Ktm 640

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ang. SAS
Kontakten till magnetventilen verkar vara urdragen, så motormässigt verkar den vara avstypt . Däremot sitter det kvar en massa prylar på som inte har någon funktion .

Bort med magnetventilen ,slangarna och plugga hålen som går till toppen mellan avgasrören (det finns plugg att köpa orginal) samt luftburken.
Ta bort slangen som går mellan magnetventilen och insugsröret, skruva i en lagom lång skruv i stället
Bort med lite sladdar och skit som bara hänger och fladdrar:tummenupp

Du kommer förstå hur det funkar, när du börjar riva i det:va

Kolla på sidan 24
http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf
 
Last edited:

Krillelundgren

Förbjuden väg är oftas hårt sliten.
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 640 SM
Äntligen snurrar allt igen efter renovering.:tummenupp NU vill jag ha tips på bästa inkörningen av min nya kolv, har alldrig gjort en innkörning förut. Vad ska jag göra. Mil? Varv? etc ... :va
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
:confused: Ingen som vet. Någon måste ju ha gjort det innan tycker jag. :Bugar


Är det bara en renovering så är det mesta redan inslitet. Antagligen behövs ingen inkörning. Kör bara försiktigt tills du vet att allt funkar som det ska :va
 

KTM-

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Ort
GBG
Hoj
Honda CBR929RR
Är det någon som vet hur brett bak däck man kan få på
en KTM Supermoto lc4 640 -00 sitter ett 150 nu vill ha bredare.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Är det någon som vet hur brett bak däck man kan få på
en KTM Supermoto lc4 640 -00 sitter ett 150 nu vill ha bredare.

Ska ju vara 150 original, men det satt ett 160/60 på min när jag köpte den. Jag tyckte det funkade bra så när jag bytte satte jag på 160/60 igen, men bredare än så skulle jag nog inte sätta på :gnissla
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
det enda jag har märkt med 160 på 01:a är att jag tror profilen är lite fel.. för efter en banddag så har jag ruggat suddgummi på hela bakdäcket förutom en liten pyttekant längst ut. kärringrand säger ni då . men då skall det tas i beaktande att det är suddgummat på framhjulet också och där har jag ingen fegrand alls. till skillnad från folk jag känner med sporthoj som har väldigt mycket "fegrand" på framhjulet och ingen i fram.. men som sagt inte större än 160. men för absolut rätt profil på däcket så skall nog ändå 150 användas
 

Ronney

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2009
Ort
Tumba
Hoj
2003 ktm 640 sm
Är ny på forumet köpte 640-03 idag va ute körde ett par timmar.skoj som fan
 

Sot-troll

Vilsegånget svart får
Gick med
8 Sep 2009
Ort
på landet
Hoj
K(å)TM 690 SMR
Har snurrat runt här och läst i några månader men inte blivit medlem förrän ganska nyligen.
Kör en 640 -02. :)

Någon som har bra tips på repanvisning på kopplingsbyte? Har googlat men inte hittat nån bra och den pdf-rephandbok jag har hade inte heller nån bra anvisning. Gärna med bilder då för oss som har läsförståelse som en bläckfisk typ....
 

Raketen2000

Per Silja
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640
Hej.

Tomgången på 640 blir högre när hojen är varm gentemot när den är kall, alltså när jag drar tillbaka choken efter start så är tomgången lägre än när den går på tomgång och den är uppvärmd.

Det är inte jätteskillnad men det hörs i alla fall, och jag skulle vilja att den var något lugnare på tomgången, som när den är "kall".

Vad kan detta bero på?

640n har en HSR42a med huvudmustycke 152.5, lågfart 27.5 och sen det vanliga, öppnad luftburk och ett HXC-slipon.

/R
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Hej.

Tomgången på 640 blir högre när hojen är varm gentemot när den är kall, alltså när jag drar tillbaka choken efter start så är tomgången lägre än när den går på tomgång och den är uppvärmd.

Det är inte jätteskillnad men det hörs i alla fall, och jag skulle vilja att den var något lugnare på tomgången, som när den är "kall".

Vad kan detta bero på?

640n har en HSR42a med huvudmustycke 152.5, lågfart 27.5 och sen det vanliga, öppnad luftburk och ett HXC-slipon.

/R

ganska vanligt fenomen , även på radfyror. .vad man brukar göra är att justera tomgången när den är varm då det är där som man vill ha den bra för t.ex effektiv motorbroms.. jag justerar alltid min tomgång när motorn är varm och den går ochockad.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
hörrö... du får inte vara här.. du har svikit 640:ins vänner :D

HAHA... jag gillar ju 640n ändå. Sen att jag råkade köra ihop med en kille som hade en ny 625a är inte mitt fel. Var ju bara tvungen att ha en sån :D

Men 640n rockar ju ändå... :tummenupp
 

Ronney

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2009
Ort
Tumba
Hoj
2003 ktm 640 sm
Fan vilke tryck det va i hojen, har kört 250 bara is bestyckat 2t .men frågan var går det bra att köra 640 på is med finn dubb utan att hojen packar.känns så cool att köra.mupp på bakan ska försöka.nån som är bra lärare på bakan asfalt gör ont
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top