Ktm 640

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nja, vill ju inte ha en renodlad race-motard, vill ju kunna åka gata också.

Är ju främst intresserad av de äldre årsmodellerna, vars kan man hitta info om dem tro?

Sen är ju frågan, i stora drag vad skiljer mellan 625- 640 - 660. Läste nånstans att 660:in inte hade mest effekt??

KTMinfo sidan verkar vara nere så vet tyvärr inte vart man kan hitta på nätet.
Jo 660 har mer effekt när den är ostrypt mer än både 640 & 625. Även om både 625 & 660 är strypta till samma Kw antal så ger 660 mest.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
KTMinfo sidan verkar vara nere så vet tyvärr inte vart man kan hitta på nätet.
Jo 660 har mer effekt när den är ostrypt mer än både 640 & 625. Även om både 625 & 660 är strypta till samma Kw antal så ger 660 mest.

Läste kW siffrorna och misstänkte nästan något sådant...

Hur mycket skiljer det då, "flugskit i universum" eller är det märkbart?
 

Breakpointer

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Linköping
Hoj
KTM640 Lc4
Tja! Fick mitt körkort idag!!! :yoparty

Märkte idag när jag kom hem efter en tur på 640:n att det rinner kylarvätska från en liten slang från kylaren nerpå baksidan av framskärmen! Har sett det förut men bara trott att jag hade för mycket kylarvätska, men det verkar vara något annat som är fel.... Någon som har en aning om vad det kan va? :confused:
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Spammar lite igen med en fråga!
Någon hade strajjpat upp "grejjen som gör så att hojen dör när man kör i väg med stödet nere och växel i"
Tänkte att det var ju ingen höjjdare, så jag skulle skuva tillbaka den, men den sitter liksom åt fel håll eller vad man kan säga, så med andra ord, hojen där när jag fäller upp stödet och inte tvärt om, provade att vrida och vända montera när stödet var uppe.
Dock med samma resultat.
Då till frågan, kan det vara så att någon har köpt fel, så att den är gjord för stöd på andra sidan dvs höger? låter ju konstigt men det är det enda som verkar troligt just nu... så med andra ord måste jag köpa en ny?`ah skulle va förträffligt om någon hade någon vettig gissning.

Out//JsmackO
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Nja någon får bekräfta men tror 2005 KTM640 hade 12 liters tank medan 2006 KTM 640 har 9 liters tank!

Så kan det säkert vara. Säkert nån med 05:a här som kan svara på det. :va

Tja! Fick mitt körkort idag!!! :yoparty

Märkte idag när jag kom hem efter en tur på 640:n att det rinner kylarvätska från en liten slang från kylaren nerpå baksidan av framskärmen! Har sett det förut men bara trott att jag hade för mycket kylarvätska, men det verkar vara något annat som är fel.... Någon som har en aning om vad det kan va? :confused:

Grattis till körkortet! Får tillbaka mitt om en månad men då är man ju i norge :huvet Hur mycket vätska rinner det då?

Läste kW siffrorna och misstänkte nästan något sådant...

Hur mycket skiljer det då, "flugskit i universum" eller är det märkbart?

Frågar du mig så kan jag ju säga att jag upplevde 625:an som piggare men ingen extrem skillnad. Frågar du i 625 tråden så är det ungefär som att jämföra en custom mot en R1:a :D
 
Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Så kan det säkert vara. Säkert nån med 05:a här som kan svara på det. :va



Grattis till körkortet! Får tillbaka mitt om en månad men då är man ju i norge :huvet Hur mycket vätska rinner det då?



Frågar du mig så kan jag ju säga att jag upplevde 625:an som piggare men ingen extrem skillnad. Frågar du i 625 tråden så är det ungefär som att jämföra en custom mot en R1:a :D

Jaja, då lär det nog nästan bli en 625:a lr kanske 660 då....

Dock verkar ju 625 & 660 vara dyrast??
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Jag har trillat dit!

Det blir en 640 så fort jag fått sålt SV:n, tjöpa någon??!!

Jag har kikat på års 04 och 05. Vad skiljer dessa åt förutom kosmetiskt?
Skiljer typ 10 papp på hyfsat likvärdiga hojar men bara en tidigare års.
Visst vill jag ha den nyaste modellen som jag antar kom 05 men är det värt 10 papp?

Lägger dessa som förslag:

2004: http://www.blocket.se/vi/12820497.htm?ca=15_s

2005: http://www.blocket.se/vi/13082100.htm?ca=15_s

Tacksam för svar! :)
 

boostofta

Nybörjare....
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Skåne och lite mer i Gbg
Hoj
Ingen just nu
En liten fråga om LC 4 motorn.

På höger sida sitter ett inspektionsglas. Men det är i ovankant på den runda delen av kåpan och där är så klart ingen olja så högt uppe. Är ju i höjd med cylinderfoten nästan. Olje nivån är normal på stickan, men man är ju nyfiken. Någon som vat vad glaset är till för?

Står inget i instruktionsboken om det.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
En liten fråga om LC 4 motorn.

På höger sida sitter ett inspektionsglas. Men det är i ovankant på den runda delen av kåpan och där är så klart ingen olja så högt uppe. Är ju i höjd med cylinderfoten nästan. Olje nivån är normal på stickan, men man är ju nyfiken. Någon som vat vad glaset är till för?

Står inget i instruktionsboken om det.


I det öga kan du se markeringen när motorn är i död läget när du ev ska riva motorn alt ställa ventilerna.
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Jag har trillat dit!

Det blir en 640 så fort jag fått sålt SV:n, tjöpa någon??!!

Jag har kikat på års 04 och 05. Vad skiljer dessa åt förutom kosmetiskt?
Skiljer typ 10 papp på hyfsat likvärdiga hojar men bara en tidigare års.
Visst vill jag ha den nyaste modellen som jag antar kom 05 men är det värt 10 papp?

Lägger dessa som förslag:

2004: http://www.blocket.se/vi/12820497.htm?ca=15_s

2005: http://www.blocket.se/vi/13082100.htm?ca=15_s

Tacksam för svar! :)

Ingen som har lite svar på min fråga? :)
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Tja! Fick mitt körkort idag!!! :yoparty

Märkte idag när jag kom hem efter en tur på 640:n att det rinner kylarvätska från en liten slang från kylaren nerpå baksidan av framskärmen! Har sett det förut men bara trott att jag hade för mycket kylarvätska, men det verkar vara något annat som är fel.... Någon som har en aning om vad det kan va? :confused:


De är normalt att de rinner lite vatten ur slangen , de är de den är till för som ett expansionskärl på bilar, bara de inte rinner ut massor vilket de antagligen inte gör.. kolla så de inte blir för lite vatten i hojen eller att den blir För varm bara....:tummenupp


Grattis till lappen förresten

Ingen som har lite svar på min fråga? :)



Kolla om de står på ktms hemsidao om skillnader....... vill du gärna ha dubbla pipor (vilket är snyggast :yoparty ) så är de ju värt de. tror de blir dyrare att bygga om -04 till dubbla. om de är värt de avgör ju bara du.... men de verkar som -04an du länkade till är såld så de kanske är ett tecken...
 
Last edited:

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Ingen som har lite svar på min fråga? :)

Har en 05:a! Och det som skijer är plasten, lampan(fram och bak) sadeln, tanken, motorn ska va detsamma ocm jag inte minns fel, 05 har dubbla avgassystem!, juste luftburken har en annan form och storlek.

Möjligt att jag missade en massa andra små saker, eller att jag skrev ngt galet men då hoppas jag ngn annan kan korrigera!

Och så tror jag faktiskt att den uppmätta effekten är lite högre på en 05:a och sennare....men den väger ju ngt kg mer oxå....så det kvittar =)

har 53hk på slangen i min 05:a ngn häst till kan jag ju plocka fram och jag justerar förgasaren lite bättre.....


lycka till!
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Kolla om de står på ktms hemsidao om skillnader....... vill du gärna ha dubbla pipor (vilket är snyggast :yoparty ) så är de ju värt de. tror de blir dyrare att bygga om -04 till dubbla. om de är värt de avgör ju bara du.... men de verkar som -04an du länkade till är såld så de kanske är ett tecken...

Ok, har kikat runt lite men inte hittat så mycket.
Blir nog en 05:a ändå, man vill ju ha den senaste ändå, så köper jag en 04 kommer jag bara ha ångest efteråt tror jag.


Ok, tackar!
Du är nöjd antar jag?
 
Last edited:

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition



Ok, tackar!
Du är nöjd antar jag?

Klart jag är nöjd! Går bra, stark som en björn. Vibrerar lite mycket bara annars en helt fantastisk hoj! Klarar sig bra mot andra hojar, körde den på bana mot landsvägs hojar och det va inga problem att ta de på rakan =)

ja ja jag vet det va i nybörjargrupp men ändå :D
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Klart jag är nöjd! Går bra, stark som en björn. Vibrerar lite mycket bara annars en helt fantastisk hoj! Klarar sig bra mot andra hojar, körde den på bana mot landsvägs hojar och det va inga problem att ta de på rakan =)

ja ja jag vet det va i nybörjargrupp men ändå :D

Kul att höra! :tummenupp

Är sugen som fanken nu, ska bara sälja av min nuvarande hoj sen blir det lätt en 640!
Att den vibrerar ser jag bara som ett plus, det ska ju kännas att man kör hoj! :yoparty
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Kul att höra! :tummenupp

Är sugen som fanken nu, ska bara sälja av min nuvarande hoj sen blir det lätt en 640!
Att den vibrerar ser jag bara som ett plus, det ska ju kännas att man kör hoj! :yoparty



640 är en kanonhoj så länge man inte ska toura massor med mil men då är ingen enstånka bra. Att tanken är större ser jag bara som ett plus då jag tyckte man tankade alltid :huvet o de finns ju roligare saker att göra än att tanka.....köra tex..... Synd att man inte har råd med två hojjar.... eller sju....

Lycka till med köpet hörru du....
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
640 är en kanonhoj så länge man inte ska toura massor med mil men då är ingen enstånka bra. Att tanken är större ser jag bara som ett plus då jag tyckte man tankade alltid :huvet o de finns ju roligare saker att göra än att tanka.....köra tex..... Synd att man inte har råd med två hojjar.... eller sju....

Lycka till med köpet hörru du....

Hehe tänker inte köpa en för att toura, utan jag har nog för avsikt att utöva diverse onödigheter liknande den du så fint illustrerar på din avatar.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Hehe tänker inte köpa en för att toura, utan jag har nog för avsikt att utöva diverse onödigheter liknande den du så fint illustrerar på din avatar.



hehe fattar vad du menar.. nu är de ju inte jag på bilden då jag aldrig fick fotat men de va väl sällan man körde med bägge hjulen i backen , sen om de va fram eller bak spelade ingen större roll , de är lite de som e grejen med motaaaard....:yoparty
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
hehe fattar vad du menar.. nu är de ju inte jag på bilden då jag aldrig fick fotat men de va väl sällan man körde med bägge hjulen i backen , sen om de va fram eller bak spelade ingen större roll , de är lite de som e grejen med motaaaard....:yoparty

Men det är väl inga jätteproblem att slanga med en som är orginaldrevad eller? Lite ryck och lite gas så ska väl det gå ganska lätt även på 3:an?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top