Hur är det med kopplingen på 640 när man ska upp på slangen blir rasrisken hög? Hur gör ni andra som kör 640.
Tycker man kommer upp så jävla fort i hastighet om man inte kopplar upp den.
Kopplingen överlever om du inte heltidsstuntar med den. Givetvis slits lamellerna men det är inte gjort över en natt. Tenderar det att slira byt till Rallyfjädrar och kör lite till innan lamellbyte.
Använd gasen annars kommer du nöta ut kopplingen, finns ingen anledning att använda koppling om du inte ska upp på dom högre växlarna där den är lite tröttare.Hur är det med kopplingen på 640 när man ska upp på slangen blir rasrisken hög? Hur gör ni andra som kör 640.
Tycker man kommer upp så jävla fort i hastighet om man inte kopplar upp den.
Använd gasen annars kommer du nöta ut kopplingen, finns ingen anledning att använda koppling om du inte ska upp på dom högre växlarna där den är lite tröttare.
Kommer du upp i hastighet fort så ligger du för lågt!![]()
Ganska omöjligt att gasa upp utan att man kommer upp ganska mycket i hastighet fast man tar upp den mycket imo. Och på 3an tycker jag den e ganska svår att gasa upp sittande.
Mm det är omöjligt att få upp en hayabusa med turbo och 600 hk på slangen också
Det är teknik klart de går, får ut och öva mer bara!
Är det mycket bök att få bort trottelspärren som sitter i fuggen för 25 kw? Någon som har guide?
Antar att den sitter i fuggen men var??
Vad är det för förgasare original och om jag ska byta vad rekomenderas??
Tack!
Lyft på locket på förgasaren.....
Där sitter en Mikuni BST40 original och den bytes lämpligen mot Keihin FCR39/41
Sitter Trottelspärren under det svarta locket på bilden och hur ser den ut? bild?
http://www.geting.se/viewimage/image/269305-forgasare.jpg
Kan arbetet göras på plats, eller måste den av hojen?
Tidsåtgång?
Vad ligger ett fuggebyte på i pris från BST40 till en FCR41?
Känns som det borde finnas lite större förgasare att slänga på för bättre flöde? typ 44?
Och ungefärligt pris på ett ombygge till FCR41?![]()
Känner mig dick riktigt okunnig på just förgasarbiten och inställningar därtill..
Vad att göra? Lite nog hellre på någon kunnig på forumet som vill tjäna en hacka än att slänga in den på någon verkstad?
Tips på folk i sthlm?
/D
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |