Ktm 640

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
På dessa sidor bör du hitta vad du behöver:

Adventure Riders
SOE

Good Luck!
Ska kolla och ev ställa ventilerna på min lc4a, vet att de har funnits en guide till lc4an för på bla soe men nu hittar ja den inte.

Kan gnutten eller nån annan lite mer bevandrat på området förklara hur man gör?

Jag har inga orginalböcker till hojen så ja kan inte kolla spel el liknande.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Yeah Banditmannen gav de rätta länkarna, säg till om du behöver mekhandboken så tar vi det genom MSN. Kom ihåg 0,15 både på ut & in samt ställ dem vid kall motor.

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Eftersom jag är ny, och inte vet hur man söker än, så kommer här en fråga som säkert tusen andra ställt innan:
Vad kör ni med för lufttryck?
Jag går in på min första säsong, och första hoj, så jag är ny som sagt.
Men ska jag översätta från bil så gissar jag på 2.5 ung. fram, och lite mer bak? Men det är bara en gissning, jag kanske är HELT ute o cyklar?:confused:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Eftersom jag är ny, och inte vet hur man söker än, så kommer här en fråga som säkert tusen andra ställt innan:
Vad kör ni med för lufttryck?
Jag går in på min första säsong, och första hoj, så jag är ny som sagt.
Men ska jag översätta från bil så gissar jag på 2.5 ung. fram, och lite mer bak? Men det är bara en gissning, jag kanske är HELT ute o cyklar?:confused:

För mkt!!
Jag tror jag körde med 2,1 både fram å bak...

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu är det ju inte mekhandboken som finns på första länken utan reservdelskatalogen. Kolla i din pm korg så kanske det finns något :)

Edit : Såg att gnutten redan hade erbjudit sig.

Den som TomK har på sin hemsida som Radonörd länkar till fungerar alldeles utmärkt, samma motor.

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Tjenare!
köpte ny plast till min ktm 640-02 här om dagen. märkte då att min frammlampa inte passade i den nya kåpan. gick och köpte mig en ny lampa och skulle skruva i den men... då var det ju inga fästen med??? är det någon som har lust att lägga up en bild på hur lampan/lycktan sitter i kåpan?
MVH Ciparn

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Tjenare!
köpte ny plast till min ktm 640-02 här om dagen. märkte då att min frammlampa inte passade i den nya kåpan. gick och köpte mig en ny lampa och skulle skruva i den men.

Vad är de för plast du har köpt, vart har du handlat?

Jag bytte själv till lite nyare plast på min 640 årsmodell 02, Framskärm och lyktkåpa är inte riktigt samma som orginal men ganska enkelt att anpassa.
I orgialkåpan till lyktan så skruvade man fast lyktan från sidan men på den nya plasten så hade man inte dom fästflärparna.

Jag tog ett par m6 (kan ha varit m5 gäng) och skruvan in i fästhålen i sidorna på lyktan sedan följde det med 2 st plastflärpar som ja skruvade fast i själv lyktkåpan för att klämma bultarna och på så sätt fixera lyktan.

Kan tyvärr inte åka till garaget nu annars hade ja fixat bilder åt dig!

Lägg upp en bild på plasten så ska ja se om jag kan hjälpa dig!

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tjenare!
köpte ny plast till min ktm 640-02 här om dagen. märkte då att min frammlampa inte passade i den nya kåpan. gick och köpte mig en ny lampa och skulle skruva i den men... då var det ju inga fästen med??? är det någon som har lust att lägga up en bild på hur lampan/lycktan sitter i kåpan?
MVH Ciparn

HEHE... jag känner igen det där. Råkade ut för exakt samma sak.

Eftersom det inte finns nåt fäste för att kunna skruva i lampan på sidorna inne i kåpan så bockade jag en liten, liten plåt. Borrade två hål nere i plåten (finns 2 hål i framkåpan där man kan skruva) och sedan ett större hål där uppe som jag fäste själva lampan i.

Eftersom att jag är värdelös på att förklara så ritade jag en fin(?) bild :D
... jag antog att det var en sån här kåpa det gällde...

Om du inte fattar, trots min tunga paint-bild :hihi , så kan jag springa ner i garaget och ta en bild på fästena...

Bifogat

• fäste.jpg
    fäste.jpg
    8.4 KB · Visningar: 79
  • fram_2.jpg
    fram_2.jpg
    121.6 KB · Visningar: 80
Last edited:

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
tackar!!! det var en sådan kåpa som är med på bilden.
gött med pedagogiska paint bilder =)
nu jävlar ska det skruvas :)

tack för snabba svar båda två!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Likadan plast som även ja köpte, på min lyktkåpa satt de 2 små plastklumpar som är till för infästningen, man får klippa/skära loss dom. Ser ut som onödigt skit men de är till för nåt :)

Gör de inte de på din?

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Likadan plast som även ja köpte, på min lyktkåpa satt de 2 små plastklumpar som är till för infästningen, man får klippa/skära loss dom. Ser ut som onödigt skit men de är till för nåt :)

Gör de inte de på din?

Jag skar inte loss nånting. Om du menar de 2 små plastpinnarna med hål i som sitter på varje sida, så är det precis dem som jag skruvade i.

Nyheter
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende