Ktm 640

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Finns det någon lampa som passar på en Duke II ?
Orginal är varken snygg eller bra.
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Jag veeeet att frågan säkert är ställd i tråden men den är för f*n 105 sidor lång och jag har inte hela natten på mig =)

Ska köpa mig en 640 -01 med 2200mil på mätaren. Vad vill jag tänka på innan köp? Några problem med en så gammal hoj? Vad tittar jag på i första hand?
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
  • Gilla
Reaktioner: MaG

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
För mycket....:D

Har faktiskt aldrig lagt en på vågen själv så ingen aning...

oki. ja jag får skruva ut min och se .misstänker att man med bortplockad elstart borde tjäna några gram . =)

oki. ja jag får skruva ut min och se .misstänker att man med bortplockad elstart borde tjäna några gram . =)

motorn väger enligt uppgift 40 kg =). så nu ska jag itne spamma mer =)
 
Last edited:

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Jag har en fundering. Bakdelen är inte snygg i orginalutförande. Finns det någon eftermarknadsskärm som passar bolt on? Jag avskyr att de har placerat lyktan PÅ skärmen och inte under som andra vettiga motarder.

Ge mig tips! Hur har ni gjort?
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Jag har en fundering. Bakdelen är inte snygg i orginalutförande. Finns det någon eftermarknadsskärm som passar bolt on? Jag avskyr att de har placerat lyktan PÅ skärmen och inte under som andra vettiga motarder.

Ge mig tips! Hur har ni gjort?

som sagt.

när det gäller bakskärmen så är det enbart orginalet som är bolt on.

allt annat innebär moddar, bortsett från om du inte får tag på en 05:a bakram och skärm , då är det bolt on. i all övriga lägen så är det inte bolt on
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
som sagt.

när det gäller bakskärmen så är det enbart orginalet som är bolt on.

allt annat innebär moddar, bortsett från om du inte får tag på en 05:a bakram och skärm , då är det bolt on. i all övriga lägen så är det inte bolt on

Nja... det finns ett alternativ till. Det finns en "race-skärm" för den gamla bakänden också. Den ser ut som original, förutom att den inte har något baklyse. Jag har sett de som har en sån bakände, sen har de satt ett led-lyse under istället. Inte lika snyggt som den nya baken givetvis, men bättre än original iaf.

//M
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Nja... det finns ett alternativ till. Det finns en "race-skärm" för den gamla bakänden också. Den ser ut som original, förutom att den inte har något baklyse. Jag har sett de som har en sån bakände, sen har de satt ett led-lyse under istället. Inte lika snyggt som den nya baken givetvis, men bättre än original iaf.

//M

sorry , glömde nämna den , dock så skrev han ju att orginalet är fult, crossskärmen blir ju bara att sminka en gris som ciccolina :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top