Ktm 640

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tjena köpte mig en KTM 640 Prestige - 03 förra veckan:)
Då förra ägaren inte ägt den sålänge och inte visste så mycket om den så undrar Jag om någon kan reda ut den här förgasardjungeln lite.

Läst igenom hela den här tråden men är ändå osäker på hur man vet vad det sitter för förgasare på hojen? Enligt vad Jag tror(?) så ska den heta mikuni bst40-266?

Det står Mikuni på min och den ser ut att vara original.

Har fått erbjudande att köpa en originalförgasare från en äldre 640 och det ska tydligen vara en dellorto?:va

Hjälp:)

Det enda du skall byta till är Kehin FCR möjligtvis en Mikuni TMR inget annat.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tjena köpte mig en KTM 640 Prestige - 03 förra veckan:)
Då förra ägaren inte ägt den sålänge och inte visste så mycket om den så undrar Jag om någon kan reda ut den här förgasardjungeln lite.

Läst igenom hela den här tråden men är ändå osäker på hur man vet vad det sitter för förgasare på hojen? Enligt vad Jag tror(?) så ska den heta mikuni bst40-266?

Det står Mikuni på min och den ser ut att vara original.

Har fått erbjudande att köpa en originalförgasare från en äldre 640 och det ska tydligen vara en dellorto?:va

Hjälp:)

Dellorton satt på 620 å 620 supercomp. samt även duke, dvs. äldre modeler.. Dellorto 40 då... Kolla om den du fått erbjudande på har acc.pump...
Jag har byt på två av mina å de funkar kanon.. Bolt on så när på gasvirer då.. Svarar bättre på gasen...
Dellorto sitter även på husqvarna å husaberg, vilka modeller har jag ingen aning om

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
är inte dellorto en vanlig förgsare för HD:s?

Om den erbjudandet inte är svinbilligt så köp en Kehin FCR eller Mikuni TMR(ganska ovanlig) istället. Brukar finnas en del begagnade FCR:s att få tag på. Har du ett svart "lock" på din nuvarande förgasare? Då är det orginal vacumförgasare du har.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
är inte dellorto en vanlig förgsare för HD:s?

Om den erbjudandet inte är svinbilligt så köp en Kehin FCR eller Mikuni TMR(ganska ovanlig) istället. Brukar finnas en del begagnade FCR:s att få tag på. Har du ett svart "lock" på din nuvarande förgasare? Då är det orginal vacumförgasare du har.

Dellorto sitter på Husaberg till 2003 och Husqvarna i modern tid. Dessutom sitter de på Italienska gatcyklar tills sprut kom.
Rent generellt är de bra förgasare men varianten som KTM beställde är inge vidare och dessutom astmatiska om man kör med nya toppen.

Keihin FCR är melodin...

clonee

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
KTM
Olja, KTM 640 LC4 Prestige-04

Årets första tur idag, otroligt skönt !!! Eftersom jag är en nybliven hoj förare av KTM så undrar man lite...

Under stötdämparen, eller under motorn (sitter en liten nippel där också), är det så fruktansvärt mycket olja. Det rinner lite då och då när hojen står stilla. Jag undrar egentligen vart all olja kommer ifrån. Kan det va nån mutter som sitter lite halvlöst eller är det nåt fel på stötdämparen ?

En annan fråga, kanske en liten dum fråga, men finns det ingen mätare som läser av hur mycket bensin det finns kvar. För dom två staplarna längst ut till vänster är väl oljenivån och kylnivån, eller ?

Rock on !!!!!!!!:banana

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Årets första tur idag, otroligt skönt !!! Eftersom jag är en nybliven hoj förare av KTM så undrar man lite...

Under stötdämparen, eller under motorn (sitter en liten nippel där också), är det så fruktansvärt mycket olja. Det rinner lite då och då när hojen står stilla. Jag undrar egentligen vart all olja kommer ifrån. Kan det va nån mutter som sitter lite halvlöst eller är det nåt fel på stötdämparen ?

En annan fråga, kanske en liten dum fråga, men finns det ingen mätare som läser av hur mycket bensin det finns kvar. För dom två staplarna längst ut till vänster är väl oljenivån och kylnivån, eller ?

Rock on !!!!!!!!:banana

Den nippeln är till för att fylla på fett i lagret och där skall inte rinna ut någon olja. Rinner där olja är dämparen kronslut och skall renoveras omgående.

Oljenivå och kylnivå????

clonee

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
KTM
Den nippeln är till för att fylla på fett i lagret och där skall inte rinna ut någon olja. Rinner där olja är dämparen kronslut och skall renoveras omgående.

Oljenivå och kylnivå????

Aaa, nej det rinner inte ur där. Jag kanske va lite otydlig, typ vid under stötdämparen är det olja. Runt nippeln är det hur lugnt som helst. Det är torkat olja sen allmänt oljigt under partiet, vet inte riktigt vart all olja kommer ifrån :(

Jag menar på displayen längst till vänster , där man kan se hastigheten m,m. De två staplarna, vilken funktion visar dom ?:yoparty

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Aaa, nej det rinner inte ur där. Jag kanske va lite otydlig, typ vid under stötdämparen är det olja. Runt nippeln är det hur lugnt som helst. Det är torkat olja sen allmänt oljigt under partiet, vet inte riktigt vart all olja kommer ifrån :(

Jag menar på displayen längst till vänster , där man kan se hastigheten m,m. De två staplarna, vilken funktion visar dom ?:yoparty

Tvätta hela cykeln ordentlig och kör sedan en kort tur och leta varifrån det läcker.

Det är kyltemp och sen har vissa displayer bränslenivå.

clonee

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
KTM
Tvätta hela cykeln ordentlig och kör sedan en kort tur och leta varifrån det läcker.

Det är kyltemp och sen har vissa displayer bränslenivå.

Japp, tänkte ta en rejäl tvätt imorn. Jag är väldigt tveksam till att använda högtryck, men det är ju egentligen det bästa om man vill få bort allting. Är ju skapligt trånga utrymmen här och där...Vad föreslår du ?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Japp, tänkte ta en rejäl tvätt imorn. Jag är väldigt tveksam till att använda högtryck, men det är ju egentligen det bästa om man vill få bort allting. Är ju skapligt trånga utrymmen här och där...Vad föreslår du ?

Kör högtryck undvik där det finns packboxar, om du nu inte har haft isär länkage varför inte gör det nu så kommer du åt ännu mera, inte alls bökigt att ta bort bakramen.

cyko miko

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
Yzf 1000
Biltema batterier...

Vilket art.nr hos biltema är det på batteriet till en KTM 640 sm -01.....jaaaa,jag vet att jag är lat som inte orkar åka till garaget och mäta det.:arsele:arsele

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Nej det är ett äkta yuasa men från europas billigaste handlare istället för de dyraste. Men mår du bättre av högt pris så sätt in mellanskillnaden på mitt konto.

hahah dagens garv :rofl tack för den!

clonee

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
KTM
Besiktning

Några tips eller nåt speciellt man ska tänka på när man ska besikta sin hoj ? På fredag ska min KTM 640 LC4 Prestige få domen....

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Några tips eller nåt speciellt man ska tänka på när man ska besikta sin hoj ? På fredag ska min KTM 640 LC4 Prestige få domen....

Visa hur man startar hojen. Idioten som skulle besiktiga min fattade inte hur man gjorde... ?!?! Men man fick ju snällt hjälpa honom. Han kanske inte kunde motorcyklar ... :D

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Visa hur man startar hojen. Idioten som skulle besiktiga min fattade inte hur man gjorde... ?!?! Men man fick ju snällt hjälpa honom. Han kanske inte kunde motorcyklar ... :D

Så ja han besiktar fler olika modeller & märken än säkert du har ägt, så man kan inte vara bäst på alla! :krama

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024