Ny på forumet (ja fra Norge )
Har bare hatt mc lappen 2 uker, men har fått kjøpt meg en "hoj"
Det ble selvfølgelig KTM 640
Sitter det vanlig fugge på 640 typ 03 och 04?
Eller sitter det samma vacuumförgasare som på den nyaste modellen som kom 05?
Hur upplevs vacuumförgasaren rent allmänt?
Bra eller anus för en noobie som mig som bara vill leka lite.
Är det SÅ viktigt att ha en "vanlig" förgasare?
Är vacuumförgasaren mycket svårare att mecka med?
Kort sagt, ska jag köpa mig en 640?
Mvh Bobby
Jo jag har insett det att eftersom jag inte har kört någon innan och inte har nåt att jämföra med så hade jag nog inte blivit besviken om jag köpt en 640.
Tyckte att 640n såg lite klumpig ut när jag såg den nere på Superbike, men jag har ju aldrig provkört någon så jag kan inte riktigt uttala mig om smidigheten, men visst såg 625an smidigare ut!
Är lite kluven i beslutet då jag måste få sålt den jag har först innan det blir köp av ny.
Sen är ju säsongen på väg mot sitt slut verkar det som (även om det varit kanonväder nästan hela veckan och jag inte vill röra hojen då den är så fin och nytvättad nu) så får jag inte sålt min så får jag vänta till våren med en ny hoj.
Men jag vill ha motard, NU!
Mvh Bobby
Jo jag har insett det att eftersom jag inte har kört någon innan och inte har nåt att jämföra med så hade jag nog inte blivit besviken om jag köpt en 640.
Tyckte att 640n såg lite klumpig ut när jag såg den nere på Superbike, men jag har ju aldrig provkört någon så jag kan inte riktigt uttala mig om smidigheten, men visst såg 625an smidigare ut!
Är lite kluven i beslutet då jag måste få sålt den jag har först innan det blir köp av ny.
Sen är ju säsongen på väg mot sitt slut verkar det som (även om det varit kanonväder nästan hela veckan och jag inte vill röra hojen då den är så fin och nytvättad nu) så får jag inte sålt min så får jag vänta till våren med en ny hoj.
Men jag vill ha motard, NU!
Mvh Bobby
Vad tar superbike din hoj i inbyte då?
Annares stod de en 660 (tror jag) på superbike när jag var där förra veckan, svartmatt handsprutad med sprayburk överallt även ljuddämpare mm. allmänt bucklig, repig överallt. Bromshandtaget var en tians ringnyckel mm.. Den kan du nog få väldigt billigt....
Hvilket gir bruker dere feks. i 60-65 km/t ved rolig kjøring (og orginal dreving)
Når jeg kjører i denne hastigheten blir jeg sittende og gire mellom 3 og 4 hele tiden. 4. giret rister noe jævlig i den farten, men det bråker ikke så mye. 3.giret rister ikke så mye, men det bråker sinnsykt.
Noen meninger?
Har för mig att "rolig" på norska betyder lugn på svenska. Ett tips är att dreva ner en kugg fram isället så blir den mindre känslig på växlarna (giren?) vid dem varven.. Gjorde underverk på min 640..
vart får man tag på alla reservdelsartikelnummer? För jag har då ingen katalog eller dyl.
För att ekerfälgen läckerVarför hade jag en inneslang i mitt tubeless däck?
Nu kommer jag inte ihåg om du hade en SM eller Enduro, men jag kör 16/40 på min med sm fälgarna på. Funkar helt ok även om det inte är att rekomendera om man blir tvungen att köra motorväg.En snabb fråga till, vad kan du/ni rekommendera för drevning? Har orginal nu, vill ha bättre acc och mera vrid?
För att ekerfälgen läcker :-) ...... antar att jag inte är ensam om den saken?
Tror i princip alla ekerfälgar läcker så du måste med andra ord alltid köra med slang även om det står "tubeless" på däcket.
Gaah ekerfälgen läcker låter som en mindre rolig grejj, men vad vet jag?
Måste man köpa ny, måste man köpa nytt sånt där gummi som sitter innuti? eller måste man slänga in en innerslang när jag sätter på nya däcken?
Annares stod de en 660 (tror jag) på superbike när jag var där förra veckan, svartmatt handsprutad med sprayburk överallt även ljuddämpare mm. allmänt bucklig, repig överallt. Bromshandtaget var en tians ringnyckel mm.. Den kan du nog få väldigt billigt....
Det var inte en stulen -04 med något öppnad SXC burk på dvs helsvart, ev orange styrändstyngder... någon som vet miltal? Hoppas de inte kört sönder den fina -04an med strax under 1000 mil på mätaren ...
En snabb fråga till, vad kan du/ni rekommendera för drevning? Har orginal nu, vill ha bättre acc och mera vrid?
Jag kör med 15-38, funkar finfint för lek men marcha över 100 nån längre sträcka är ju bara å glömma... varför man nu skulle vilja sitta å åka långt på en motard??
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|