Ktm 640

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Men varför finns det då båda? :p

btw, vart hittar man sånna där vindskyddsgrejer för händerna. (vet inte vad dom kallas), ena gick sönder när jag trilla då jag skulle vända :p

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Bajs på biltema, finns det inte sånna där fräcka orangea KTM grejer (vad är det riktiga namnet på dom? :p vindskydd? handvindskydd? handskydds-vindsskydd?).

Greenlund

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
98, Suzuki TL1000 S
Hejsan. Börjar smått planera att inhandla en motardare så nu har man fullt upp att kolla igenom blockets alla annonser. Tänkte höra vilken årsmodell dom ändrade framlyktan på 640 från den gamla fyrkantiga versionen till den nyare. Har kollat in 2 annonser där båda två ska vara -05or. Men en av dom har en gamla lyktan och den andra har den nyare. :va

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Oj,när jag läste föregåendes inlägg har jag en fråga.
GÅr det att byta framlyktan, jag har en 04a (aka den cpfula 80tals lyktan). Går det? Var hittar man en ny? Hur lätt är det?

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hejsan. Börjar smått planera att inhandla en motardare så nu har man fullt upp att kolla igenom blockets alla annonser. Tänkte höra vilken årsmodell dom ändrade framlyktan på 640 från den gamla fyrkantiga versionen till den nyare. Har kollat in 2 annonser där båda två ska vara -05or. Men en av dom har en gamla lyktan och den andra har den nyare. :va

640 äldre än 05 har annan framlykta än 625/660 så du vet. 05 ska en ny ha kommit för alla 3 modeller.

Ska byta bromsvätska för första gången nu och undrar om hur mycket som går i. Har sökt lite men verkar inte hitta någonstans om det räcker med att beställa en burk DOT 5.1(250g) för bak+frambroms. Nått annat speciellt man behöver?

Last edited:

Greenlund

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
98, Suzuki TL1000 S

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
prestige är en typ av "R"-modell, fast det är bara utseendet som skiljer, dvs plast/speglar.

Den andra annonsen kan inte vara 05:a. Lär vara en 04:a som är uttagen 05. Enkel ljuddämpare, äldre varianten av framlampa/bakdel

jimb0b

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R

Den kom 05 så vitt jag vet, den som har den fyrkantiga som står som nollfemma kanske är en 04:a som är uttagen 05?
Nåja, min 05:a har den nya ivf. :)

Greenlund

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
98, Suzuki TL1000 S
Då var de som jag misstänkte. Tackar för hjälpen. Nu är de bara till å klura ut hur man ska lura av morsfarsan pengar så man kan shoppa loss lite :va

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Ingen som vet om det går att köpa endast locket/slutändan till ljuddämpare någonstans? På min sebring titan sitter ett kasst nitat och fult lock och skulle vilja byta till den vanligare varianten. Första bilden är på hur den ser ut nu och andra bilden på det "locket" jag vill ha.

Bifogat

• lock.jpg
    lock.jpg
    30.1 KB · Visningar: 63
  • 6603liten.JPG
    6603liten.JPG
    28.4 KB · Visningar: 63

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Okey. Då är väll den med den gamla lyktan kanske en -04 som är uttagen -05.
Här är iallafall länkarna till dom.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Ktm_640_27134252.htm?ca=2&w=1
http://www.blocket.se/vasterbotten/KTM_640_LC4_Motard_Mycket_bra_skick_28773941.htm?ca=2&w=1

Och så undrar jag vad de är för skillnad mellan en vanlig supermotard och en Prestigemodell? Är de bara plasten som skiljer lr är de nå mer?

Uttagen hit å dit, den undre ÄR en -04, tycker det är B av Norrlands va de nu heter att fortsätta sätta ut den som en -05a fastän det är påtalat! Iomed att det är stor skillnad mellan -04 o -05 så blir den som köper den lurad!!!

BackyardRacing

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2010
Hoj
...
Bromsgrepp/Kopllingsgrepp

Skulle vilja ha korta grepp till broms och koppling, någon som vet om/var det finns att köpa?

Har läst att det finns Ducatigrepp som passar, men vilken modell?

Eller passar det med grepp från EXC-modellerna, elller annan ktm?

Hojjen är en 640 SM -06

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Skulle vilja ha korta grepp till broms och koppling, någon som vet om/var det finns att köpa?

Har läst att det finns Ducatigrepp som passar, men vilken modell?

Eller passar det med grepp från EXC-modellerna, elller annan ktm?

Hojjen är en 640 SM -06

På kopplingsidan är det Magura så där passar EXC handtaget och det finns som kortare. På bromssidan så är det Brembo vilket mycket riktigt sitter på bla Ducati, exakt modell vet jag dock inte men gissar på äldre monster/900SS....

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
hallå! nu har ni en ny 640 åkare i tråden :) hojen jag köpte är helt orginal och det första jag tänkte göra är att rensa rumpan på den. min fråga är då, finns det några färdiga "kitt" eller blir det till att fixa det själv?
posta gärna lite länkar till några bra sidor med lite godis till hojen.
(försökte att läsa igenom hela tråden men insåg att det skulle ta ett antal timmar efter typ 20 sidor)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
om du vill ha 05:ans bakdel så måste du modda bakramen. Tips är att kolla hur Negliance gjorde i sin projekttråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=218162

Såg nu att det ser ut som du redan har en 05 eller nyare på avatarbilden. Då är det väl bara att köpa en roligare reggplåtshållare/kapa av orginal och skaffa coolare blinkers :)

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
jo, det har du rätt i! ;)
så här löste jag det nu iaf...

ska göra det ordentligt i vinter.

Bifogat

• DSC_0661.jpg
    DSC_0661.jpg
    201.1 KB · Visningar: 145

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Har lite problem med min hoj :p

När jag trycker på elstarten ibland så knäpper det bara.
En granne trodde det kunde va nåt glapp i kopplingen, som gör att den inte startar, nån säkerhetsgrej. Medans en annan (som servar ktm) trodde det kunde va nån skit i startmotorn. Han var dock inte säker. Vad kan det vara? :p Vad tror ni, han ska kolla ännu noggrannare nästa helg...så det blir ju löst. Skulle bara va kul å få reda på vad det var :)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Om det rasslar och har sig högt ibland och det låter som startmotorn snurrar men inte hojen alternativt att startmotorn liksom hackar fast några sekunder så är det startkopplingen som är kass. Sitter en fjädrad ring som ska klämma ihop några metallblock. Ganska vanligt att den slits ut tillslut. Här har du guide på engelska hur man byter(om det nu är den) http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=222515

I tråden där så försöker dem bara fixa genom att byta ut ringen men det blir inte tillräckligt bra imo så köpa en ny startkoppling kostar runt 800:-

Om det bara klickar lite lågt så är det något el-problem, typ kasst batteri.

Naesholm

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Sexförti!
Någon som har nåt bra tips på backspeglar till min 05a?
Har kollat efter prodnummer till nyare "Kåttar" men verkar ju inte finnas speglar att köpa.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC