Ktm 640

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Har du tagit bort tanken på sista tiden?
Är säkert någon kabel som ligger i kläm ska du se.

Tanken åker ju av och på då och då..Men inte dom senaste dagarna..Felet uppstod då jag var ute och tränade bakhjul..

Ska titta på det idag och se om jag kan hitta nått..




//Victor
 

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Exakt så kom mitt fel fram!


Fan vad jag hatar elfel!

Har rivit lite i skiten idag, kopplade bort bromslyse och bakblinkarna, bort med tanken, pillade lite med framblinkarna och tutan utan att hitta nått egentligt fel. Sätter ihop allt utom tanken, allt funkar som det ska! Woho!

På med tanken, testar, Poff säger det när man trampar eller trycker in bromsen och säkringen går!:gnissla
Av med tanken igen, hittar inget som jag tycker ligger i kläm, försöker peta undan elen så gott det går och sätter dit tanken..Great success! Allt funkar som det ska med tanken på!:banana

Trampar igång hojen för lite torrgasning, vrider på rullen ett par gånger och testar att allt funkar. Poff!:huvet Säkringen går igen!
Ger upp för dagen och tröstäter rabarberpaj och tar en bakhjulsträningsrunda!

Någon som har några tips? Har kikat lite på elschemat men inte blivit speciellt mycket klokare? Om mina tankebanor är rätt så borde det vara nått jidder med kabeln som tänder bromslampan vid bromsning? Det sitter inget bromsrelä eller liknande under tanken? Nästa gång jag river i hojen ska jag försöka kolla under tanken lite bättre och försöka ta reda på vilka delar som hör till bromseriet...



//Victor
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Är det normalt att förgasaren pissar soppa vid hårda inbromsningar och stopies?
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Nej men det är väldigt vanligt om flottörnivån är felaktig.

Misstänkte att det kunde vara så...

Någon som har koll på original drevning på 640n? Min är lite halvsvår att dra upp på slangen på 2:an så jag misstänker att den är uppdrevad något.
 

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Misstänkte att det kunde vara så...

Någon som har koll på original drevning på 640n? Min är lite halvsvår att dra upp på slangen på 2:an så jag misstänker att den är uppdrevad något.

17/42 på SM-modellen
16/42 på enduro-modellen

Är det iaf på årsmodell -03



//Victor
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Har något problem med kylningen. Ryker ganska kraftigt ibland från under kylarna, antar att det är kylarvatten som droppat ner på avgösröret.

Trodde först att det va slangen mellan kylarna nertill som va dålig. Efter körningen idag så hade jag massa kylarvatten skvätt på skinstället och det var blött runt den högra kylaren samt baksidan av framskärmen.

Den går rätt varm vid statskörning men vilken lc4 gör inte det? Hur mycket är "normalt"? På displayen brukar den ligga snäppet över halvvägs till max vid normal körning och har som mest gått upp med 1-2 steg kvar till max. Vid vilken nivå brukar kylarvattnet börja koka?

Tror också att min fläkt är paj, har aldrig hört eller sett att den gått igång när den ligger 1-2 steg ifrån max på displayen. När ska den gå igång och kan man höra den vid körning?

Läste i manualen att den ska gå igång vid en viss temperatur jag inte kommer ihåg nu men temperatur ser man ju ändå inte :gnissla
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Har något problem med kylningen. Ryker ganska kraftigt ibland från under kylarna, antar att det är kylarvatten som droppat ner på avgösröret.

Trodde först att det va slangen mellan kylarna nertill som va dålig. Efter körningen idag så hade jag massa kylarvatten skvätt på skinstället och det var blött runt den högra kylaren samt baksidan av framskärmen.

Den går rätt varm vid statskörning men vilken lc4 gör inte det? Hur mycket är "normalt"? På displayen brukar den ligga snäppet över halvvägs till max vid normal körning och har som mest gått upp med 1-2 steg kvar till max. Vid vilken nivå brukar kylarvattnet börja koka?

Tror också att min fläkt är paj, har aldrig hört eller sett att den gått igång när den ligger 1-2 steg ifrån max på displayen. När ska den gå igång och kan man höra den vid körning?

Läste i manualen att den ska gå igång vid en viss temperatur jag inte kommer ihåg nu men temperatur ser man ju ändå inte :gnissla

har du kollat så kyrlarlocket sitter som det ska? det åkte upp för mig när jag busa lite en gång.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
har du kollat så kyrlarlocket sitter som det ska? det åkte upp för mig när jag busa lite en gång.

God tanke...

Vanligaste felet är kylarlocket som tröttnat och blivit otätt och därmed trycks kylarvätska ut genom överloppskanalen. De kostar en spottstyver och skall alltid bytas i diagnostiskt syfte...
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Exakt, det är packningen. Hade felet på min förra motard. Till du skaffat en ny så går det om du sätter på locket försiktigt o ser till att inte packningen snurrar med när du vrider på locket. Kan hjälpa att lägga en snorloska mellan locket o själva packningen......:tungan om du får problem ute på tur.......
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
God tanke...

Vanligaste felet är kylarlocket som tröttnat och blivit otätt och därmed trycks kylarvätska ut genom överloppskanalen. De kostar en spottstyver och skall alltid bytas i diagnostiskt syfte...

Mm tyckte det såg ut som det kommit från den slangen igår. Beställt nytt lock nu. Fläkten funkar i alla fall det tjuvkopplade jag och testade nyss. Kan man testa om termostaten till fläkten funkar på något sätt?

Är det föresten väldigt obra att blanda grön/blå kylarvätska med röd? Är den röda varianten i kylaren i nu och har bara grön/blå hemma. Vad är skillnaden egentligen?

Någon som vet vid vilka värmesteg på displayen som fläckten normalt går igång vid?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Står i begrepp att handla en 03:a 640 Enduro.
Framlyset är ju bedrövligt fult, vad passar "rakt av" på denna hoj utan att behöva modda för mkt?
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Står i begrepp att handla en 03:a 640 Enduro.
Framlyset är ju bedrövligt fult, vad passar "rakt av" på denna hoj utan att behöva modda för mkt?

Fult? Är du tokig människa!
Om du byter, så kan du ju sälja framlampan till mig.
Jag behöver en.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top