Tja! Ja tog mitt kort för några månader sen å nu ska hojköpet fan bli av!
Ja ska kolla på en KTM 640 -02 nu i veckan. Ni som kan de här (ja e väldigt mkt nybörjare), va ska man kolla på i allmänhet när man köper en beggad 640? Och finns det något speciellt man bör kolla efter på just den modellen?
MVH Victor
Nja det viktigaste jag känner till är att styrkronorna är kollade då dessa var ett problem hos KTM. Kommer inte ihåg vilka nummer man skulle kolla med.
Annars är det inte så mkt förutom det vanliga slitaget. Kolla med ägaren när han verkligen tog isär länkaget och fettat då detta verka många fuska med.
Känn på ekrarna så ingen sitter löst. Kolla på vänster sida om motorn längst upp vis kåpan. KTM,s ventilkåpor är tätade med packningsmassa och detta fuskade man på fabriken med så detta läckage är mkt vanligt på alla LC4. När ägaren nu startar hojen så bli inte skrämd du att hela skiten vibrerar och kanske i dina öron låter illa. Hör efter onormala ljud både när du kör samt står på tomgång. Se till att dra ut hojen ordentligt på
alla växlar och hoppas ingen hoppar ur. Obs var bestämt när du växlar annars hamnar du i ett
mellanläge och du tror att växeln hoppat ur. Nja annars är LC4 pålitligt så länge man har skött den väl. Bra att du väljer -02 så får du 5" fälgen bak, grövre styre "magura" samt lättare att byta oljefiltret på höger sida nere vid bromspedalen + säkert andra kosmetiska saker jag inte kommer ihåg.