Ktm 625

KTM-Edde

The one and only
Gick med
29 Aug 2009
Ort
KTMforum.se
Hoj
KTM 625
Hastighetsmätaren på min 625:a 2002 fungerar i ca 1 minut efter kallstart sedan visar den 0 Km/h. För att få igång den igen måste motorn vara avstängd en stund och efter nystart fungerar den i en minut igen.

Uppkörning om några dagar. Vad göra?

Tacksam för svar!

KOllat avståndet också?

Yes, jag har provat olika avstånd. Nu är det ca 2mm. (Borde stämma i och med att hastighetsmätaren fungerar i början.
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Tjena, på min hoj så sitter de gamla SuperComp dekalerna (KTM 625 -02).

Då jag tycker dom är så jävla ful så skulle jag vilja ha dom nyare dekalerna som det står KTM på. Har sökt och sökt, men hittar inga vettiga länkar till webbshoppar där dom kan finnas. Pleace help me!

Den övre bilden är min hoj, och den nedre är de dekaler jag vill ha.

Sök på google finns massor där om du söker på engelska...
Här tex: http://www.shop.race-styles.com
 

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Ort
GBG
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Hej hej alla glada!

Jag har själv tänkt mig att köra upp på en 625.
Men som problemet är att den inte gå att få köra upp o få obegränsad A alltså över 25kw?
Måste ha 700kubik som jag fattar om man kollar villkoren för körkort.

Tacksam för svar på detta.

Vad skall du ha för hojj efter du har kört upp på då? Kör du upp på en 625a så får du a-begränsad. Du kan alltså då köra "lagligt" på din 625:an iom att den är reggad på 21 kw. Efter två år går ditt a-begränsad över till obegränsad.
 

Mange200

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 smc
Vad skall du ha för hojj efter du har kört upp på då? Kör du upp på en 625a så får du a-begränsad. Du kan alltså då köra "lagligt" på din 625:an iom att den är reggad på 21 kw. Efter två år går ditt a-begränsad över till obegränsad.

Jo jag tänkte ju åka på en ktm 625.
Men just då måste den vara reggad som 21kw..
Men helt klart det e ju bra det också. Det blir väl lite billigare i försäkringen?
 

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Ort
GBG
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Jo jag tänkte ju åka på en ktm 625.
Men just då måste den vara reggad som 21kw..
Men helt klart det e ju bra det också. Det blir väl lite billigare i försäkringen?

Alla 625:eek:r är reggade på 21 Kw från fabrik vad jag har förstått. Du får också som sagt en ganska låg försäkringspremie pga detta. Dock vet jag inte om de kommer anmärka på uppkörningen om du kommer med akra dämpare eller liknande. Så bäst är nog att ha på orginal. Skall du ändå ha din ktm ett tag kan du lika gärna köra upp på begränsad för att sedan efter 2 år få obegränsat kk.
 

Mange200

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 smc
Alla 625:eek:r är reggade på 21 Kw från fabrik vad jag har förstått. Du får också som sagt en ganska låg försäkringspremie pga detta. Dock vet jag inte om de kommer anmärka på uppkörningen om du kommer med akra dämpare eller liknande. Så bäst är nog att ha på orginal. Skall du ändå ha din ktm ett tag kan du lika gärna köra upp på begränsad för att sedan efter 2 år få obegränsat kk.

Okej ja då borde de iallafall vara det i pappret.. :)
Men som du säger så är det kanske inte så dumt om jag ändå tänkte ha hojen två år eller så...:)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
tja letar efter en hasplåt till min ktm 625 -04 ,, har letat runt lite men inte hittat ngt direkt ingen som vet ngn snabb o enkel sida till bra pris
 

Itchytard

feel it itch
Gick med
23 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Jag prövade att kicka igång hojen här tidigare men jag märkte att kicken fastnade mellan fotpinnen och chassit verkar det som. :va
Är det någon annan som har det här problemet på sin 625? Hur har ni löst det i så fall?
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
man får tacka , skulle vilja sänka min vet du ngn bra sida där med :)

Har en sänkningssats till LC4:an som jag aldrig tagit ur förpackningen. Nypris 980 riksdaler hos Lelles. Du får den för 750 + frakt.

image_db_18.jpg


Eller så gör du egna hundben.
 

KTM-Edde

The one and only
Gick med
29 Aug 2009
Ort
KTMforum.se
Hoj
KTM 625
Hastighetsmätaren på min 625:a 2002 fungerar i ca 1 minut efter kallstart sedan visar den 0 Km/h. För att få igång den igen måste motorn vara avstängd en stund och efter nystart fungerar den i en minut igen.

Uppkörning om några dagar. Vad göra?

Tacksam för svar!

Om jag bara ansluter sensorkabeln fungerar hastighetsmätaren utmärkt.
Tyder detta på jordfel, eller överspänning?
 

stoffe_nilsson

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
kristianstad
Hoj
Ktm 625 SMC, honda cr 250
Vipparmar??

Tjena! Det hela började med att ja skulle täta om ventilkåpan på min 625 smc (köpte den med oljeläkaget). Efter ja fått bort kåpan så kände ja på rullagerna som går på nockarna, va lite oljud i det ena så det va bara att byta! Ringde till vår lokala mcfirma o beställde delar. Ja körde bort o lämnade in kåpan för att dom skulle pressa i lagren till mig (kostar 400 kr). Efter nån vecka ringer dom o säger att dom har fått fel lager, drygt men bara att beställa på nytt! Efter ytterligare några dagar ringer dom o säger att ja måste byta hela vipparmarna, det efter att dom försökt pressa i lagren o det visade sig att det va för stort spel i axeln som håller lagret, dom skyllde givetvis på att det va någon annan firma/person som bytt dom innan så att dom har blivit slitna. Nya vippor kostar dock 3400 kr, känns surt o lägga dom pengarna om dom kanske har tagit i sönder dom! Nån som har fått byta hela vipparmabryggan på sin LC4? Mvh Stoffe
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
snabb fråga...

Funkar det att ha en m10-gängstav genom framhjulet när man ska sätta på kraschpuckarna? Har fått för mig att jag hört att det endast passar med m10 bak på en 625a -06a och att fram är den m8 som gäller. stämmer detta eller har jag drömt det :D

ha det gott gräbs n' girls...
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
snabb fråga...

Funkar det att ha en m10-gängstav genom framhjulet när man ska sätta på kraschpuckarna? Har fått för mig att jag hört att det endast passar med m10 bak på en 625a -06a och att fram är den m8 som gäller. stämmer detta eller har jag drömt det :D

ha det gott gräbs n' girls...

Och har man som jag, inget hål alls fram.
Så får man borra igenom aluminium "locken" och då kan man ju välja storlek själv:banana
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Och har man som jag, inget hål alls fram.
Så får man borra igenom aluminium "locken" och då kan man ju välja storlek själv:banana

Jo det klart. Men jag fattade som att det var för trångt innanför "Alu-locken".

Jaja... det är väl bara att borra och kolla. Tänkte slänga på kraschpuckarna nu. Precis satt på slang runt dämparna. Kan inte bestämma mig om det är fult, eller bara racing (snyggt och tufft alltså:D)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top