Ktm 640

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Klockrent!
Tusen tack. Nu är det fixat, och vajern räcker mer än väl :)
:tummenupp

Inga problem :tummenupp Gött att du fick på vajern :)

På min 640 sitter det en KTM HXC slipon.
Förutom att den är rätt ful, vad är det för slipon?
Jag misstänker att den sedan tidigare är öppnad och rensad på stoppning (?) då den låter rätt mycket och grannarna börjat titta lite när jag kommer förbi.

Så, hur får man det "något" tystare?
Köpa dämp-ull och proppa i, eller hur funkar det?
Behöver man bestycka om HSR42:an också?

/R

Har en G.P.R dämpare min och tyckte samma sak om den. Så jag köpte en db-killer och satte in och jag blev helnöjd med resultatet :)

Last edited:

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
tjenixen!
Är nybliven 640(offroad) ägare och bara såååå nöjd med den:tummenupp
Köpte den av en gubbe som bara åkt asfalt med den, det är en 02:a som bara gått 900 mil och den ser nästan ny ut:)

Jag kör ju ganska ''aktivt'' med den på grusvägar å lättare enduro så jag tycker det är synd att repa org plasten:gnissla det finns inte någon här som sitter på en uppsättning orange plast:Bugar iaf framskärm,kylarvingar och lampmask skulle jag vilja ha..

Har satt på komfortsadel och styrhöjjare(den manuella decompvajern blev dock för kort) det sitter en sxc ljuddämpare och luftburken är uppsågad samt bestyckad med 160 i huvudmunstycke och jag kämde även dit ett 15T framdrev.
tycker den går RIKTIGT bra, den går med solen i ryggen att gasa upp den på slangen på 4:an:yoparty
Men som sagt lite plast vore inte fel...

elnasarn@hotmail.com

Bifogat

• 20090624020.jpg
    20090624020.jpg
    146.6 KB · Visningar: 138
  • 20090702058.jpg
    20090702058.jpg
    202.8 KB · Visningar: 70

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
...
tycker den går RIKTIGT bra, den går med solen i ryggen att gasa upp den på slangen på 4:an:yoparty
Men som sagt lite plast vore inte fel...

elnasarn@hotmail.com

Gasar upp den på 4an?

Är den verkligen original?... eller är det bara jag som aldrig varit i närheten av detta med min?

Ska du verkligen ha orange plast med en röd sadel? Jag hade kört på svart plast och en annan framskärm (typ som jag :D)

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Gasar upp den på 4an?

Är den verkligen original?... eller är det bara jag som aldrig varit i närheten av detta med min?

Ska du verkligen ha orange plast med en röd sadel? Jag hade kört på svart plast och en annan framskärm (typ som jag :D)

Jag har köpt komfortsadel nu som sagt, den är orange.

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Gasar upp den på 4an?

Tänk på att det är lättare att få upp den på slangen med Endurofälgar i och med att framdäcket är större.

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
Tjena allihopa!

Jag och en kompis till mig har spekulerat lite om 640. Han har en 660.

Jag har ingen kunninghet om lc4an, men han jämförde modellerna som:
660 = storebror
625= lillebror
640 = Efterbliven lillasyster

Jag har funderat på en 640? Är de verkligen så "dåliga" om man jämför med de andra? Jag har en suzuki dr 650se nu och vill byta upp mig i effekt?
Kommer jag känna mycket skillnad?

En annan fråga? Läste en tråd om 640s regging till 25kw, där stod det att man skulle köpa ett throttelstopp tror jag. Men en 640 på 25kw får 0,17 Kw/kg så då är den inte godkänd för mellanklass. Man måste regga den om 22kw för att den ska bli godkänd..

Tack på för hand

Mvh

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tjena allihopa!

Jag och en kompis till mig har spekulerat lite om 640. Han har en 660.

Jag har ingen kunninghet om lc4an, men han jämförde modellerna som:
660 = storebror
625= lillebror
640 = Efterbliven lillasyster

Jag har funderat på en 640? Är de verkligen så "dåliga" om man jämför med de andra? Jag har en suzuki dr 650se nu och vill byta upp mig i effekt?
Kommer jag känna mycket skillnad?

En annan fråga? Läste en tråd om 640s regging till 25kw, där stod det att man skulle köpa ett throttelstopp tror jag. Men en 640 på 25kw får 0,17 Kw/kg så då är den inte godkänd för mellanklass. Man måste regga den om 22kw för att den ska bli godkänd..

Tack på för hand

Mvh

660 = 654 cc, inget batteri (lättast)
625= 625 cc, batteri
640= 625cc, batteri, större tank och sämre förgasare. (tyngst)

Och ja man känner skillnad

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Akta dig för 640n, den är helt galet slö. Man kan knappt dra mopparna i stan... Och wheela... ja det kan du helt glömma. :D

Last edited:

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
fälgar

en fråga till Er 640 gurus.
Vilka årsmodeller passar fälgarna till en 02:a rakt av på?
Från 03 och frammåt är det kört vad jag förstår då dom inte har någon hastighetsmätardrivning.
å det är 18-21 vi talar om..

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
attachment.php

Upptäckte förut att hojen läcker olja från skarven på ovansidan av kåpan som är markerad med de gula pilarna. Någon som vet vad som sitter bakom den kåpan? Är det bara att ta loss den och byta packningen eller måste man byta olja samtidigt då?

Kollade idag efter lite körning, och det läcker definitivt därifrån. Lossade kåpan lite och såg då att det inte sitter någon packning alls där. Ska det inte göra det?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Liten väska till LC4

tjena,

jag är på jakt efter en liten väska (typ enduroväska) att skruva på bakskärmen på min 640 LC4 -03. Vill inte ha en koffert utan bara rymma plånbok, nycklar mobil och sånt. Lite jobbigt när man inte har fickor på brallorna och inte vill ha på sig en ryggsäck och jag har varit runt i butikerna i sthlm men de flesta väskor är för stora (fula) för mig =)

Någon som vet?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
tjena,

jag är på jakt efter en liten väska (typ enduroväska) att skruva på bakskärmen på min 640 LC4 -03. Vill inte ha en koffert utan bara rymma plånbok, nycklar mobil och sånt. Lite jobbigt när man inte har fickor på brallorna och inte vill ha på sig en ryggsäck och jag har varit runt i butikerna i sthlm men de flesta väskor är för stora (fula) för mig =)

Någon som vet?
KTM:s original kanske?Den heter 58312078000 och kostar drygt en hundring.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hmmm, får inte upp nåt när jag söker på artikelnr och jag kan heller inte hitta väskan i sortimentet. Men jag ringer när de har öppet och kollar helt enkelt.

tack för tipset =)
Klicka på "Sök efter KTM och Husabergdelar".Skriv i numret och klicka på "sök".Ibland kommer ett felmeddelande och då klickar du på "sök" igen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024