Ktm 625

Hoffen_87

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
jönköping
Hoj
kxf 450 motard
Hej en fråga till er som rensat orginal piporna hur gjorde ni me ljuddämpnings ullet i tog ni bort allting eller sparade ni lite?

och sen till ändstycket är de bara att borra upp de o ta bort sugröret som sitter innanför ?
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Hej en fråga till er som rensat orginal piporna hur gjorde ni me ljuddämpnings ullet i tog ni bort allting eller sparade ni lite?

och sen till ändstycket är de bara att borra upp de o ta bort sugröret som sitter innanför ?
Nu är inte detta min starkaste sida, men borde det inte bli brutalt burkigt och högt utan?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Fz1 Turbo
Snart dax att lägga ut KTM:en till salu på blocket.
Surt men när man verkligen inte hinner med att köra.
Får ni höra någon som är sugen så är min till rätt kurs!
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
har isf kört 16/38 motard... dags att byta till nåt med lite mer drag i.
vad tror ni om att köra 17/40 offroad, 17/42 motard?
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
17/42 funkar bra med motardhjulen,men det är ingen jätteskillnad mot 16/38.17/40 med offroadhjulen blir väldigt högt växlat.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
16/40 som sitter STD (SXC) är alldeles för högt med skogshjulen, ja använder 15/42 det är perfekt för min körning:tummenupp
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
vad finns det för prestandahöjande moddar som inte är allt för dyra att göra?
Jag har en 625 SXC -05 som är helt orginal förutom att det sitter ett sebring slipon på.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
vad finns det för prestandahöjande moddar som inte är allt för dyra att göra?
Jag har en 625 SXC -05 som är helt orginal förutom att det sitter ett sebring slipon på.

Jag förmodar att du har avtrypt SXC'n efter alla konstens regler.., sen kommer väl följande:
-Kam (låter vettigast för pengen/dig)
-Helsytem (Dyrt men någon hk+ kanske)
-Portning (Jobbigare att utföra men ger någon HK)

Vad exakt är gjort på din SXC?
-Bestyckning?
-Upptagen luftburk?
-Drevning?

//Johan
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag är faktiskt inte helt säker på vad som är gjort med hojen, tidigare ägare var inte särskilt insatt. Han köpte den med motardkitt/slipon på lelles. Bestyckar dom?
Drevningen är 16/38 motard. Luftburken vet jag inte, inte öppnat och kollat men det syns kanske utan att man behöver skruva bort på sidan? Att den är avstrypt har jag antagit men inget jag gjort själv.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
jag är faktiskt inte helt säker på vad som är gjort med hojen, tidigare ägare var inte särskilt insatt. Han köpte den med motardkitt/slipon på lelles. Bestyckar dom?
Drevningen är 16/38 motard. Luftburken vet jag inte, inte öppnat och kollat men det syns kanske utan att man behöver skruva bort på sidan? Att den är avstrypt har jag antagit men inget jag gjort själv.


Shit ska han köra 200km/h med hojen?
Sitter denna kvar? http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114877

Lättast är att ta bort/vinkla ut förgasaren & kolla munstyckena under pluggen "17 nyckel"

Ev om det går att gasa mer än 1/2 så är den no avstrypt men kolla så det sitter rätt munstycken så han inte kör orig. Tror det sitter 165/45 i munstycken.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
jag är faktiskt inte helt säker på vad som är gjort med hojen, tidigare ägare var inte särskilt insatt. Han köpte den med motardkitt/slipon på lelles. Bestyckar dom?
Drevningen är 16/38 motard. Luftburken vet jag inte, inte öppnat och kollat men det syns kanske utan att man behöver skruva bort på sidan? Att den är avstrypt har jag antagit men inget jag gjort själv.

Börja med att kolla över hojen, så du har klarhet i vad som är gjort!!!
-Sen kan du dreva ner den (billigast)
-Bestycka den 48/168 (Det åker jag med iaf)

Om du lyfter på sadeln ser du om luftburken är upptagen!
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
SAS sitter kvar vad jag vet, ska följa din guide Gnutten. beställa grejjerna som behövs och ta bort systemet.

Jag måste erkänna att jag är ganska lost på bestyckning, finns det nåt mattnyttigt att läsa om det där? nån guide kanske?

vilken drevning rekommenderas?

Ska kolla om luftburken är urtagen, tror icke det. Om den inte är urtagen, är det nån del man ska beställa för att kunna återställa den om man nu skulle vilja det?
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
SAS sitter kvar vad jag vet, ska följa din guide Gnutten. beställa grejjerna som behövs och ta bort systemet.

Jag måste erkänna att jag är ganska lost på bestyckning, finns det nåt mattnyttigt att läsa om det där? nån guide kanske?

vilken drevning rekommenderas?

Ska kolla om luftburken är urtagen, tror icke det. Om den inte är urtagen, är det nån del man ska beställa för att kunna återställa den om man nu skulle vilja det?

Man skär upp burken i ovankant så man följer orginal formen på burken bara.:tummenupp
Bestycka den 168/48 annars, min går kalas bra i alla väder!
Jag har ungefär den kombo du kommer att ha, kolla mitt garage!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mmm sitter inte locket under sadeln med med 4st skruvar?

Kommer ihåg iallafall på min 640-01 så fick vi ta vinkelkapen men de andra 625/660 har det varit lock fastskruvad.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
vad menas med 168/48? Vart ser man dom siffrorna på fuggen?
Mina kunskaper om förgasare sträcker sig i princip till att jag vet vart den sitter och att den ser till så att motorn får rätt luft/bränsle mängd.

Med luftboxen är det alltså bara att ta bort snorkeln och sen skära bort toppen? Låter hojen mycket mer när detta är gjort? Känns som att hojen låter lagom nu, med slipon utan insats (gränsfall till för mycket :D )
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top