Ktm 640

Raketen2000

Per Silja
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
KTM 640

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Ska köpa mig ett par nya däck nu inom ett par dagar. Just nu är jag inne på ett par Pilot Power då jag kan få dessa billigt och har hört mycket bra om dom. Dock har jag nästan bara sett dom på sporthojar förut. Någon som kör med dessa och kan säga något ungefärligt om livslängden?

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Ska köpa mig ett par nya däck nu inom ett par dagar. Just nu är jag inne på ett par Pilot Power då jag kan få dessa billigt och har hört mycket bra om dom. Dock har jag nästan bara sett dom på sporthojar förut. Någon som kör med dessa och kan säga något ungefärligt om livslängden?

om jag får lägga in ett tips så måste jag få tipsa om metzeler sportec m3.. jättetrevligt däck.. som jag satte på min i veckan

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
om jag får lägga in ett tips så måste jag få tipsa om metzeler sportec m3.. jättetrevligt däck.. som jag satte på min i veckan

Tack för tipset :tummenupp Ska komma ihåg det tills nästa byte, men jag tror ändå det blir ett par Pilotare denna gången. Har hittat ett par 2400:- så man måste nästan slå till :gnissla

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Någon av er 640-ägare som kan förklara vad LC4 innebär hos en ktm-cykel? :va

lillwalle

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
04 KTM-640
halloj! Som nybliven 640 ägare och A-kortsägare tänkte jag köra min första fråga på SH. :)
Neutrallampan var mörk på hojen och jag tog isär lyktkåpan igår. Märkte att 2st kablar var av, en grön-svart och en gul. Den grönsvarta kopplades ihop och vipps fungerade lampan igen. Nu är frågan vad den gula är till? Jag antar att den också är till någon av dioderna då den går in i samma kontakt där det sitter ett motstånd. Någon som har en aning?
När jag ändå är på g kanske någon vet om 05:ans framstrålkastere med kåpa passar rakt av på 04:an?

MVH

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
testade lite rekomendederade förspänningsinställningar på 01:an igår.
har förut haft problem med att framhjulet känns som att det skall lätta vid hårdkurvtagning.

så nu har jag testat med 30mm i statiskt häng och 80 mm i dynamiskt häng . detta testades rejält på gelleråsen igår. och alla problem med fladrande fram hjul är som borta.

dock så känns det som att det till nästa år får bli att ha tag på supermotofjädrar till framgaffeln och supermotostötdämare i bak. så skall det nog bli ännu stabilare =)
640 med hsr42:a går riktigt bra på bana =)

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Någon som vet var man hittar vit plast till en Duke II -02.
Har letat runt på nätet men hittar inget...:huvet

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Halloj gubbs!

Det har letat sig in en seKsförti' sm i stallet hemma, tog en liten tur igår på de där landsvägarna som är alldeles för små och krokiga för att 1098:an skall kännas "hemma" - och jääädrar så kul det var då!

Oväntat kul rent av. :) Visst är den tämligen, astmatisk, för att använda ett snällt ord ( :D ) - men det var helt andra värden som kom fram.

Får se om man jagar rätt på lite endurohjul, eller om man låter den vara bruksbusmoppe för de där härliga landsvägarna..

Hur pass stor skillnad gör en keihin fcr - det ser ju ut att vara samma toppeffekt om man sneglar på en 625:a - och gassvaret, visst är den inget under av rapphet, men...för mig handlar inte den här cykeln om motorn, det är nog mer chassiet och smidigheten som jag gillar. :)

/J

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Ryktet säger att en FlatSide är bästa uppgraderingen till 640'n. Du borde få samma respons som på din gamla husa ;) HSR42,FCR41 eller nån TMR borde vara perfa.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ryktet säger att en FlatSide är bästa uppgraderingen till 640'n. Du borde få samma respons som på din gamla husa ;) HSR42,FCR41 eller nån TMR borde vara perfa.

Har bombat krokvägarna ut mot lisjö och vidare igår och idag, fruktat kul. :D

...och jag vettifan, tycker den duger rätt bra som det är...den skall ju vara slö. :hihi Kul som tusan är den iaf, gör sig ruskigt bra på de där vägarna man avstår på italienskan.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Har bombat krokvägarna ut mot lisjö och vidare igår och idag, fruktat kul. :D

...och jag vettifan, tycker den duger rätt bra som det är...den skall ju vara slö. :hihi Kul som tusan är den iaf, gör sig ruskigt bra på de där vägarna man avstår på italienskan.

Jepps, det går o åka riktigt fort ;) Extra kul med o åka om sporthojsfolket....

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Min har börjat med ett klickande ljud. Inte knackande ventiler eller så utan ett distinkt klick. Har googlat och letat runt och kommit fram till att det måste vara autodecompen som håller på. Hur allvarligt är det? Måste jag fixa det eller kan jag låta det klicka? Händer endast på tomgång. Om jag ska fixa det, hur gör jag? :gnissla

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Någon som har ett hum om hur mycket olja det ska i mellan min o max på stickan
i en 640 01:a? :va

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
Finn fem fel!

Har nyligen köpt en 640 , 2004 . Och vid jämförelse med en annan hoj från samma år har jag betydligt fler saker på min.

Vad ska jag ta bort och hur påverkar det hojen?

Har sökt i tråden men hittar inte bland dom nästan 80 sidorna...

Se bilderna!

Bifogat

• DSC00012.jpg
    DSC00012.jpg
    239.7 KB · Visningar: 124
  • DSC00011.jpg
    DSC00011.jpg
    245.4 KB · Visningar: 129
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras