Ktm 640

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Haha ge killen en changs, han kanske inte tycker om att kicka...
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Vet inte om det är rätt tråd eller ej men funderar på att köpa en 660 eller 640 för att slanga men o bara busa vilken tror ni är den bästa för detta

Finns hur mycket som helst om detta ämne i forumet. 660 är lite lättare och har bättre vrid (mer cc). Den saknar elstart och tändningslås som jag förstått det.
Tror att om man köper 625 eller 660 äldre än 05 så får man inte skjutsa på dom.
640 har lite större tank och en annan förgasare som sägs göra att den känns mindre pigg och lite klumpigare.
Alla tre hojar funkar att busa och slanga med.
625 är enligt många den bästa kompromissen bland dom här tre hojarna.
Tror du blir nöjd oavsett vilken du köper. :yoparty
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
Japp !

Som 9/11 säger, dessa hojar slangar du med oavsett om du vill eller inte...
OCH de smörjer bra vid lång åkning...

640 Slang på 5an med 16/42
625 Slang på 5an med 16/40
660 Ja.. borde nog funka då...

Bland det bästa man kan äga i mina ögon!
(Får nog en och annan husa ägare på mig nu :)tungan) men har ju varit det med :tummenupp)

OCH du behöver (förhoppningsvis) inte serva skiten ur dig ...

Finns hur mycket som helst om detta ämne i forumet. 660 är lite lättare och har bättre vrid (mer cc). Den saknar elstart och tändningslås som jag förstått det.
Tror att om man köper 625 eller 660 äldre än 05 så får man inte skjutsa på dom.
640 har lite större tank och en annan förgasare som sägs göra att den känns mindre pigg och lite klumpigare.
Alla tre hojar funkar att busa och slanga med.
625 är enligt många den bästa kompromissen bland dom här tre hojarna.
Tror du blir nöjd oavsett vilken du köper. :yoparty
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
slanga på 5an låter svårt med 640.....men de sa jag först om tvåan och sen om 3an med så man kanske lär sig de snart med...:tungan
 

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Ort
Under tak
Hoj
ca 8
När du har knät på sadeln eller vågar börja stå upp är det inga problem att gasa upp på 4an ... 5an kräver kopplingen och lite teknik ... kör hårt! och försiktigt... :hojsmilie

slanga på 5an låter svårt med 640.....men de sa jag först om tvåan och sen om 3an med så man kanske lär sig de snart med...:tungan
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Har fått problem med min hoj. Är skitsvårt att starta den, får nöta som fäen för att få igång den, har hållt på tills batteriet har blivit urladdat, så jag får ladda upp batteriet och sen prova och starta för att sen ladda upp igen om den inte vill gå igång. När jag väl fått igång den så startar den hur lätt som helst efter det. Vad är problemet?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har fått problem med min hoj. Är skitsvårt att starta den, får nöta som fäen för att få igång den, har hållt på tills batteriet har blivit urladdat, så jag får ladda upp batteriet och sen prova och starta för att sen ladda upp igen om den inte vill gå igång. När jag väl fått igång den så startar den hur lätt som helst efter det. Vad är problemet?

När gjorde du ventilkoll senast?
Hur ser tändstiftet ut?
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
När gjorde du ventilkoll senast?
Hur ser tändstiftet ut?

Stiftet är sprillans nytt. Ventilerna fick jag justerat för ca 80 mil sedan, dock så ligger min gissning på att det har hänt något med de endå :va
Grejen är att den gick hur bra som helst innan och helt plötsligt så vill den inte starta.
 

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
Är nybliven 640 SM ägare efter att ha åkt R1:a, å fan va kul man kan ha fast det inte går så fort...
Nu en fråga:
Jag fick ingen instruktionsbok med vid köpet, finns det att få tag på någonstans på nätet? Har försökt att söka men inte lyckats att hitta nån. Finns kanske någon här som sitter på en bra länk? Helst skulle jag vilja ha tag på en mek-handbok, men en "vanlig" instruktionsbok skulle duga till att börja med.
/clayman
 

Motardwåhlan

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2007
Ort
Borås
Hoj
Ktm Duke II -02
Jag hittade min instrutionsbok på ktm.se
Klicka fram vilken model du har och gå på downloads typ.
Hoppas du hittar
 

Ultraboy

Oldie
Gick med
20 May 2007
Ort
norrköping
Hoj
YAMAHA R6 -99
appropå startproblem så låter det som tändmodul. Om du har gnista så är det ju en annan femma. Men bränsle schabblar ju "aldrig". Så tändboxen är min gissning.
 

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Tierp
Hoj
Zx6-r -99
Är nybliven 640 SM ägare efter att ha åkt R1:a, å fan va kul man kan ha fast det inte går så fort...
Nu en fråga:
Jag fick ingen instruktionsbok med vid köpet, finns det att få tag på någonstans på nätet? Har försökt att söka men inte lyckats att hitta nån. Finns kanske någon här som sitter på en bra länk? Helst skulle jag vilja ha tag på en mek-handbok, men en "vanlig" instruktionsbok skulle duga till att börja med.
/clayman

där e en rep bok.

http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top