Ktm 640

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Jag har ett problem med min 640! När jag var ute och körde en dag så bara dog den. Så jag starta den igen och den starta men den kan bara stå på tomgång, och om jag gasar så dör den direkt. Men drar jag på choken kan jag gasa mer. Nån som kan veta vad det är för problem?
 

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
KTM 990 smr -11
Jag har ett problem med min 640! När jag var ute och körde en dag så bara dog den. Så jag starta den igen och den starta men den kan bara stå på tomgång, och om jag gasar så dör den direkt. Men drar jag på choken kan jag gasa mer. Nån som kan veta vad det är för problem?



de kan säkert vara många saker, men nåt liknande hände mig
den gången va de skit i förgasaren, dela den o blåste rent, sen funka den igen
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tjena!
Tänkte höra lite vad ni har för framlyktor på era 640?
Fick sten skott i dag och glaset gick sönder så det måste ju bytas och det kunde ju va kul med nått annat än orginal! Så jag e taksam för tips och länkar
Ta de lugnt på vägarna
MVH Fidde

EXC- 07 lampan är skitsnygg :tummenupp
Checka mitt garage så ser du.
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Tjenare, väldigt sugen på att prova motardlivet. Har läst lite å kommit fram till att en 640 borde vara bra, eftersom den har el-start och inte superkort serviceintervall. Men vad är skillnaden på den och Duke?

Är denna vettig? http://www.blocket.se/vi/16086195.htm?ca=11_s Vad får man räkna med i underhåll vid de milen? Vad får man räkna med att ge för en 03? eller ska man köpa nyare?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tjenare, väldigt sugen på att prova motardlivet. Har läst lite å kommit fram till att en 640 borde vara bra, eftersom den har el-start och inte superkort serviceintervall. Men vad är skillnaden på den och Duke?

Är denna vettig? http://www.blocket.se/vi/16086195.htm?ca=11_s Vad får man räkna med i underhåll vid de milen? Vad får man räkna med att ge för en 03? eller ska man köpa nyare?

Menar du serviceintervall mellan Duka & 640sm? Skulle inte ge så mkt för den hojen, hade den legat på närmare 43k så kanske. Skillnaden mellan 640sm & Duke är avgassystemet, kåpor, bakram, gaffel, gjutna fälgar förmodligen nåt mer men kommer inte ihåg. Många av hojarna ute på blocket är det rena fantasipriser men det är du som bestämmer priset sen är det upp till säljaren att avgöra om det är rätt. Ha is i magen för många kommer få sänka sina priser.
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Jag menade skillnad på hojarna. Hur är de körmässigt i jämförelse? Är en 640 ett smart val som första motard?
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Ja det är en bra motard att börja med, jag hade en -02 som min första och den var kanon. Och beroende på vad du vill att det ska kosta och hur gammal den ska vara så har jag annons på min -05 här på sporthoj.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag menade skillnad på hojarna. Hur är de körmässigt i jämförelse? Är en 640 ett smart val som första motard?

640 fick 4-kolvsok först -03 medan Duke fick det mkt tidigare. Är det bara LV du ska köra så skulle jag välja Duke då jag tycker den är jäkligt skön att köra.

Passa dig för denna http://www.blocket.se/vi/15831613.htm?ca=11_s så väldigt sliten + killen som har den köpte den på nätauktion för 25k & tror han kan få 38k för den! :mad:
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Vad använder ni för olja i eran 640 sm?
Enl. instruktionsboks ska de vara helsynt. 10w/50 men jag är mer intresserad av vilket märke ni föredrar eller andra tips.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Vad använder ni för olja i eran 640 sm?
Enl. instruktionsboks ska de vara helsynt. 10w/50 men jag är mer intresserad av vilket märke ni föredrar eller andra tips.

Jag kör på Maxum 4 extra 10w40... En gammal KTM-verkstadsman sa att den var bra... så då köpte jag den... Någon mer som har erfarenhet av den oljan? Har precis hällt i den så jag vet inte om den är bra än.. ?!

EDIT: Tror KTM rekomenderar nån Shell-olja (kommer inte exakt ihåg vilken det är men det står exakt vad den heter i boken) i instruktionsboken... så den borde vara ok... :)
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Jag kör Motorex powersynt 10/50. Vete fasen om det är bättre än nåt annat men den rekommenderas i boken.
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag kör Motorex powersynt 10/50. Vete fasen om det är bättre än nåt annat men den rekommenderas i boken.

Förlåt att detta inte tillhör tråden, men Dauich svara på ditt pm!
Skicka med din mailadress eller nummer.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Ah vet fan inte var jag ska posta men gör väl ett inlägg här då :)

Jo, är 50 000kr rimligt för en Ktm Duke års. 05 som gått ca. 350mil?

/Nicklas
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Tycker det låter vettigt. Den är ju nästan ny sett till milen. Har den slipon m.m. så är ju det några tusen som sparas där.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Hmm... nu har jag en annan fråga angående olja. :)

Min lc4 läcker lite olja/klet precis i skarven mellan kröken och "cylinder" där avgaserna leds ut.
Är det normalt eller är det ngt tok på gång?
Detta är min första KTM så jag vet inte så mkt om dem ännu.

Edit: Var förbi superbike på hemvägen och frågade. Ventilkåpspackningen (eller massan de kletar dit.) Ett vanligt fel enl tidigare trådar. :rolleyes:
Tok på gång men den ska in på service om nga dagar så jag får väl stå ut me "kletet".
Det är inte farligt att köra eller? Jag menar så länge det finns olja kvar. :va

//T
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top