Tack Boris, den har bara rullat 900mil så räknar med att allt är bra. Men ska ta en koll och fota.
Edit: Behöver "three-bond" massa också till toppen också va? Kan lika gärna kolla spelet på ventilerna när jag ändå är där och river.
-Boris, säljer du fortfarande bestyckningskit till Keihin fcr 41? Jag har handlat en på e-bay och är intresserad av att köpa ett kit av dej om du fortfarande säljer.
Är ju bara en kontakt kopplad på EPCn. Den andra sladden på förgasaren är TPS sensorn.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...akt-p%E5-LC4&p=3683459&viewfull=1#post3683459
Den ska du koppla loss, samt plugga toppen på förgasaren och ventilera L-röret som sticker ut på sidan.
Har börjat riva ner min 640 idag men stött på lite patrull..
Hur gör man enklast för att få loss svänghjulet/magneten?
I rep-boken nämns ett specialverktyg som jag inte kan hitta på KTMshop.
Finns det något alternativt sätt att låsa motorn på så man kan ta i rejält för att få loss muttern?
Nej man måste ha specialverktyget för att få loss svänghjulet. Skruven får du loss lätt med mutterknack men svänghjulet sitter ändå på en kona.
Dock snurrar ju motorn ifall jag försöker lossa på muttern som sitter utanför svänghjulet.
Så frågan är mer hur jag låser svänghjulet för att kunna lossa den muttern?
mutterknack
Specialverktyget för att få loss själva svänghjulet har jag redan.
Dock snurrar ju motorn ifall jag försöker lossa på muttern som sitter utanför svänghjulet.
Så frågan är mer hur jag låser svänghjulet för att kunna lossa den muttern?
Tanken var ju att lämna in motorn till någon lokal mcmek här i krokarna, men efter att ha väntat 2veckor på svar så gav jag upp och började själv.
På framsidan av motorn finns en skruv man sätter i en längre så låser man veven
Okej, jag trodde det enbart gällde de äldre motorerna.
Enligt manualen så fick man absolut inte göra det på de nyare motorerna, då den muttern ska vara dragen med 120lbs tydligen..
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|