Ktm 640

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Sedan 1 vecka tillbaks kan jag nu stoltsera med att vara 640 ägare, så greet me welcome fuckers :D

Ska även passa på att fråga er inbitna åkare hur 640:n är att lära sig slanga på (jo, jag vet att den är tung och inte alls lika rapp som min 426:a) men hur är det med olja osv? Klarar den av smörjningen med ett hjul i luften?
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Fundering kring priset på en KTM 640 -05

Ska under helgen åka och titta på denna ->
http://www.blocket.se/vi/15521124.htm?ca=11_s

Men känns som att den ligger lite väl överpris med tanke på milantal och utrustning!
Vad brukar dom ligga på i pris beggade med 1000+mil -05?

Tittade på Lellesmc där dom hade 2st 640 -05 beggagnade som låg på 59k fast med ena på 100+mil på mätaren och den andra hade inte rullat något :rolleyes:
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fundering kring priset på en KTM 640 -05

Ska under helgen åka och titta på denna ->
http://www.blocket.se/vi/15521124.htm?ca=11_s

Men känns som att den ligger lite väl överpris med tanke på milantal och utrustning!
Vad brukar dom ligga på i pris beggade med 1000+mil -05?

Tittade på Lellesmc där dom hade 2st 640 -05 beggagnade som låg på 59k fast med ena på 100+mil på mätaren och den andra hade inte rullat något :rolleyes:

Superbike säljer nya 05:eek:r för 61k
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tack för infon :tummenupp

Vad skulle man kunna tänka sig för pris för den i annonsen som jag ska titta på? Under 50k med tanke på milantal och vad kostnaden är för en ny?

Det finns ju ingen extrautrustning alls. "handtagsskydd med inbyggs blinkers". Jadu det är blinkers från Biltema han har limmat dit.
Jo det var visst värme i handtagen.:D

Skulle aldrig ge mer en 48k för den. Man får som sagt en ny 05:a för 61k + att man kan få bra pris på tillbehör vid nyhojsköp.
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
helt otroligt ändå att man kan köpa en ny 05:a 2008!!,dom borde ha reat ut den för länge sen,, hoppas du blir nöjd med den.

Ja ville ha en modell som håller.. förra året köpte jag en 690 sm -07 för 59k motorn pajjade efter ca 100 mil i min ägo(hela vevpartiet la av). det gick på garantin men fick reda på att det kunde hända igen så den såldes illa kvikt.
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Superbike säljer nya 05:eek:r för 61k

Det är ni som förstör hela J*vla marknaden.. :mad:

Ja ville ha en modell som håller.. förra året köpte jag en 690 sm -07 för 59k motorn pajjade efter ca 100 mil i min ägo(hela vevpartiet la av). det gick på garantin men fick reda på att det kunde hända igen så den såldes illa kvikt.

har kört 1100 mil med min utan problem.. förutom ett frihjul till starten!!
 
Last edited:

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Det är ni som förstör hela J*vla marknaden.. :mad:



har kört 1100 mil med min utan problem.. förutom ett frihjul till starten!!

Ja de flesta verkar hålla, men enl info så var det verkstaden som gjorde servicen (där den va köpt) som andvände fel olja vilket gör att lagren går varma och skär ihop. Så vid renoveringen byttes inte bara lagren utan hela vevpartiet ut. Men detta har gjort mig lite skeptisk till nya LC4 motorn .. men men, ge det något år så kanske jag byter tillbaka :tummenupp
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tjo.
I sommar är det dags för besiktning och tydligen får inte regskylten sitta innanför bakhjulet... :rolleyes:

Därför undrar jag lite om ni har tips på hur jag kan sätta den "lagligt" men ändå snyggt. Jag har inte den där fula orginalläppen som den ska sitta på egentligen.
Finns det några snygga skylthållare för hojar jag kan använda? Eller ska jag bara bocka lite plåt o fästa skylten där i ? ...

Hur har ni gjort som inte har kvar den gräsliga orginal-läppen?

//Magnus

[Edit] En skyltlampa måste ju finns också... ?1
 
Last edited:

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Hmm vet inte om jag har fel minnesbild el om det verkligen kan vara så att det är nån skillnad, men tyckte att min gamla -02 var betydligt rappare/starkare än den -05 jag har nu. Yrar jag el är det fler som har upplevt det likadant?
 

Motardwåhlan

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2007
Ort
Borås
Hoj
Ktm Duke II -02
Min duke-kompis! Den orangea kommer sakna den svarta....
/Storebror

Hehe, tjena duke kompis!!!
Ja deet blir hoj byte för mig nu, men jag tror att din oranga kommer gilla den nya kompisen som jag kommer köpa. Synd bara att jag kommer se dig i backspegeln nu...
Heheheh, plast-raketen jag hittat....

Som Tony erwine eller vad han heter hade sagt,
"MEN, (konstpaus) vi kommer ju åka ihop ändå fast med olika hojjar."

:pannkyss
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Hilfe bitte!

Har precis bytt olja på hojen vilket i sig är ett projekt men det var inga problem. Men ser nu att det sipprar lite olja från den övre pluggen(i ramen). Ska det sitta nån speciell packning där för att det ska bli tätt?? Hade en ny kopparpackning men det funkade uppenbarligen inte. Tips????
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hilfe bitte!

Har precis bytt olja på hojen vilket i sig är ett projekt men det var inga problem. Men ser nu att det sipprar lite olja från den övre pluggen(i ramen). Ska det sitta nån speciell packning där för att det ska bli tätt?? Hade en ny kopparpackning men det funkade uppenbarligen inte. Tips????

Tips å tips det ska inte läcka om du har bytt till en likvärdig kopparbricka. Om du vill så kan du testa lite gängtejp & kopparbricka men kopparbrickan ska räcka gott å väl. Har aldrig varit med om att det skulle fortsätta läcka där upp.
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Jag har promlem med min förgasare. Det räcker att jag nyper till hårt på frambromsen så börjar den hosta och sen dör fanskapet. Samma visa om jag vill öva bakhjulsåkning.

Nån som vet hur jag kan göra mig av med problemet?

Ha det gott
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hilfe bitte!

Har precis bytt olja på hojen vilket i sig är ett projekt men det var inga problem. Men ser nu att det sipprar lite olja från den övre pluggen(i ramen). Ska det sitta nån speciell packning där för att det ska bli tätt?? Hade en ny kopparpackning men det funkade uppenbarligen inte. Tips????

Nog bara dra åt den lite hårdare. Det gjorde jag när min läckte precis då jag köpt den.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har promlem med min förgasare. Det räcker att jag nyper till hårt på frambromsen så börjar den hosta och sen dör fanskapet. Samma visa om jag vill öva bakhjulsåkning.

Nån som vet hur jag kan göra mig av med problemet?

Ha det gott

Kolla i boken ang flottörnivån!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top