I manualen står det 10w/40 om man kör i varmare än 0-32 grader fahrenheit. Men jag blev rekommenderad 15w/50 av två olika affärer så jag köpte det.
samma här
I manualen står det 10w/40 om man kör i varmare än 0-32 grader fahrenheit. Men jag blev rekommenderad 15w/50 av två olika affärer så jag köpte det.
Hur är det att blanda olika viskositeter då, funkar det?
Är det någon som vet och har lust att berätta vad det är för bestyckning man ska ha när man slänger på en Keihin fcr 41?
Antar att det är samma som på 625an, men är det samma på 660in?
Tack på förhand /Robin
ja samma...kommer inte ihåg exakt, men tror 2 storlekar upp på lågfart i alla fall.
Vad svarade du på?
Är det samma på 625 som 660, Förutom att 660in har 2 storlekar större lågfart?
samma förgasare på 660 å 625
Ja så långt är Jag med. men samma bestyckning?
Frågan är ej längre aktuell då Motorn har Rasat!
av nån anledning har motorn förbrännt olja för helt plötsligt började det knacka från motorn.. sen blev det bara värre och värre.
Fan detta har förstört min sommar!
Vadå? Att byta motor går på under timmen om man har lite rutin. Det är bara att plocka fram Mastercardet så skickar jag en utbytesmotor...
Har du en klar liggandes? av "gråa" motorn?
Vad är det för pris vi pratar om?
PMa gärna om du föredrar.
/Robin
Har någon provat starta sin 640 utan mätare någon gång?Har börjat ta tag i elsystemet på min Supermono med 640 motor å har en fråga (flera finns men en i taget):
Går det att köra utan orginal hastighetsmätare vet att nyare hojar ej går att starta utan mätare? Kommer ändast att ha varvräknare + varningslamppa för oljetryck och vatten temp.
Hej!
Jag skulle behöva ändra på förspänningen på min bakstötdämpare. Finns det några bra tips och trix där eller är det enklaste att skruva bort den? Såg att det var krångligt att komma åt, behövs mycket tas bort runt om för att komma åt?
Vill inte använda skruvmejsel och hammare
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |