni det?
Jag har en 04 som jag skjutsar mina barn på, funkar bra. Har original pinnarna från 640, dyra men bra.
 

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 625sxc
schysst, finns det infästningar så man lätt kan montera pinnarna?
Det finns färdiga skruvhål i ramen, man tar bort nåra plastbitar som sitter i hålen, monterar en rejäl hållare och sedan pinnen, kolla på en 640 så ser du hur det ser ut, köpte mina samtidigt som hojen och de kostade komplett kring en lapp. Men som sagt de är bra. Inga problem att skjutsa vuxna, ramen håller och du behöver knappast oroa dig för att nån p ska bry sig.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
låter bra.
Enda nackdelen är väl om det skulle hända nåt, med försäkring osv. Den är ju inget vidare på att åka långt gissar jag så frekvensen på skjutsningarna blir nog inte så hög iaf...
 

Topdog

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Sthlm och Kalmar
Hoj
KTM660SMC
Går i tankarna att köpa en 625 men är inte säker på vad som vore vettigast, en SXC eller SMC? Vill kunna köra offroad/grus med hojen men mesta tiden spenderar man ju på asfalt. Vilka årsmodeller är att föredra?

Är det stor skillnad effektmässigt jämfört med min förra hoj KTM 660 SMC -03, Akrapovic helsystem, FR kam, Dynojet. Vilken var mkt skoj men lite väl hysterisk med en mätartoppfart på 199 och fortfarande hjullyft på i stort sett varje växel...
Känner att jag vill ha en hoj som ska funka för någon form av "touring" om ni missförstår mig rätt.. =)

Trevlig helg!
 

Marcus E

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Husaberg 650 (Såld) KTM 625 (såld) Honda cbr600 (såld) Kawasaki zx-10r
Hej!

Har lite problem med min ktm 625 supermotard från 06.

Kör man och drar full rulle snabbt så dör hojen typ. Likadant om du står på tomgångå drar snabbt på gasen, så dör hojen.

Så lämnade in hojen, där de mätte den och fick fram att den gick lite fett så de bytte till ett mindre munstycke, men det blev bara värre.

Någon som vet vad dem kör på för munstycke på liknande hoj, Kör ostrypt och med borttaget lock för luftburken och rensade/kortade orginal pipor.

Eller något annat fel behöver ju inte vara munstycket.

Han på verkstaden sa att det skulle va lite så där men va fan, ska man gasa upp han på bakhjulet så dör den ju så man får hålla lite halvgas först innan man kan dra fullt. Väldigt irriterande.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Hej!

Har lite problem med min ktm 625 supermotard från 06.

Kör man och drar full rulle snabbt så dör hojen typ. Likadant om du står på tomgångå drar snabbt på gasen, så dör hojen.

Så lämnade in hojen, där de mätte den och fick fram att den gick lite fett så de bytte till ett mindre munstycke, men det blev bara värre.

Någon som vet vad dem kör på för munstycke på liknande hoj, Kör ostrypt och med borttaget lock för luftburken och rensade/kortade orginal pipor.

Eller något annat fel behöver ju inte vara munstycket.

Han på verkstaden sa att det skulle va lite så där men va fan, ska man gasa upp han på bakhjulet så dör den ju så man får hålla lite halvgas först innan man kan dra fullt. Väldigt irriterande.

Tjena vanten, jag har iof en SXC men jag kör med 48lågfart & 168huvudmunstycke! (öppen luftburk, avstrypt och fullflödes avgas)
Och Nej den ska inte tveka alls när den är varm, min svarar omedelbart med eller utan växel i!

Det låter som att din axpump inte gör sitt jobb som den ska längre, plocka isär och rengör förgasaren nogrant det måste vara steg 1 för dig!

mvh // Johan
 

Marcus E

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Husaberg 650 (Såld) KTM 625 (såld) Honda cbr600 (såld) Kawasaki zx-10r
Tjena vanten, jag har iof en SXC men jag kör med 48lågfart & 168huvudmunstycke! (öppen luftburk, avstrypt och fullflödes avgas)
Och Nej den ska inte tveka alls när den är varm, min svarar omedelbart med eller utan växel i!

Det låter som att din axpump inte gör sitt jobb som den ska längre, plocka isär och rengör förgasaren nogrant det måste vara steg 1 för dig!

mvh // Johan
Hej!

Tack för svaret, jag hade 165 i innan, nu sitter det ett mindre i.

Ska testa att rengöra förgasaren och sätta tillbaka det gamla munstycket.

Blåser man ut förgasaren med tryckluft då eller?

Och vad är en axpump? hehe
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Hej!

Tack för svaret, jag hade 165 i innan, nu sitter det ett mindre i.

Ska testa att rengöra förgasaren och sätta tillbaka det gamla munstycket.

Blåser man ut förgasaren med tryckluft då eller?

Och vad är en axpump? hehe

Japp, men ta ur alla mustyckena först så du kollar upp var och ett + att du kommer åt att blåsa förgasarns kanaler bättre!

En axpump ger en stråle av bensin när du rör gasen snabbt, just bara för att den inte ska tveka som din gör!
 

Marcus E

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Husaberg 650 (Såld) KTM 625 (såld) Honda cbr600 (såld) Kawasaki zx-10r
Japp, men ta ur alla mustyckena först så du kollar upp var och ett + att du kommer åt att blåsa förgasarns kanaler bättre!

En axpump ger en stråle av bensin när du rör gasen snabbt, just bara för att den inte ska tveka som din gör!
ok, tack så mycke för hjälpen.

Men går det rengöra axpumpen eller måste man köpa ny typ?
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
ok, tack så mycke för hjälpen.

Men går det rengöra axpumpen eller måste man köpa ny typ?

Axpumpen sitter i förgasaren och hör ihop med fuggen. sök på axpump här på SH och läs lite vet ja, det är väl kul att kunna fugen innan du sätter igång.:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top