claes_gewalli
Ny medlem
Nu blir det mycket spammande med frågor från min sida, men kollade ett 640 från 03 på transportstyrelsen och under antal passagerare och liknande så står det inget ifyllt. Innebär det att man inte får skjutsa på hojen?
Har sprucket lock på min 640 så locket och avgasventiler kommer bytas ut, finns det andra delar som borde bytas i samband med detta ingrepp? Och är alla modellers lock identiska efter 2003 och framåt?
Vad har du gjort för att sabba lock och ventiler är frågan för att avgöra vad som mer behöver göras?
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg har jag altså kört ca 10mil med cykeln och förra ägaren ca 200mil, den har under denna tid ej utsatts för kyla eller på något sätt misshandlad genom körning. Ventilerna byts mera ut som allmän service eftersom enligt min mekaniker verkar de sotiga och slitna. Cykeln startade alltså på förmiddagen gick på tomgång 2-3 minuter för att sedan stängas och på eftermiddagen skulle processen upprepas men den startade inte för då tog den in vatten helt plötsligt. Läckaget upptäcktes äntligen med hjälp av sinol och trycklyft. Läs mitt tidigare inlägg för mera info.
Då kan jag passa på att svara på min egna fråga..
Det gick alldeles utmärkt att köra på 5w40 oljan än så länge, ska visst vara "vinterolja" till dessa hojar men jag får väl göra ett byte till när det börjar bli varmt!
Bes. gick fint sånär som på att kedjan var lite översträckt så nu rullar hon i 2 år!
Det finns en risk att kopplingen börjar slira, du skall ha en olja med lite tillsatser .-
JASO tror jag att det skall stå på oljeflaskan
Hej igen alla glada.
Jag är nu spekulant på en motardmodell av 640'n från 2001. Den har gått drygt 2000 mil och fungerar, enligt säljaren, fint så när som på en sak - den trycker ur sig lite olja vid packningen till ventilkåpan när man kör hårt. Är detta ett allvarligt problem? Enligt honom var det ganska vanligt eftersom det bara var nån typ av packningsmassa där, är det så?
Hej igen alla glada.
Jag är nu spekulant på en motardmodell av 640'n från 2001. Den har gått drygt 2000 mil och fungerar, enligt säljaren, fint så när som på en sak - den trycker ur sig lite olja vid packningen till ventilkåpan när man kör hårt. Är detta ett allvarligt problem? Enligt honom var det ganska vanligt eftersom det bara var nån typ av packningsmassa där, är det så?
Stämmer... Vanligt att de läcker där... Jag har en likadan årsmodell å den är snart uppe i 1500, men den läcker ingenting, har inte gjort de på alla 8 åren jag haft den...
Okej, tack! Vad är det mer som kan vara slitet på en sån maskin? Antar att kolven kan se lite sådär ut ifall den inte bytts ännu?Nä, inget allvarligt fel. Den svettas förmodligen bara lite. Antingen så kletar man på ny three bond packningsmassa eller så håller man koll på oljenivån.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |