cerveza
Ny medlem
Hej alla glada! Jag har följande problem i samband med förgasarbyte:
MC = KTM 640 SM 2006
Originalförgasare = Mikuni
Ersättningsförgasare = Keihin FCR 39
Har hållt på hela dagen men jag gav upp nu. Den vägrar starta efter att jag bytt men jag har uppmärksammat följande:
På Mikunin så satt TPS med en flat kontakt med 3 stift och på Kehinen så är kontakten "trekantig" mao är den inte inkopplad. Kan det bero på detta?? Vad gör TPS:en? Är den livsnödvändig?
Från Mikunin satt det även en kontakt från "plasttratten" med t-korset som har anslutningar i förgasaren. Behövs den kontakten?
I nuläget är alltså två kontakter från hojen lösa och TPS-kontakten på Keihinen lös. Är det därför den inte startar eller vad i h-e kan det vara?
Om det är TPS:en går det att skarva ihop sladdarna så att den funkar? ¨
Är lite tveksam om insugsgummit är för kort också men den känns stadig när allt är åtdraget..
Hoppas nån har lust o kunskap att svara o att alla inte är ute o grillar..
MC = KTM 640 SM 2006
Originalförgasare = Mikuni
Ersättningsförgasare = Keihin FCR 39
Har hållt på hela dagen men jag gav upp nu. Den vägrar starta efter att jag bytt men jag har uppmärksammat följande:
På Mikunin så satt TPS med en flat kontakt med 3 stift och på Kehinen så är kontakten "trekantig" mao är den inte inkopplad. Kan det bero på detta?? Vad gör TPS:en? Är den livsnödvändig?
Från Mikunin satt det även en kontakt från "plasttratten" med t-korset som har anslutningar i förgasaren. Behövs den kontakten?
I nuläget är alltså två kontakter från hojen lösa och TPS-kontakten på Keihinen lös. Är det därför den inte startar eller vad i h-e kan det vara?
Om det är TPS:en går det att skarva ihop sladdarna så att den funkar? ¨
Är lite tveksam om insugsgummit är för kort också men den känns stadig när allt är åtdraget..
Hoppas nån har lust o kunskap att svara o att alla inte är ute o grillar..
Last edited: