Ktm 640

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Är det någon som ska kränga en fcr 41a så tar jag den direkt:):tummenupp

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag har tidigare sålt FCR både 39 och 41 men har slutat då folk är så förbannat snåla. När någon ser sin chans att buda hem en förgasare från EBAY för att spara någon hundring och sen tjata av mig bestyckningstips. Kan dagens ungdom inte inse att allt inte går att pirata? .....

Tyvärr är SH förpestad av idioter till KTM ägare som ser varje chans att spara någon krona:
* Jag säljer NGK tändstift för 115kr/st inkl frakt (Kostar 300kr hos KTM) men går att köpa för 105kr/st inkl frakt från England. Tydligen tror man att det är ok att PMa mig med tändstiftsfrågor och sen spara 10kr och köpa hos någon annan.

* SH rekordet just nu är 17 PM och 12 gästboksinlägg från en kille som vill ha hjälp med olika aspekter i sitt motorskruvande efter att han tackat nej till att jag skulle utföra jobbet då han ansåg det vara för dyrt. Ringer du din handlare 30ggr för att få hjälp då du är för inkompetent för att skruva själv?

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Okej tack!

Vid ett förgasarbyte, vad behöver man plocka bort på hojen för att komma åt?
Finns det någon verkstadsmanual för detta...?

Tack!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Okej tack!

Vid ett förgasarbyte, vad behöver man plocka bort på hojen för att komma åt?
Finns det någon verkstadsmanual för detta...?

Tack!

Det räcker med tanken och luftburk-förgasar gummit. Men du kommer behöva ny gaswire och bygla bort TPS också.

Nej det finns inte i någon manual.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ett annat billigt förslag är Dellorto 40, inte lika bra som fcr men även den me acc-pump...

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Ett annat billigt förslag är Dellorto 40, inte lika bra som fcr men även den me acc-pump...

Men tror ni/du att det är min förgasare som är problemet?

Om man byter, hur mycket pyssel är det att få den att gå optimalt sen? Byta munstycken, prova, byta, prova osv eller finns det halvfärdiga rekommendationer för vad som ska passa?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Men tror ni/du att det är min förgasare som är problemet?

Om man byter, hur mycket pyssel är det att få den att gå optimalt sen? Byta munstycken, prova, byta, prova osv eller finns det halvfärdiga rekommendationer för vad som ska passa?

Ja det är din förgasare som är problemet. Med 45 lågfart /168 huvudmunstycke OBEKR -nål befinner du dig tillräckligt nära för att aldrig lida av att det är felbestyckat. Den kombinationen är säker för din cykel och 100ggr trevligare än original Mikuni. Sen finns där mer effekt att hämta i bestyckningen men den kunskapen tar jag betalt för.

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
:brinnerup
Jag har tidigare sålt FCR både 39 och 41 men har slutat då folk är så förbannat snåla. När någon ser sin chans att buda hem en förgasare från EBAY för att spara någon hundring och sen tjata av mig bestyckningstips. Kan dagens ungdom inte inse att allt inte går att pirata? .....

Tyvärr är SH förpestad av idioter till KTM ägare som ser varje chans att spara någon krona:
* Jag säljer NGK tändstift för 115kr/st inkl frakt (Kostar 300kr hos KTM) men går att köpa för 105kr/st inkl frakt från England. Tydligen tror man att det är ok att PMa mig med tändstiftsfrågor och sen spara 10kr och köpa hos någon annan.

* SH rekordet just nu är 17 PM och 12 gästboksinlägg från en kille som vill ha hjälp med olika aspekter i sitt motorskruvande efter att han tackat nej till att jag skulle utföra jobbet då han ansåg det vara för dyrt. Ringer du din handlare 30ggr för att få hjälp då du är för inkompetent för att skruva själv?

Jag skulle med nöje betala vad det kostar att få köpa en fcr av dig, då jag litar på dig och vet att du är kompetent!:)

Jag skulle gärna betala för montering och bestyckning för att få pärlan att gå som den ska:)

Kan köra ner hojen nu i maj:)

/D

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
:brinnerup

Jag skulle med nöje betala vad det kostar att få köpa en fcr av dig, då jag litar på dig och vet att du är kompetent!:)

Jag skulle gärna betala för montering och bestyckning för att få pärlan att gå som den ska:)

Kan köra ner hojen nu i maj:)

/D

Trevligt....

Men jag är tyvärr i lappträsk fram till 2 juni.:huvet

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
Ja det är din förgasare som är problemet. Med 45 lågfart /168 huvudmunstycke OBEKR -nål befinner du dig tillräckligt nära för att aldrig lida av att det är felbestyckat. Den kombinationen är säker för din cykel och 100ggr trevligare än original Mikuni. Sen finns där mer effekt att hämta i bestyckningen men den kunskapen tar jag betalt för.

Härligt.. Jakten på en 39:a har börjat.. :) O alla modeller gick utom de med tomgångsjusteringen på vänstersidan..?

Även FCR39MX? Såg att bra i gasen hade en som hette FCR39MX, den kanske funkar? Ngn som vet?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Härligt.. Jakten på en 39:a har börjat.. :) O alla modeller gick utom de med tomgångsjusteringen på vänstersidan..?

Även FCR39MX? Såg att bra i gasen hade en som hette FCR39MX, den kanske funkar? Ngn som vet?

Ja en FCR MX fungerar. Men för de pengarna så hade jag letat vidare och fixat en 41a.

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
Ja en FCR MX fungerar. Men för de pengarna så hade jag letat vidare och fixat en 41a.

Ok, har hittat ett par på Ebay också men är ju lite nojig att handla såpass dyra saker över nätet... kanske inte är nån fara.. gick att hitta i UK för knappt 2000 hade suttit på KTM250 har jag för mig..

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ok, har hittat ett par på Ebay också men är ju lite nojig att handla såpass dyra saker över nätet... kanske inte är nån fara.. gick att hitta i UK för knappt 2000 hade suttit på KTM250 har jag för mig..

250 har FCR37 så 450 eller större är det som gäller.

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Håller på att skruva ihop motorn, mellan blockhalvorna satt förut en grön packning. Jag köpte ett packningskit med samtliga packningar till motorn, i det ligger det två stycken exakt likadana packningar som ska sitta mellan halvorna, men den är röd/svart och är 0,5mm tjock. Enligt sprängskissen skall den vara 0,3mm.... har jag fått fel packningskit eller missat något? Samtliga andra packningar/brickor osv från kittet har passat perfekt.

Gick med
20 Jul 2009
Hoj
KTM lc4 prestige
På min Bakstänkskärm så har tidigare ägare borrat ett hål:va
Ca 10mm och sitter mellan handtagen ungefär, min första tanke var att det var för att fästa en sån där liten väska som Jag sett på många lc4:eek:r.
Ville även minnas att Jag läst nånstans i denna tråd att detta är ett originaltillbehör, men inte enligt "DinMc" när Jag ringde och frågade.

Någan som har koll?:)

/Robin

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
På min Bakstänkskärm så har tidigare ägare borrat ett hål:va
Ca 10mm och sitter mellan handtagen ungefär, min första tanke var att det var för att fästa en sån där liten väska som Jag sett på många lc4:eek:r.
Ville även minnas att Jag läst nånstans i denna tråd att detta är ett originaltillbehör, men inte enligt "DinMc" när Jag ringde och frågade.

Någan som har koll?:)

/Robin

Om du menar en sådan här så är det KTM originaldel med reservdelsnr 58312078000
KTM%20FENDER%20BAG%20MAIN.jpg

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Vet du om den fästes men en enkel (Skruv?) i mitten på stänkskärmen?.
Tack iaf, nu vet Jag att det finns så kan ringa och fråga igen med art nr.

/Robin
Har du en äldre LC4 med enkelrör så är det två hål borrade i skärmen(iallafall på min)där den passar+skruvarna som bakskärmen är fäst i.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC