jo det var liknande på min med, som bågar men jag trodde att det skulle följa med ett fäste.
det borde gjort det... men bara böja till en liten plåt och borra hålen. Lite trixigt, men bara man mäter så är det lugnt.
hojta till om du vill ha bilder.
jo det var liknande på min med, som bågar men jag trodde att det skulle följa med ett fäste.
Jo fast du behöver ju bara 2 små bultar och några bra skruv i rätt längd tex montageskruv så kan du dra fast lykthuset i kåpan med dom medföljande fästena.jo det var liknande på min med, som bågar men jag trodde att det skulle följa med ett fäste.
Jo fast du behöver ju bara 2 små bultar och några bra skruv i rätt längd tex montageskruv så kan du dra fast lykthuset i kåpan med dom medföljande fästena.
Första gången jag faktiskt börjar skruva i min maskin....
Har inledningsvis två frågor som jag får olika svar på i olika källor:
Vad fan är det för stift jag ska ha?
Har en 640 SM 2002.
Har hittat uppgifter om DPR8EA-9 och DCPR8E. Vad skiljer dessa och vilket ska jag ha?
Och sen...vad är det för strl på tändstiftshylsan?
Jag drog om elen på min hoj pga fästena till framskärmen var annorlunda till dom nya kåporna men de var aldrig några problem att få de att stämma med instrumenteringen.Hej igen.
Nu har jag fått fast lycktan iaf, men nu till det lite knepigare problemet.
Ni som hade bytt på era 02r passade kåpan på den gamla instrumentpanelen? För jag har problem med att få kåpan att sitta rätt...
Jag drog om elen på min hoj pga fästena till framskärmen var annorlunda till dom nya kåporna men de var aldrig några problem att få de att stämma med instrumenteringen.
Nix analoga!OK har du digital mätare på din 02:a?
tjo finns det någon vänlig själ i göteborgs området som har en svänghjuls avdragare som passar 640 -02 skulle beställa en idag men det va 2månaders leverans tid![]()
Om man är dum i huvudet (som jag var) och skruvar ut insex-skruven under motorn, när man egentligen tänkte skruva bort magnetskruven... spelar det nån roll? Fick ut skruven, en packning (tror jag) och en fjäder. Blev lite skraj, så jag skuvade in skiten igen. Detta borde inte spela nån roll va?... Eller? Fjädern som kom ut är väl nån slags tryckfjäder. Trycker den mot någon slags ventil eller nåt?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är någon bypass men vet ej om det är bara att köra på eller om man måste lufta. Har haft turen att komma ihåg att inte röra den.![]()
Jag har en KTM 640 som är svårtstartad efter vintern, några tips?
Jag hörde ett rykte om att man skulle tömma förgasaren på gammal bensin men det var på en 625. Jag har kollat gnistan och den är oki!
Oki, är det tryck luften som gäller då?
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |