Lufta frambromsen.....är det bara trä på spruta med slang vid oket och spruta rätt upp till det inte bubblar?
så har inte jag lärt mig iaf..flödet går uppifrån och ner när jag luftar
Lufta frambromsen.....är det bara trä på spruta med slang vid oket och spruta rätt upp till det inte bubblar?
så har inte jag lärt mig iaf..flödet går uppifrån och ner när jag luftar
Luftens naturliga väg är nerifrån och upp. Förmodligen därför den metoden går fortare och är mer effektiv(?)
Att lufta genom att spruta vätska nedifrån med en 20ml spruta är vedertaget idag. Mycket snabbare än att pumpa ovanifrån ffa om man har mycket luft i systemet.
Att lufta genom att spruta vätska nedifrån med en 20ml spruta är vedertaget idag. Mycket snabbare än att pumpa ovanifrån ffa om man har mycket luft i systemet.
Ska man ens röra bromshandtaget när man sprutar in vid oket? Allt verkar så mycket enklare med just den metoden (bakvänt)
Edit: Vart får man tag i en sån spruta, apoteket? Clas Ohlson?
...vissa har rapporterat att personalen inte är sugen att ge folk sprutor.
Ohoj! Precis köpt mig en 625 sxc (eller vad det nu var) med motardfälgar och endurofälgar. Har precis bytt till endurofälgarna och försökte lista ut det där hur man ställde om hastighetsmätarn. Läste långt fram i den här tråden att man skulle lossa på lyktan och ta bort en triangelformad kontakt men kan fan inte urskilja nån sån kontakt. Nån som kan urskilja på bilden vilken kontakt som ska ur? Kortet taget rakt framifrån hojen. Väldigt tacksam för svar!
/Adam
Kan vara att du fått vatten i soppan... Kolla de me att ta låss sopaslangen å häll lite i ett glas eller mugg... Vatten å bensin skiktat sig.. Ser ut som mat olja i vatten... Vattnet är tyngre än bensin å me andra ord ligger längst ner i tanken där soppa kranen är... Kan vara de... Kolla de...
Tack för tipset, kan kanske vara så. Eftersom hojen blev helt cp efter jag slog om till reserven, och jag antar att det eventuella vattnet i så fall ligger nere vid hålet för reservtanken? Hur gör jag enklast för att ta loss soppaslangen, av med tanken eller? :S
Ok, får prova när ja kommer hem! Rent spontan, om vattnet sjunker till bottnen av tanken borde det väl bara va att tappa ut en eller två deciliter genom förgasarn, eller tills det börjar komma ren bensin, eftersom vattnet borde komma ut före bensinen? Eller?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |