Ktm 640

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
tjena..
jag har sökt både här på sh och på google skiten men hittar inte så behöver hjälp fort.. :huvet

klotade me hojen i förra veckan och behöver ett nytt baklyse till min 640 -01
vart fan finner man ett sådant? :brinnerup
lite bråttom e det då jag ska besiktiga hojen väldigt snart också.. typiskt..

tacksam för svar

MVH

Jag har ett sprillans liggande, inte ens uppackat!
 

*skåningen*

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
Busmaskin
Tjena!

Nyvurpad är man tyvärr... :gnissla
Är på jakt efter höger kylarkåpa till en KTM lc4 -04.
Även de 2 yttersta tänningskåperna gick sönder... Den på högersida, först är det en runt lock som de står "lc4" på sen den kåpan som den första sitter fast på. Någon som har tips eller kanske delar över till försäljning vore tacksamt.

Eller vart ni tror det är bäst att vända sig.... :rolleyes:
 

Raketen2000

Per Silja
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Tjena!

Nyvurpad är man tyvärr... :gnissla
Är på jakt efter höger kylarkåpa till en KTM lc4 -04.
Även de 2 yttersta tänningskåperna gick sönder... Den på högersida, först är det en runt lock som de står "lc4" på sen den kåpan som den första sitter fast på. Någon som har tips eller kanske delar över till försäljning vore tacksamt.

Eller vart ni tror det är bäst att vända sig.... :rolleyes:

Kolla på:
Sporthojs köp och sälj
Blocket.se
Karlströms motor

Lycka till!

/R
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tjena!

Nyvurpad är man tyvärr... :gnissla
Är på jakt efter höger kylarkåpa till en KTM lc4 -04.
Även de 2 yttersta tänningskåperna gick sönder... Den på högersida, först är det en runt lock som de står "lc4" på sen den kåpan som den första sitter fast på. Någon som har tips eller kanske delar över till försäljning vore tacksamt.

Eller vart ni tror det är bäst att vända sig.... :rolleyes:

johans MC Hisingen
Cross& Endurokompaniet i Kållered
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
står in för valet xt660x 08á alt ktm 640 06á kan inte bestämma mig, ska användas som lite all i allo hoj lite bus samt ska den funka åka till jobbet 3mil enkel sen tillbax.Hört många säger ktm inget o pendla med men hur e det med 640´n ?? & vad anser ni??

tacksam för svar ;)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
står in för valet xt660x 08á alt ktm 640 06á kan inte bestämma mig, ska användas som lite all i allo hoj lite bus samt ska den funka åka till jobbet 3mil enkel sen tillbax.Hört många säger ktm inget o pendla med men hur e det med 640´n ?? & vad anser ni??

tacksam för svar ;)

Har du provkört någon av dem? Om inte gör det.
Ingen skillnad på 625-660-640 tycker jag alla vibrerar lika mkt. Har dock inte provat 690, finns ju som sagt några sprillans nya 690 -07 till riktigt bra priser om man kan stå ut med anknäbben. KTM är rolig medan Yamahan är stort sett vibrationsfri & mindre rolig. XT ägarna lägger ut en massa pengar i onödan för att den ska gå likvärdigt en KTM orig men som sagt det är ju det där med vibrationerna om du bryr dig om dem.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har du provkört någon av dem? Om inte gör det.
Ingen skillnad på 625-660-640 tycker jag alla vibrerar lika mkt. Har dock inte provat 690, finns ju som sagt några sprillans nya 690 -07 till riktigt bra priser om man kan stå ut med anknäbben. KTM är rolig medan Yamahan är stort sett vibrationsfri & mindre rolig. XT ägarna lägger ut en massa pengar i onödan för att den ska gå likvärdigt en KTM orig men som sagt det är ju det där med vibrationerna om du bryr dig om dem.

690 vibrerar inte alls lika mkt som gamla LC4:an. Den känns oxå mer som en nyare och modernare hoj.
Men jag gillar även charmen med de äldre, så det är vad man gillar.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
690 vibrerar inte alls lika mkt som gamla LC4:an. Den känns oxå mer som en nyare och modernare hoj.
Men jag gillar även charmen med de äldre, så det är vad man gillar.

Vibrationerna i LC4an är nåt man vänjer sig vid. Delvis iaf. Så fort man kör lite inspirerat så är det inga problem. Jag tycker inte det är nån fara upp till 120km/h rakt fram... men över det blir det lite skakigt. Nu är min dock drevad, så det påverkar lite också.

men det är roliga hojar!!!
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
tack, attans beslutsångest xt660 alt 640 k6 måste bestämma mig snart funkar 640 som pendlar hoj?
 
Last edited:

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
lite både och, gillar ju slanga men samtidigt kunna åka 2mil till jobbet varje dag :)

hur e bekväm e skalan på 640 ?
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
lite både och, gillar ju slanga men samtidigt kunna åka 2mil till jobbet varje dag :)

hur e bekväm e skalan på 640 ?

2 mil är inga problem. När man är ute och busar kör man ju lätt 15 mil utan problem. Motorväg är dock ingen hit, men 2 mil är ju ingenting. Köp en 625/660 om du gillar att slanga. 640 är också en bra cykel att köra bakhjul på men man måste sänka hastigheten betydligt mer för att få upp den.
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Jag tror jag innehar ett världsrekord med min ktm 640.
Jag åkte 60 mil på en dag, landsvägskörning :tungan

Ska slänga på en keihin fcr 41 på min hoj strax så förhoppningsvis kommer hojjen bli piggare. Hursomhelst så var 660:in inget alternativ för mig då jag vill ha ett TÄNDNINGSLÅS på hojjen..känns liksom bra att kunna låsa den :)
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Hursomhelst så var 660:in inget alternativ för mig då jag vill ha ett TÄNDNINGSLÅS på hojjen..känns liksom bra att kunna låsa den :)

Förlåt... Men det var en av e dummare anledningarna till hojval jag hört.

"Jag måste köra bil för det finns inga vindrutetorkare på hojar..." typ.

För det första finns ett styrlås på 660. För det andra tar det typ 1 min att installera en dold dödarswitch om man vill. För det tredje suger alla såna lås och man bör nog ha ett skivbromslås med sig om man vill känna sig lite småsäker.

Till och med argumentet, som även det suger, om startmotor är bättre än ditt.

Jag gnäller inte på ditt val av hoj, bara på anledningen. :)

/Lucky9
 

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
köpte ktm 640sm prestige 2006. nu ska jag bara köra ner min zx10 från gävle till göteborg typ 67mil därefter motarden till sthlm från göteborg.Antar det blir en tuff dag på fredag :va
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
köpte ktm 640sm prestige 2006. nu ska jag bara köra ner min zx10 från gävle till göteborg typ 67mil därefter motarden till sthlm från göteborg.Antar det blir en tuff dag på fredag :va

Jag tycker det låter som en rolig dag... Det kanske finns roligare vägar bredvid som går att köra på när du tröttnat på motorvägarna.
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
Förlåt... Men det var en av e dummare anledningarna till hojval jag hört.

"Jag måste köra bil för det finns inga vindrutetorkare på hojar..." typ.

För det första finns ett styrlås på 660. För det andra tar det typ 1 min att installera en dold dödarswitch om man vill. För det tredje suger alla såna lås och man bör nog ha ett skivbromslås med sig om man vill känna sig lite småsäker.

Till och med argumentet, som även det suger, om startmotor är bättre än ditt.

Jag gnäller inte på ditt val av hoj, bara på anledningen. :)

/Lucky9

Jag e supernöjd, det kändes helt enkelt för "rått" att gå över från sporthoj till en 660, ville ha lite bekvämligheter kvar.

Jag tycker det låter som en rolig dag... Det kanske finns roligare vägar bredvid som går att köra på när du tröttnat på motorvägarna.

Det var e4 hela vägen, skulle bara tranportera hem den så det gick bra..va ju hyffsat glad över nyköpet :)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top