Bara synd att en del tycker det är jobbigt att modda och väljer att lägga ut en massa extra tusenlappar på nya slip-on istället!
Klart det är riktigt kul med hemmamoddning, men i många fall blir det snyggare med andra ljuddämpare, speciellt på de äldre LC4 (<2005), en nog så viktig faktor...Bara synd att en del tycker det är jobbigt att modda och väljer att lägga ut en massa extra tusenlappar på nya slip-on istället!
Den där röda justerskruven till A/F blandningen, är det orginal på Honda eller har du köpt den nånstans? (Sitter inte på 660 nämligen och det vore ju smutt att ha en dylik)Att ta bort EPC är så enkelt så det finns ingen anledning att inte göra det. Varför vill man ha en effekt begränsning på 2'an och 3'an ?
Men istället för att hålla på att mecka med den där skit förgasaren som sitter på 640'n orginal så byt till en flatslide istället!
Om jag ska jämföra alla modiferingar som jag någonsin gjort på alla mina hojar någonsin så har bytet till en flatslide på min 640 gjort mest av allt! Som jämförelse så har jag haft powercommanders på mitt Monster 900 samt min 916 och inget har gjort en så dramatisk skillnad som ny förgasare på min 640. Det blev en helt ny hoj!....
Så här ser min flatslide ut som kommer från en CRF450R:
[BILD]
Här är min tråd om bytet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155748
Klart det är riktigt kul med hemmamoddning, men i många fall blir det snyggare med andra ljuddämpare, speciellt på de äldre LC4 (<2005), en nog så viktig faktor...
05:a som gått hundra mil? för det är väl en 05:a??
Den där röda justerskruven till A/F blandningen, är det orginal på Honda eller har du köpt den nånstans? (Sitter inte på 660 nämligen och det vore ju smutt att ha en dylik)
Ni som har bytt förgasare eller gjort andra modds på era hojar. Hur mycket drar dom per mil? Min drar under 0,5l per mil oavsett hur jag kör. Då är den bara drevad, bestyckad och med accradämpare.
Jo det e en 05:a köpt ny på lelles 5 maj så jag tycker 100 mil har gått ganska fort
min med ombyggda ljuddämpare och öppnad luft burk drar runt 0,6-0,7 milen vid ganska inspirerad körning...
p.s inte gjort någon direkt sökning, men tänkte fråga endå: någon som har en liten lista med saker man ska kolla vad gäller att plocka bort så mycket onödigt "strypande" som möjligt på hojen. t.ex. öppnad luftburk(?) osv.
min med ombyggda ljuddämpare och öppnad luft burk drar runt 0,6-0,7 milen vid ganska inspirerad körning...
Att ta bort EPC är så enkelt så det finns ingen anledning att inte göra det. Varför vill man ha en effekt begränsning på 2'an och 3'an ?
Men istället för att hålla på att mecka med den där skit förgasaren som sitter på 640'n orginal så byt till en flatslide istället!
Om jag ska jämföra alla modiferingar som jag någonsin gjort på alla mina hojar någonsin så har bytet till en flatslide på min 640 gjort mest av allt! Som jämförelse så har jag haft powercommanders på mitt Monster 900 samt min 916 och inget har gjort en så dramatisk skillnad som ny förgasare på min 640. Det blev en helt ny hoj!....
Så här ser min flatslide ut som kommer från en CRF450R:
Här är min tråd om bytet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155748
varför hakar alla upp sig på första servicen?? folk ska byta dittan och dattan efter första hundra milen?? ingen diss mot någon är bara nyfiken på varför det blivit så?? Jag moddade dämparna och öppnade luftburken efter 10-12 mil och jag tror inte att min mår sämre för det.. den måste ju andas!! grenrören blev ju röda på tomgång!!!! ja just epc rök också där i början.
Nån som kan ge tips på en rolig bus motard för 35-45 tusen eller ska man lägga ner mer pengar,, kör en cbr 900rr som fighter o den är riktigt rolig men hade tänkt testa motard nu
Hej alla.
Har precis införskaffat mig en KTM 640 prestgie -02 och har en liten fråga.
vad kör ni med för drevning?
för jag måste byta drivpaketet nu och undrar om det e värt att dreva om den?
För övrigt så sitter det helsystem och om bestyckad förgasare på den
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari