Kolla i boken ang flottörnivån!
Det ska jag göra. tack för det
Kolla i boken ang flottörnivån!
Ingen som funderar på etanolkonvertering??
http://etanol.nu//forumrecover/viewtopic.php?t=1336
Tja! Köper en Duke -02 i veckan. Var kan jag köpa nya munstycken till originalförgasaren?
Tja! Köper en Duke -02 i veckan. Var kan jag köpa nya munstycken till originalförgasaren?
Panik!
Var köper jag nya skruvar till min 640 -02a??
Skulle skuva av framhjulet idag för att byta däck, då ser jag att ena skruven till bromsoket (som måste tas bort) är helt runddragen... lyckades inte få bort den på något sätt, så nu blir det att svetsa fast en mutter i den och få bort den på det sättet....
Men var hittar jag skruvar som passar? Finns det typ "skruv-kit"... vill byta så många skruvar som möjligt på hojen nu... En del är nämigen lite rostiga också.
Tacksam för snabba svar.
//Magnus
Har ni ingen järnhandel hos er?
0015080353 heter originalskruvarna.6,84:- styckPå Karlströms finns skruvkit med "orignalutseende" om du vill ha det.haha... jo visst har vi det. Men jag tänkte om man kunde köpa en hög med orginalskruvar... äh... får bli "kopior"...
0015080353 heter originalskruvarna.6,84:- styckPå Karlströms finns skruvkit med "orignalutseende" om du vill ha det.
Här finns massor med reservdelslistor till KTM: www.mikescyclektm.com(btw... Jag vet att jag sett alla produktnummer till hojen här på forumet, men vart finns länken? )
Här finns massor med reservdelslistor till KTM: www.mikescyclektm.com
Grymt.
Tack så mycket!.... bara en massa "good-people" på det här forumet. Hoppas man själv kan hjälpa någon i framtiden...
ok "good-people", nu behöver jag hjälp igen...
Skulle lossa framhjulet idag, men jag kunde inte få ut "pinnen" som löper genom hjulet. Provade på alla sätt jag kunde komma på. Kan det vara så att den här pinnen har krökt sig när tidigare ägare slagit dit? Vad beror det på att den kilats fast stenhårt? Har ni problem att ta ut den?
Tack på för hand...
//Mr. Noob
Menar du hjulaxlen ?
Har du tagit av mutternskallen och släppt alla insexskruvar i gaffelbenen ?
hjulaxel... så var det... kom inte på namnet...
Jag skruvade av mutterskallen och de två skruvar som sitter längst ner på varje gaffelben. (fast de var inte insex...utan 8, eller 9mm har jag för mig)...
Fattar inte vad jag gör för fel, eller om jag nu gör det...
Då skall det vara löst,har du otur så har det rostat/ärgat fast.
Prova att sätta i mutterskallen och dra iden nästan i botten så du får lite mellanrum mellan skallen och gaffelbenet och knacka (försiktigt) på den så brukar det lossa.
mm... det är bl.a. så jag har försökt göra. sen ville jag inte banka för hårt, för jag ville inte pajja axeln. I värsta fall får det bli stora släggan o sen köpa en ny axel... ca. 300kr på Karlströms... men det är ju inget annat att göra. Måste verkligen få bort hjulet... besiktning om nån månad o jag MÅsTE byta mitt blankslitna framdäck...
Värm lite försiktigt med värmepistol på fästet för hjulaxeln så expanderar du alu lite.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|