Ktm 640

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har vissa hojar med färgband längs fälgarna. Oftast oranga då. Men jag har en grön duke och skulle således vilja skaffa gröna band. Är det målat eller finns det band att fästa? Jag kan inte måla för fem öre så det skulle kunna vara kul med något enkelt.

Kolla med Micro eller liknande biltillbehörsbutik. Jag köpte mina vita där.
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
jag kör med ktm 640 eller kör och kör. JAg kötpe den igår så ska hämta den nästa vecka väntar på att dem ska reg besiktiga den för att sedan plocka ut strypningen direkt efter de. Det är en 06:a svart bild kommer nästa vecka. Undrar nu vad slipon till en 06:a kostar?????

Är super nöjd me mopeden :rolleyes:
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Slipon kostar väl samma till -06 som till -05 så runt 8500:- för Akra i alla fall. Främre headers kostar runt 6000:- har jag för mig. Jag är på g att beställa mig en splitterny Keihin FCR41 MX för sjuka pengar ;)
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
jag kör med ktm 640 eller kör och kör. JAg kötpe den igår så ska hämta den nästa vecka väntar på att dem ska reg besiktiga den för att sedan plocka ut strypningen direkt efter de. Det är en 06:a svart bild kommer nästa vecka. Undrar nu vad slipon till en 06:a kostar?????

Är super nöjd me mopeden :rolleyes:

Ca 6000 med wings, och 9000kr med akrapovic
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
jag kör med ktm 640 eller kör och kör. JAg kötpe den igår så ska hämta den nästa vecka väntar på att dem ska reg besiktiga den för att sedan plocka ut strypningen direkt efter de. Det är en 06:a svart bild kommer nästa vecka. Undrar nu vad slipon till en 06:a kostar?????

Är super nöjd me mopeden :rolleyes:


Weeeeeeeeeee en till ny 640ägare :banana :banana
En skåning dessutom :D
Snart vår igen ju då ses vi kanske:tummenupp

Det är bra då vill jag ha ett litet utlåtande om hur du tycker att det bettar sen. Men jag tror att dom räcker fint till gatåka.

Jag har bara kört en gång sen jag fick på däcket. Men då var det blöt gata. Märkte skillnad. Däcket släppte inte så mycket när jag drog upp den på bakhjulet. Det gjorde det mycke lättare med orginaldäcket. Sen så ser det väldigt mycke coolare ut :banana
Men nu blir det nog inte körning på ett tag för jag tvättade hojjen och vaxade den dagen efter, för den hade blivit helt lerig och saltig. Så nu får det vara torrt om man ger sig ut..
 
Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
jepp nu har man hamnat i motard träsket :)
åkte sporthoj innan men nu blir det bara motard ett tag fram över.
så sportisen ska säljas.
må säga att det e jävlig kul stads hoj. men det verkar som man får skruva med skiten 100 ggr mer än med en fin sportis:mad:
köpte motard och hann 30 mil så va tvungen att fixa cylinderfotspackningen.
när det va fixat han jag 3 mil så märker jag olje lekage.....
men som tur va det bara från olje pluggen.

aja kul som fan annars:tummenupp
 

Bifogat

  • motard.jpg
    motard.jpg
    133.1 KB · Visningar: 198
Last edited:

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
Weeeeeeeeeee en till ny 640ägare :banana :banana
En skåning dessutom :D
Snart vår igen ju då ses vi kanske:tummenupp



Jag har bara kört en gång sen jag fick på däcket. Men då var det blöt gata. Märkte skillnad. Däcket släppte inte så mycket när jag drog upp den på bakhjulet. Det gjorde det mycke lättare med orginaldäcket. Sen så ser det väldigt mycke coolare ut :banana
Men nu blir det nog inte körning på ett tag för jag tvättade hojjen och vaxade den dagen efter, för den hade blivit helt lerig och saltig. Så nu får det vara torrt om man ger sig ut..

jag har ignet kort än så. Men till våren blir de kort och nerdrevning på hojjen plus ett acra system om ekonomin tillåter. KTM gägnet får samlas i sommar och köra och leka lite.
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
jepp nu har man hamnat i motard träsket :)
åkte sporthoj innan men nu blir det bara motard ett tag fram över.
så sportisen ska säljas.
må säga att det e jävlig kul stads hoj. men det verkar som man får skruva med skiten 100 ggr mer än med en fin sportis:mad:
köpte motard och hann 30 mil så va tvungen att fixa cylinderfotspackningen.
när det va fixat han jag 3 mil så märker jag olje lekage.....
men som tur va det bara från olje pluggen.

aja kul som fan annars:tummenupp

Tjena mannen Tror du bara haft lite nybörjar otur med hojen din.Coolt med en till motardpilot i tokstan.Vi får dra ihop ett gäng å ut å bränna lite gummi till våren.
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Weeeeeeeeeee en till ny 640ägare :banana :banana
En skåning dessutom :D
Snart vår igen ju då ses vi kanske:tummenupp



Jag har bara kört en gång sen jag fick på däcket. Men då var det blöt gata. Märkte skillnad. Däcket släppte inte så mycket när jag drog upp den på bakhjulet. Det gjorde det mycke lättare med orginaldäcket. Sen så ser det väldigt mycke coolare ut :banana
Men nu blir det nog inte körning på ett tag för jag tvättade hojjen och vaxade den dagen efter, för den hade blivit helt lerig och saltig. Så nu får det vara torrt om man ger sig ut..


Det låter bra det, får se när jag slänger på mitt men det får bli ett likadant. Men nu får den stå i ide ett litet tag. Ses på vägarna om några månader:tummenupp
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
tjollahopp!
Kan det vara så att saker som bara står några månader slutar fungera?
ställde av hojen för ett tag sen, innan avställning gick den som en klocka..
Skulle starta ikväll och vad händer?
Jamen självklart så händer inget.
Den drar runt liksom men tänder inte..
Imorrn blir det tändstifts koll och så, men det jag tycker är lite konstigt är att det inte går nu, när det gått så bra innan..
kanske någon annan som har något bra tips?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
tjollahopp!
Kan det vara så att saker som bara står några månader slutar fungera?
ställde av hojen för ett tag sen, innan avställning gick den som en klocka..
Skulle starta ikväll och vad händer?
Jamen självklart så händer inget.
Den drar runt liksom men tänder inte..
Imorrn blir det tändstifts koll och så, men det jag tycker är lite konstigt är att det inte går nu, när det gått så bra innan..
kanske någon annan som har något bra tips?

Kan vara bensinen som förångat de mer lättantändliga beståndsdelarna. Modern bensin är färskvara. Slå av bränslekranen, dränera soppan ur förgasaren och vrid på kranen igen, så bör det gå igång.
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Kan vara bensinen som förångat de mer lättantändliga beståndsdelarna. Modern bensin är färskvara. Slå av bränslekranen, dränera soppan ur förgasaren och vrid på kranen igen, så bör det gå igång.

Dessvärre gjorde jag det igår, tömde förgasaren dvs.
Försökte starta efteråt men inget..
Tack för tipset ändå...:tummenupp
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Jag tänkte fråga en sak om service, Det är dags för service på min 640 nu. Men gör det nått om man kör en 50 mil över 500 mils intervallen? Jag tänkte då på om motorn kan gå sönder?
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ja motorn kommer att sprängas och hjulen kommer att ramla av :D
Allvarligt, nej det e ingen fara.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tja alla glada. Har som sagt en 640 lc4 -02a. Orginal sitter det hållare och fotpinnar för passagerare. Perfekt ju... då kan jag skjutsa tjejen om hon vill... MEN i på reg.-pappren står det att det är 1 plats inklusive föraren.... Detta borde betyda att jag inte får skjutsa på den. Men kan man regga om den då? Jag menar; om hållare o fotpinnar finns, så borde den väl vara gjord för en stackars passagerare också??? ... eller har jag missförstått något??

tacksam för svar... helst innan säsongen börjar... :)
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Tja alla glada. Har som sagt en 640 lc4 -02a. Orginal sitter det hållare och fotpinnar för passagerare. Perfekt ju... då kan jag skjutsa tjejen om hon vill... MEN i på reg.-pappren står det att det är 1 plats inklusive föraren.... Detta borde betyda att jag inte får skjutsa på den. Men kan man regga om den då? Jag menar; om hållare o fotpinnar finns, så borde den väl vara gjord för en stackars passagerare också??? ... eller har jag missförstått något??

tacksam för svar... helst innan säsongen börjar... :)

Fråga aldrig, om du kan få fel svar :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top