Ktm 640

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ok. Ingen som har provat o justera flottören då? Vart sätter du flaskan? har du nån bild?

Du har ju en lite plats ovanför svingen under luftburken. Somliga sätter den på svingen med buntband. Man brukar använda PET flaskan ca 50 cl.
Skulle inte ge mig på flottörnivån enbart för att stoppie!
 

Stånka

xxx
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Mariestad
Hoj
KTM 990 SuperDuke. KTM 640 sm. KTM 520 sx
Nu e våren nästan här! :) Va ute o sträckte på 640:n i helgen...
 

Bifogat

  • ja wheeli.JPG
    ja wheeli.JPG
    25.7 KB · Visningar: 156

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Vad bör man ge för en nyservad 640 sm -05 med 155mil på mätaren?
 

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
1000-mila service på 640

Tjena, hoppas jag inte bryter mot en massa regler genom att ställa den här frågan; har en 640 -03 som skulle behöva 1000-mila service. Är det nån som vet exakt vad som ingår i en sådan utöver oljor/filter, då jag tänkte göra den själv?

Tacksam för svar,

Henke
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Tjena, hoppas jag inte bryter mot en massa regler genom att ställa den här frågan; har en 640 -03 som skulle behöva 1000-mila service. Är det nån som vet exakt vad som ingår i en sådan utöver oljor/filter, då jag tänkte göra den själv?

Tacksam för svar,

Henke

Tändstiftet ska bytas på 1000 mil :tummenupp annars är det väl samma som en 500 mila
 

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tändstiftet ska bytas på 1000 mil :tummenupp annars är det väl samma som en 500 mila

Den naturliga följdfrågan är ju då: vad ingår i en 500-mila service? Hehehe, gillar ju att åka mer än att skruva om man säger så... Återigen tacksam för svar.
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Den naturliga följdfrågan är ju då: vad ingår i en 500-mila service? Hehehe, gillar ju att åka mer än att skruva om man säger så... Återigen tacksam för svar.
Det är väl Byta olja+filter,kolla ventilspel,Se över ALLT på hojjen lampor,ekrar,bromsklossar,styrlager,hjullager,kjedja,drev.. ja ALLT Luftfiltret gör jag rent på 50-70 mils intervaller likaså däcktryck och smörjning av kedja.:tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Ska byta packboxarna i framgaffeln på farsans 640 -02, undrar/om vilka nya grejor man ska ha (förutom packboxarna), och lite tips hur man byter på dom?
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Ska byta packboxarna i framgaffeln på farsans 640 -02, undrar/om vilka nya grejor man ska ha (förutom packboxarna), och lite tips hur man byter på dom?

Har precis plockat isär min framgaffel men väntar på lite mer delar.. Är damskydden dåliga så kan du ju byta dom på en gång. Bytte även ut teflonbussningarna även om dom kanske skulle hållit ett tag till. Kolla här för hur du ska göra http://www.soe.se/mek/ugaffel/ugaffel.htm .
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Varför är det så svårt att få en ktm 640 omreggad till lägre kw?
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Varför är det så svårt att få en ktm 640 omreggad till lägre kw?

Det som är "svårt" är att få den reggad till 25kw, just för att förhållandet effekt/tjänstevikt blir för mkt. Max är 0,16kw/kg, och det blir 0,16666667kw/kg. Men är besiktningsmannen någorlunda mänsklig så skriver han 0,16kw/kg.

Men svårt ska jag väl inte påstå att det är. Det är en snubbe här på SH som har reggat om flera 640:s.
Jag ska regga om min om nån vecka btw.
Ring och snacka med Ragnar på Lelles, han kan mycket om just detta.
 

ElBrago

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Ort
Mantorp/Arvidsjaur
Hoj
KTM LC4 -02
Skulle behöva byta hjullager fram på min 640 -02. Är det nån som har koll på vad det är för lager och var man kan beställa billigast?
Är hundra mil från hojen så jag kan inte kolla själv...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Skulle behöva byta hjullager fram på min 640 -02. Är det nån som har koll på vad det är för lager och var man kan beställa billigast?
Är hundra mil från hojen så jag kan inte kolla själv...
6904(61904)heter dom.
20*37*9 är måtten.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Ska byta tändstift nu i helgen på min -02a. För detta behövs en tändstiftsnyckel som är 18mm va? Hittar bara 16mm här i Växjö i affärerna. Räcker det med en 18mm långhylsa tror ni?

Tack så länge...

//Magnus
 

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
950 sm
Det som är "svårt" är att få den reggad till 25kw, just för att förhållandet effekt/tjänstevikt blir för mkt. Max är 0,16kw/kg, och det blir 0,16666667kw/kg. Men är besiktningsmannen någorlunda mänsklig så skriver han 0,16kw/kg.

Men svårt ska jag väl inte påstå att det är. Det är en snubbe här på SH som har reggat om flera 640:s.
Jag ska regga om min om nån vecka btw.
Ring och snacka med Ragnar på Lelles, han kan mycket om just detta.

För att komma över 0.16kw/kg måste motorcykeln väga 150kg eller mindre. Vad jag vet väger väll alla 640 mer än så? Min 04a har en tjänstevikt på 160kg enligt regbeviset.
För mig var de inga som helst problem att få den reggad till 25kw, så jag vet inte riktigt vad som skulle vara "svårt".
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top