Ktm 640

ÅkeVilse

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Jag har kommit fram till i en tidigare diskusion med er att min autodecomp inte funkar (jag misstänker även att den ledde till att jag körde omkull vid ett tillfälle). Hur fixar man den?
 

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Ort
växjö
Hoj
KTM 640 Duke II
Tjena alla!!!
Är ute efter ett par ljuddämpare till min Duke lite gräsklipparvarning på ljudet på min om man jämför med kompisens 640 sm, vill ju helst inte lägga 9000kr på ett nytt, tänkte därför kolla på forumet om någon vet någon som kanske vill bli av med ett...:Bugar
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Tjena alla!!!
Är ute efter ett par ljuddämpare till min Duke lite gräsklipparvarning på ljudet på min om man jämför med kompisens 640 sm, vill ju helst inte lägga 9000kr på ett nytt, tänkte därför kolla på forumet om någon vet någon som kanske vill bli av med ett...:Bugar

Bygg om orginalburkarna, klart billigaste och effektivt :tummenupp

Kanske inte lika ballt som slip on, men lika effektivt :yoparty
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tjena alla!!!
Är ute efter ett par ljuddämpare till min Duke lite gräsklipparvarning på ljudet på min om man jämför med kompisens 640 sm, vill ju helst inte lägga 9000kr på ett nytt, tänkte därför kolla på forumet om någon vet någon som kanske vill bli av med ett...:Bugar

Ja din polares hoj låter riktigt grymt :hihi
 

Dreparen

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös för tillfället
Ktm

Hej!

Ska inhandla motard, lutar åt KTM, någon som har förslag på modell osv?
 

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Ort
växjö
Hoj
KTM 640 Duke II
Last edited:

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Hej!

Ska inhandla motard, lutar åt KTM, någon som har förslag på modell osv?

Jag har ingen aning, men jag är nyfiken jag med, så jag utvecklar din fråga lite... :)

KTM 625 SMC, 640 SMC, 660 SMC alternativt "SXC"...
Någon som jämfört dessa eller åtminstonde ett par eller några av dom i praktiken och kan dela med sig av erfarenheten med dessa bekantskaper? För- o nackdelar, Motorkaraktär, Fjädring, Serviceintervaller, tillförlitlighet osv...

Hur funkar exemplelvis en "SXC" utrustad med motardkitt? Tänker då främst på motorkaraktär, fjädring, service m.m...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Förgasarproblem!

Har nu rivit ner min Mikuni fg 42 och blåst rent/tvättat allt ytterliggare en gång, kollat munstycken osv, testat olika munstycken, blandskruv, tomgång osv.

Får inte hojen att gå bra på tomgång, för att få den att gå överhuvudtaget på tomgång så är det chok eller höja tomgången som gäller.

Det jag har förändrat sen tidigare är öppnare avgas+öppet bilfilter på gasaren+bestyckning(hade crd slipon+öppnadluftburk tidigare) går bra som fan i fart men tomgång inte alls.


Kan inte hitta vad felet är :huvet
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har ingen aning, men jag är nyfiken jag med, så jag utvecklar din fråga lite... :)

KTM 625 SMC, 640 SMC, 660 SMC alternativt "SXC"...
Någon som jämfört dessa eller åtminstonde ett par eller några av dom i praktiken och kan dela med sig av erfarenheten med dessa bekantskaper? För- o nackdelar, Motorkaraktär, Fjädring, Serviceintervaller, tillförlitlighet osv...

Hur funkar exemplelvis en "SXC" utrustad med motardkitt? Tänker då främst på motorkaraktär, fjädring, service m.m...

Visst kan jag säga min åsikt men i slutändan är det bara du som kan bestämma dig & gå på egen känsla.

Har haft 640-01, 625-02, 660-03 & 625-04

640-01 sm var den ej uppdaterade version då det mesta kom -02 med fatbarstyre, 5" ibak mm & fortfarande 2-kolvok ifram. -03 kom med bättre moddade toppen samt hydraulisk koppling, 4-kolvs ok + lite till.

625 sc-02 som jag tyckte riktigt mkt om om hade också vanlig kopplingsvajer, ingen elstart, 2-kolvsok & trevligt chassi. Vissa hade problem med kopplingslager som gick på löpande band vid denna årsmodell. Jag hade inga problem med mina 600mil

660smc-03 hade jag inte så länge då jag sålde av ekonomiska skäl men det gick bättre än de andra men kände någonstans "tydligen fler av vissa bekanta som hade 600 också" att chassit inte var lika följsamt som på min gamla 625. Mkt trevlig hoj så går jäkligt bra när strypningarna tagits bort.

625smc-04 var helt klart den bäst optimala av de KTM jag har haft & det var den 1:a jag satte offroadhjul på också. Satte på rallykam på den samt ett 2-1-2 system & det gav hojen ett klart lyft. Körde väl strax under 700mil innan den gick vidare till Danmark men saknar den otroligt mkt. :(
Motardfjädring var lite väl hård vid ren gruskörning "körde minst 400mil grus"
men det gick men skulle nog ha justerad den lite till.

Ang att köra offroadfjädring på landsväg är inga problem, det är först när du börjar nöta bana eller gocartbana som den behöver styvas upp.

Alla modeller håller bra så längre man servar dem. 625smc & sxc är likadana i motorn. Håll dig gärna till 660 alt 625 så slipper du den sämre förgasaren på 640 & jag tycker mindre sadeln & 9l tanken på 625 & 660 känns smidigare.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Förgasarproblem!

Har nu rivit ner min Mikuni fg 42 och blåst rent/tvättat allt ytterliggare en gång, kollat munstycken osv, testat olika munstycken, blandskruv, tomgång osv.

Får inte hojen att gå bra på tomgång, för att få den att gå överhuvudtaget på tomgång så är det chok eller höja tomgången som gäller.

Det jag har förändrat sen tidigare är öppnare avgas+öppet bilfilter på gasaren+bestyckning(hade crd slipon+öppnadluftburk tidigare) går bra som fan i fart men tomgång inte alls.


Kan inte hitta vad felet är :huvet

Vilket lågfartsmunstycke har du ? (jag har 27,5 ).
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Har testat både orginal 45 och 47,5 :huvet

Mitt tips är att prova mindre lågfart. typ 30 och kolla om den går bättre.
45 verkar för stort. skruva på luftskruven och kolla när motorn börjar gå sämre . Jag TROR att optimum skall ligga mellan 1 1/2 varv och 2 1/2 :confused: Tomgången skall var nerskruvad

Jag började med 22,5 men då gick den inte alls på tomgång ...
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
satte i en Tornado G1 kam i hojen och nu orkar den inte snurra runt på startmotorn :huvet
om jag tar ut stiftet går den runt fint och inga konstiga ljud hörs :näsblod
batteriet e fullt testade me starthjälp me men det orkade inte då heller.
någon som har nått bra förslag eller e det bara att börja träna ben?:D
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
satte i en Tornado G1 kam i hojen och nu orkar den inte snurra runt på startmotorn :huvet
om jag tar ut stiftet går den runt fint och inga konstiga ljud hörs :näsblod
batteriet e fullt testade me starthjälp me men det orkade inte då heller.
någon som har nått bra förslag eller e det bara att börja träna ben?:D

Har du tillräckligt med kräm i batteriet ?

Jag fick kicka igång min i går ( första starten, den här säsongen).
Är inte batteriet bra så orkar inte startmotorn :huvet

Slutsats: sparka igång hojen och kör en tur, sedan funkar det nog :tummenupp
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
har jag kört me starthjälp (blåste en 20A säkring me) så kräm fanns det :näsblod

Försökte sparka igång den men jag vet inte om jag e för klen i benet eller om jag gör fel den skickar teback kicken up igen så nu e jag alldeles öm under foten trots att jag hade mc-stövlarna på mig
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
har jag kört me starthjälp (blåste en 20A säkring me) så kräm fanns det :näsblod

Försökte sparka igång den men jag vet inte om jag e för klen i benet eller om jag gör fel den skickar teback kicken up igen så nu e jag alldeles öm under foten trots att jag hade mc-stövlarna på mig

Hmm, vad händer om man sätter kammen ett varv fel, eller liknande ??? :confused:
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
får ingen ordning på detta me den nya kammen får sätta dit orginal och testa och undersöka varför min nya fina förknasare läcker soppa över allt helt plötsligt :gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top