Ktm 640

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
oki. ja jag får skruva ut min och se .misstänker att man med bortplockad elstart borde tjäna några gram . =)

motorn väger enligt uppgift 40 kg =). så nu ska jag itne spamma mer =)
Intressant att veta. Vägde motorn från en TTR600 förrut och den vägde 46 kg med förgasare. På samma våg vägde en gasgas300 2t-motor 28 kg.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
dagens status : cdibox, död.. misstänkte det innan , men efter att jag nu tänkte leka akutläkare och mäta på grejona i så är den defenitivt död. (ja vet att man inte ska pilla så verktygen blöder men nu är det för sent)

hur som haver. en ny box är på väg , dock till en 05:a 625, inga probbs över huvudtaget. samma motor samma prylar , dock så är det ju utag för nån jäkla octanväljare på den . den borde man väll kunna skippa. samt även tps'en behöver man väll inte heller hålla på att byggla för och härja ? utan det går fint ändå .

om det är någon som har ett kontaktstycke till en sådan box är jag intresrad, om inte så löser det sig ändå =).

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Halloj!

Söker ett bakdrev till min 640 -03, 42 tänder, lite panik, om någon här sitter på ett i bra skick, skicka gärna PM!!

tack

har ett gammalt 42-tugg hemma men det är i kasst skick... är det panik så är det bara att komma och hämta den gratis. Bor också i nacka så nära är det iaf

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Är det något speciellt man ska kolla/lyssna efter vid en provkörning inför ett eventuellt köp?

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
Ni som har bytt förknasaren till en mikuni hsr eller tm vad kör ni med för gasvajer? Hittar ingen vettig, Antingen blir det semestergas eller så kan jag inte rubba rullen :va

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag har ett sprillans 45-drev i garaget.

Får man fråga, vad är det för orginaldrevning på 640'n?

17-42 tror jag det var original på min 02a.

Ni som har bytt förknasaren till en mikuni hsr eller tm vad kör ni med för gasvajer? Hittar ingen vettig, Antingen blir det semestergas eller så kan jag inte rubba rullen :va

Jag körde med originalvajern när jag bytte till en HSR42. Det var egentligen bara insugsgummit jag fick byta. Resten var typ bolt-on. Fick såga av fästena (de små "järnrören") för gasvajrarna på förgasaren bara.
Däremot vet jag att jag fick fibbla lite med vajern, men det gick tillslut. Vilja och vaselin löste mina problem... :hihi

Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Får man fråga, vad är det för orginaldrevning på 640'n?

Det beror på vad man har för hoj!

640 Enduro: 16:42 (Enligt handbok)
640 Motard: 17:42 (Enligt handbok)
640 Adventure: 16:42 (Enligt handbok)
640 Duke II: 17:42 (Enligt handbok)
625 SXC: 16:40 (Enligt handbok)
625 SMC: 16:38 (Enligt handbok)
660 SMC: 17:40 (Enligt handbok)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
om det är någon som sitter på en undre gaffelkrona till en 01 eller så så är jag duktigt intreserad. den måste vara till 43mm gafflarna

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
KTM 690 -11
17-42 tror jag det var original på min 02a.

Jag körde med originalvajern när jag bytte till en HSR42. Det var egentligen bara insugsgummit jag fick byta. Resten var typ bolt-on. Fick såga av fästena (de små "järnrören") för gasvajrarna på förgasaren bara.
Däremot vet jag att jag fick fibbla lite med vajern, men det gick tillslut. Vilja och vaselin löste mina problem... :hihi

kör me det nu men får semestergas............. och semester är det inte fören nästa vecka :dummer

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Det beror på vad man har för hoj!

640 Enduro: 16:42 (Enligt handbok)
640 Motard: 17:42 (Enligt handbok)
640 Adventure: 16:42 (Enligt handbok)
640 Duke II: 17:42 (Enligt handbok)
625 SXC: 16:40 (Enligt handbok)
625 SMC: 16:38 (Enligt handbok)
660 SMC: 17:40 (Enligt handbok)
Och vilken årsmodell

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Hej! Är rel. ny här och har verkligen prövat att söka men inte hittat exakt vad jag letade efter.

Hur extremviktigt är det att 1000-milaservicen görs på exakt 1000 mil?

Kan det bli 1015 mil utan att det gör så mycket, har köpt en riktig lågmilare, 983 mil på fyra år. Dags för service på måndag men den ska besiktas imorgon ca 20 mil bort ( t o r).

Bra eller Anus?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...