Ktm 640

222

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
ktm 640
Hej
jag går och funderar på att köpa mig en 640 och regga till 25kw,, min fråga är vad det blir för följd om jag sen bort "pluggen" och blir stoppad kan dom se det och blir det bara böter eller e det kortet som åker?

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Det blir olovlig körning, samma som om du kör bil utan körkort...

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Någon som har koll på om 02-04:ans framskärm samt lyse&kåpa passar på en -00:a, utan större modifieringar?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
finns de någon strypning bpå ktm 640 asså en slags orginal strypning på den???? Behöver man nödvändigtvis byte upp munstycket om man bara byter ljud dämparna?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
vad är det för sladd som "ska ryckas"??

Vill också spara några gram ... :D

Sitter på sidan av förgasaren, en microbrytare. Egentligen räcker det med att dra ut kontakten men lika bra att montera bort den! Sen har vi ju vakkumslangarna som är kopplade på förgasarens topp & på höger sida. Tror det var att man skulle strypa slangen som går till toppen av förgasaren & låta den på höger sida vara öppen men sätta ditt ett filter så inget skit kommer in. Montera bort alla andra slangar + backventilen.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Sitter på sidan av förgasaren, en microbrytare. Egentligen räcker det med att dra ut kontakten men lika bra att montera bort den! Sen har vi ju vakkumslangarna som är kopplade på förgasarens topp & på höger sida. Tror det var att man skulle strypa slangen som går till toppen av förgasaren & låta den på höger sida vara öppen men sätta ditt ett filter så inget skit kommer in. Montera bort alla andra slangar + backventilen.

gott mos... o tack för hjälpen! :tummenupp

får väl se om det blir nån skillnad...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
gott mos... o tack för hjälpen! :tummenupp

får väl se om det blir nån skillnad...

Förvänta dig inga underverk. Somliga kör även med utjämningsburken eller mellandämparen som en del säger på 640. Tydligen ska den ge 1hk men som sagt har man kanske ett helsystem så är det bara bra att bli av med det!

Här kan du läsa lite mer vad som görs!
http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13

kawahasse

Åka hoj.
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
-04 Duke
Har ni behövt sjustera flottören på era hojjar? Både min och kompisens hoj häller ur sig en hel del soppa när hojjen har framförts på ett hjul och man sedan stannar. Är det något ni känner igen, har ni åtgärdat eller ignorerat??

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har ni behövt sjustera flottören på era hojjar? Både min och kompisens hoj häller ur sig en hel del soppa när hojjen har framförts på ett hjul och man sedan stannar. Är det något ni känner igen, har ni åtgärdat eller ignorerat??

Standard, bara gilla läget & dra slangarna från förgasaren till en flaska, se till att
inte täppa till ventilationen samt doppa slangarna!

kawahasse

Åka hoj.
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
-04 Duke
ok. Ingen som har provat o justera flottören då? Vart sätter du flaskan? har du nån bild?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln