Ktm 640

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Om du tror att du får ut så där mycket för hojen så skulle nog jag kolla på 690 istället...

näe det är väl kanske inget höstpris men den är klart värd det med tanke på vad som sitter på. priset går nog ner om någon vecka. har förövrigt precis köpt en 690 enduro -08 med tillhörande motardkit! :tummenupp

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
näe det är väl kanske inget höstpris men den är klart värd det med tanke på vad som sitter på. priset går nog ner om någon vecka. har förövrigt precis köpt en 690 enduro -08 med tillhörande motardkit! :tummenupp

Grattis! Jag tänkte göra precis samma sak om ett år. Fast då SMC modellen med endurohjul.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Grattis! Jag tänkte göra precis samma sak om ett år. Fast då SMC modellen med endurohjul.

De flesta jag pratat med säger att det är enklare att ta en enduro å köra motardkit. Iaf om man ska köra skog också, pga fjädringen alltså. Men ja, är väl en smaksak kanske men jag vill ha lite mer fjädring. Kommer nog inte göra gata mer än att bränna omkring i stan eller köra till jobbet.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
De flesta jag pratat med säger att det är enklare att ta en enduro å köra motardkit. Iaf om man ska köra skog också, pga fjädringen alltså. Men ja, är väl en smaksak kanske men jag vill ha lite mer fjädring. Kommer nog inte göra gata mer än att bränna omkring i stan eller köra till jobbet.

Jag har ju en konverterad enduro nu och tycker att fjädringen är lite för slapp för aktiv gatåka. Men så åker jag ju aldrig i skogen heller... Skiljer sig bromsarna på 690 enduro och smc?

Det ska bli fint i vinter när man bara kan slänga på dubbdäck och köra vidare istället för att låsa in hojen 5 månader :tummenupp

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Jag har ju en konverterad enduro nu och tycker att fjädringen är lite för slapp för aktiv gatåka. Men så åker jag ju aldrig i skogen heller... Skiljer sig bromsarna på 690 enduro och smc?

Det ska bli fint i vinter när man bara kan slänga på dubbdäck och köra vidare istället för att låsa in hojen 5 månader :tummenupp

tror det, eller iaf bromskivorna ska vara annorlunda (större) på smc, jag har ingen större koll mer än så. så på så sätt ska det iaf vara krångligare att konvertera motard till enduro vad jag har förstått.

ja det ska bli skönt som fan, är bara lite orolig över att "vanliga" dubbade endurodäck har lite väl stora dubbar för att köra på gata med tunn snö eller is i vinter (här i sthlm iaf). men i skog och ute på sjön vill man kanske ha dessa större!?

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
tror det, eller iaf bromskivorna ska vara annorlunda (större) på smc, jag har ingen större koll mer än så. så på så sätt ska det iaf vara krångligare att konvertera motard till enduro vad jag har förstått.

ja det ska bli skönt som fan, är bara lite orolig över att "vanliga" dubbade endurodäck har lite väl stora dubbar för att köra på gata med tunn snö eller is i vinter (här i sthlm iaf). men i skog och ute på sjön vill man kanske ha dessa större!?

Jag tänkte dubba eget med bildubb. Ska bara försöka få tag i en sån dubbpistol till rätt pris.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Jag tänkte dubba eget med bildubb. Ska bara försöka få tag i en sån dubbpistol till rätt pris.

kan man inte bara köpa skruvdubb och använda en skruvdragare? det gjorde en polare! resultatet vettifan, han hade inte nog med dubb så resten vart gipsspikar haha!

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Köpte en 640 från -04 i söndags (yay).
Men jag undrar, varför har den både kickstart och tändning?
Är det bara för man ska va "coolare" med kickstarten? :p

Finns det nåt bra rengöringsmedel man kan ha, eller räcker det med vatten, efter man kört runt i skogen?

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R

Finns det nåt bra rengöringsmedel man kan ha, eller räcker det med vatten, efter man kört runt i skogen?

Finns inget coolt me å kicka, bara jobbigt........Iof lätt me rätt teknik. El är kanon, då man redan är svettig innan man kommer iväg pga alla skydd som skall monteras på kroppen.......Nyare hojjar har endast el!

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

Kicken är bra om autodecompen pajjar :)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
utan autodekompen rullar den inte igång helt på el-starten.. hjälpa till lite med manuella och det funkar fint

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
jag använder biltemas offroad-pall. Funkar bra, man får luta upp hojjen på stödet och sen sparka in pallen för den är lite hög.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC